Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische alarmlichten in Golf V

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Automatische alarmlichten in Golf V

Ik rij op dit moment als voorloopauto een Golf V van 2008, en deze heeft een naar mijn mening irritante feature: bij flink remmen gaan de alarmlichten aan. Als dit nou gebeurde als het ding vol in de ABS schiet kan ik er nog inkomen, maar bij sportief aanremmen voor een bocht waarbij je de remdruk netjes opbouwd gaan die dingen al knipperen ruim voordat de ABS zich ermee gaat bemoeien.

Gistermiddag ben ik hiervoor even bij de lokale VW-dealer langsgeweest. Daar kreeg ik echter als antwoord dat ze het makkelijk uit kunnen zetten, maar dat niet doen omdat het een veiligheidsfeature is... Dat schiet niet op dus, heeft iemand toevallig een idee of dit uit kan zonder met VAG-COM te gaan spelen? (het blijft een huurauto...)
    2008 VW Golf V 2.0 TDI (voorloophok, bak in de soep) | 2008 Suzuki GSX650F | 1993 Kawasaki ZZR-600

klopt. Peugeot en Citroën hebben het ook al een tijd. Was met auto's testen op circuit vrij irritant, want na de eerste bocht staan de alarmlichten weer aan.

Ook sportief binnendoor weggetjes pakken gaat niet zonder die alarmlichten continu aan te hebben.

Geen oplossing trouwens, misschien dat er ergens een zekeringetje los te halen is, maar dat betwijfel ik.
    Forza!

Comment

Een zekering loshalen zonder je complete knipperlicht-functie om zeep te helpen zal het niet worden ben ik bang... Zo'n functie zit ergens in de software ingepakken, ik hoopte op iets van een knoppencombinatie waarmee je het in kan stellen (de onderhouds-indicator is ook uit te schakelen door op het goede moment de dagteller-resetknop een paar seconden in te duwen).
      2008 VW Golf V 2.0 TDI (voorloophok, bak in de soep) | 2008 Suzuki GSX650F | 1993 Kawasaki ZZR-600

Comment

In de S gaan de remlichten snel knipperen bij een redelijk remactie...

Maar da's toch voor de achterliggers. :-)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

...en ik mag het zometeen bij een andere dealer gaan navragen, de versnellingsbak is er net mee opgehouden. That is, ik heb nog 3, 4 en R :X

Hm, achteruit ook stuk, en ik sta wegens niet willen steken in z'n 3 met de neus naar voren geparkeerd... Die mogen ze komen halen :)
          Last edited by chakotay; 27-02-09, 12:08.

Comment

Duitsche Degelijkheid he, W220 kan er ook over meepraten. :)

Comment

Ik had het gelezen ja, wat een verhaal zeg... Ik ben benieuwd of deze ook 25 x richting Wolfsburg terug moet :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chakotay Bekijk bericht
                Ik rij op dit moment als voorloopauto een Golf V van 2008, en deze heeft een naar mijn mening irritante feature: bij flink remmen gaan de alarmlichten aan. Als dit nou gebeurde als het ding vol in de ABS schiet kan ik er nog inkomen, maar bij sportief aanremmen voor een bocht waarbij je de remdruk netjes opbouwd gaan die dingen al knipperen ruim voordat de ABS zich ermee gaat bemoeien.

Gistermiddag ben ik hiervoor even bij de lokale VW-dealer langsgeweest. Daar kreeg ik echter als antwoord dat ze het makkelijk uit kunnen zetten, maar dat niet doen omdat het een veiligheidsfeature is... Dat schiet niet op dus, heeft iemand toevallig een idee of dit uit kan zonder met VAG-COM te gaan spelen? (het blijft een huurauto...)
                Kan niet zonder VAG-com. Weet ik vrijwel zeker: veel features van de wagen kunnen niet zonder VAg-com aangepast worden.

Comment

Continue in de alarmknippers, 3 van de 7 versnellingen stuk... ik begin een beetje benieuwd te worden wat Chakotay onder "sportief rijden" verstaat. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Hehe, ga je je wel dingen van afvragen inderdaad :P

De bak is er echter spontaan mee opgehouden, voordat ik hem parkeerde ging alles nog erg soepel. Zo lomp ga ik nou ook weer niet met huur-auto's om. Als vervanging heb ik een Polo 1.4 meegekregen trouwens, oh joy. Ik ben erg benieuwd met watvoor verklaring de garage komt...

Comment

Working...
                    X