Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

e30 325i touring troubles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • e30 325i touring troubles

    Hoi,

    Ben ik weer eens, nog altijd in bezit van een ouwe e30 touring, ooit gekocht als tijdelijke auto om een maandje lang snel van Friesland naar Amsterdam te blaffen, maar daarna vergeten weer weg te doen :-)

    Daarna baan kwijt geraakt, auto niet meer gebruikt, totdat ik een leuk aanbod kreeg om gratis op wintersport te kunnen, hoefde alleen maar mijn autootje beschikbaar te stellen en te rijden :-)
    Toen knapte 2 weken voor vertrek de distributieriem en was ik genoodzaakt het motortje te vervangen ( live te volgen via gummen ).

    Nu zijn we bijna 2 jaar verder, de auto wordt niet meer gebruikt, ding is in loop van de tijd steeds beroerder gaan lopen, eerst af en toe een misslag, en later continu op 5 of 4 cilinders, oorzaak was door mij niet te vinden, alle normale dingen na gelopen en vervangen, maar geen oplossing.

    Ondertussen al lang weer een leuke baan gevonden, en als dagelijkse auto delen ik en mijn vriendin een polootje diesel ( kuch ). Dat brengt je heus van A naar B, en visaversa, maar op de oprit stond nog immer die 325i ( naast de ouwe cabrio overigens,maar dat stel ik ff uit tot het ding belastingvrij is ). Gezien ik het ding nogal mis qua rijden, en een kapotte auto geen reet waard is, dacht ik eens snugger te zijn en nu ik weer eens wat knaken heb de auto naar een specialist te brengen. Na uitlezen van de compjoeter, en wat testjes hier en daar kwam deze tot de conclusie dat de BDP sensor stuk was, klinkt plausibel, het onregelmatige lopen, de backfires, het uitvallen van de cilinders ... mhoah ... leuke bijkomstigheid is dat ik het ouwe blok nog in de garage heb liggen, inclusief goede sensor.

    Maar bij thuiskomst van de specialist, wou het ding met geen mogelijk meer starten, gewoon niks, nakkes, nada ... Wederom alles nagelopen en als vermoedelijke oorzaak het vage alarm ( met startonderbreker ) als hoofddader aangewezen, na wat knip en soldeerwerk het alarm omzeild wat betreft de startblokkering, maar helaas nog steeds geen kick van de startmotor.

    Toen vertelde een vriend van me dat de startmotor overleden was, gezien hij wel verstand van auto's en elektronica heeft heb ik dat maar aangenomen, wederom blij verast een startmotor in de garage te vinden ( wie wat bewaard heeft wat :-) ).

    Nu komt het vervelende gedeelte, volgens de vraagbaak :
    "maak bovenste bout los, daarna de onderste, en verwijder de startmotor" ... of iets in die strekking. In werkelijkheid heb ik mij 2 middagen lang het behang van de klauwen geprutst en uiteindelijk de halve motorruimte leeg gesleuteld om dat kolereding te verwijderen, alleen omdat ik niet bij 1 moertje kon komen, gebrek aan brug en van die steeksleutels die om een hoekje kunnen etc ...

    Anyhoe, zojuist na veel gevloek, scheel van de honger, chagerijnig door gebrek aan nicotine, eindelijk een andere startmotor geplaatst, bedrading aangesloten, en vol enthousiasme de contactsleutel omgedraait.

    Niks.


    @!$#%@$#^@

    Gelukkig heb ik nog een fles beerenburg ...

    Volgende week de wagen maar eens naar een garage brengen, ben wel een beetje uitgesleuteld ... baal ...

    tot zover mijn zelftherapie op gummen ... een fijne avond nog, en morgen niet te luid praten aub.
    VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

  • #2
    Zuip ze, klinkt als een moment dat eenieder naar de fles zou grijpen inderdaad. En dan morgen nog eens proberen. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Honderd knaken geboden !!

      S.

      Comment


      • #4
        Klinkt alsof je accu leeg is. :)

        Maar serieus, knap klote zulke storingen. Vooral als de startmotor ook al niet meer ronddraait. Dat kan diverse oorzaken hebben: draadbreuk, kapot contactslot, zekering, relais, toch die oude startonderbreker etc. etc.

        Ik hoop dat 't snel goed komt met die beamer JPD, want 't is een mooi ding.

        Comment


        • #5
          Haha, hoe herkenbaar, op papier klinkt het heel simpel, maar in de praktijk...
          fka v164

          Comment


          • #6
            [email protected]! Ouwe lijkenpikker ;-)

            Maar wel mooi shit dit. Dat het zo'n rot-klus is om die startmotor te vervangen had ik niet verwacht!
            Ook allemaal niet erg als dat ding daarna weer wil lopen, maar als dat niet zo is, word je wel even pissig idd. :-)

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Honderd knaken erbij en ik haal dat rode hok ook op !!

              S.

              Comment


              • #8
                Heb je het defecte zekeringetje inmiddels vervangen?




                ;-)
                All you need to remember is the number '70' .

                Comment


                • #9
                  LOL.

                  Heb het ouwe ding ondertussen weer helemaal in elkaar geschroefd, en dinsdag rijdt of sleep ik um naar een bevriende monteur, wellicht dat die er wel uitkomt.

                  Ik gok er op dat het toch een probleem is met de elektronica van het ouwe alarmsysteem ofzo ... maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

                  @ Beamert, die rooie gaat nooit weer weg. Kost me nu niets en gaat ooit wel weer eens de weg op ...
                  VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

                  Comment

                  Working...
                  X