Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Revenge of the M5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Revenge of the M5

Hij wist het gewoon; Ik heb het idee opgevat om de auto voor een half jaar of jaar uit de running te halen. Opsluiten in de garagebox.

Auto heeft maand stil gestaan omdat ik in Amerika zat. Na paar straten bemerkte ik opeens dat mijn richtingaanwijzers het niet meer deden. Snel bij een garage zekeringen gehaald. Oh...en ook navi/radio was dood.

Zekeringen waren het niet. Het is waarschijnlijk een relais/onderdeel wat in het stuurhuis zit. Wat namelijk niet werkt zijn;

Navi/Radio
    Pijltjes Links Recht en Alarmlichten op console.
    En...al het geluid. Dus geen belletje meer als de lampen aanstaan. Geen klik klik klik als richting aanwijzer aangaat. Geen piep piep piep meer als je achteruit rijdt.

Tot overmaat van "ramp" klinkt de motor nu ook als die van een dikke diesel. Bij stationair schommelt ie en volgens mij ook wat minder vermogen.

Dit is volgens mij niet de beroemde "Limbmode" maar iets anders.

Iemand een idee?

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Tot overmaat van "ramp" klinkt de motor nu ook als die van een dikke diesel. Bij stationair schommelt ie en volgens mij ook wat minder vermogen.
    Voor de electronica heb ik geen oplossing, maar na een maand stilstaan is bovenstaande (denk ik) een kwestie van een flinke rit maken waarbij alles netjes op temperatuur kan komen en daarna even een paar keer stevig de 'keel schrapen' :)
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik denk het niet. Heb dit al eens eerder mee gemaakt. Na een beetje prutswerk (niet door mij) en wat pielen aan palletjes liep ie weer als een zonnetje. De "prutser" kon echter niet vertellen wat ie nou exact had gedaan.

Ik hoop morgen even een flinke rit te kunnen scoren. Is wel "gevaarlijk" zonder tock tock geluiden van je richtingaanwijzer.

Comment

Klinkt als wat vochtige connectoren onder de zekeringkast of achter het dashboard?
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

*wacht tot Alfisto komt verklaren dat het "revenge" moet zijn*
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
            *wacht tot Alfisto komt verklaren dat het "revenge" moet zijn*
            Ja toch he? Toen ik het schreef dacht ik al......Revenge...

Comment

Geef niks, jong.

Ik denk dat die bruut van jou gewoon regelmatig uitgelaten moet worden. Een M5 is er niet voor gemaakt om stil te staan. Stond hij wel netjes aan de druppellader? (niet meteen nodig voor een maand, maar ala)
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Waarschijnlijk zijn het gewoon de relais. Zitten 3 blokken in de achterbak. Boven een rijtje zekeringen.

Moet dit BMW zijn of zijn dit algemene relais? Hoe zie je of er één kapot is?

Comment

Waarschijnlijk zijn het gewoon de relais. Zitten 3 blokken in de achterbak. Boven een rijtje zekeringen.

Moet dit BMW zijn of zijn dit algemene relais? Hoe zie je of er één kapot is?
                  Loshalen en weer terugplaatsen wil ook weleens helpen...

En anders langs bij Wiesmeier ( of vd Hengel ;-) )
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    Loshalen en weer terugplaatsen wil ook weleens helpen...

En anders langs bij Wiesmeier ( of vd Hengel ;-) )

Die....Wiesmeier? :D

Comment

Lezen... ;-)

"Mijn ervaringen stammen van VOOR de verhuizing naar het mooie nieuwe pand aan de Pieter Braaijweg"

En het verhaal is uit juni 2007, beetje oud zeer in het verhaal... ( verhuizing was al voor 2000, dus om 7 jaar na dato zo'n verhaal op te schrijven...)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

@PACO:
                        Natuurlijk zeg ik dat niet. Kleintje bedoelt natuurlijk "revanche"! ;-)
                        Last edited by Alfisto; 02-03-09, 21:33.
                        ---------------------------
                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Ha kleine man....ik had het gelezen maar was eerste van ik vond op Google. Nee, beetje pielen aan relaitje lukt me nog wel.

Goh...ooit eens vervangen in de E28 M5....nu mag ik de mooie taak weer eens doen...

Comment

Zondag naar Friesland. Staat nog een E39 en is schema aanwezig + stapel zekeringen en relais.. Blijkt dus ook nog stapel zekeringen onder bestuurders stoel te zitten.....
                            Last edited by Kleintje; 03-03-09, 23:03.

Comment

Okay....Gister vrij veel aan knutselen geweest.
                              Uitdagende post op M5Board (nog maar eens) geplaatst...en...

Tadaaaaaa

Het werkt.

Accu los koppelen en +en- minuutje tegen elkaar aan houden.

PERFECT! Ben zo BLIJIJIJIJIJIJIJIJIJIJ

Wel heel raar dat er niks in het echte handboek over staat. Service manual. Of...we hebben het niet gezien.

Soort...CTRL Alt Del?

O manoman. Ben zo blij.

Comment

Vaag man! Lijkt wel een Alfa. :-)

Maar wel mooi dit!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Da's een reset van de motorcomputer, Kleintje.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

blijkbaar een reset ook van de boordcomputer, aangezien al die piepmeuk ook weer werkt.

Het wordt gewoon zo'n oude flipperkast. Bij hapering stroom eraf, een beetje ertegenaan rammen en gaat weer goed. :)
                                    Forza!

Comment

Working...
                                    X