In de 164 heb ik een vacuümmeter in inches, aangesloten onder op het spruitstuk, dingetje loopt van 0 tot 30".
Indien ik op snelheid het ontkoppel en het gas loslaat en aldus maximale onderdruk creëer, dan komt de meter tot ongeveer 22".
Wanneer ik optrek staat de meter rond de 5", bij steviger optrekken op 0", uiteraard. Onder de 5" is rood, tussen 5" en 10" rood/groen en daarboven is alles groen. Ik neem echter aan dat 20" zuiniger is dan 10".
Wanneer ik zeg 110km/u rijd in 4, draait het blok 3000 rpm en staat de VM op 15". Rij ik 110km/u in 4+OD draait het blok 2400 rpm en staat de VM op 11".
Wat in nu zuiniger minder toeren of een hoger vacuüm?
Indien ik op snelheid het ontkoppel en het gas loslaat en aldus maximale onderdruk creëer, dan komt de meter tot ongeveer 22".
Wanneer ik optrek staat de meter rond de 5", bij steviger optrekken op 0", uiteraard. Onder de 5" is rood, tussen 5" en 10" rood/groen en daarboven is alles groen. Ik neem echter aan dat 20" zuiniger is dan 10".
Wanneer ik zeg 110km/u rijd in 4, draait het blok 3000 rpm en staat de VM op 15". Rij ik 110km/u in 4+OD draait het blok 2400 rpm en staat de VM op 11".
Wat in nu zuiniger minder toeren of een hoger vacuüm?
Comment