Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

325 tds vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 325 tds vragen

    Heb effe een 325 TDS bekeken vandaag, auto is erg netjes rijdt erg goed maar hij heeft een paar problemen:

    1. De airco doet het niet (hij koelt niet), de eigenaar zegt dat als je een aansteker houdt bij de sensor (achter de bumper dus bumper moet eraf) dat ie het pas doet, hij zegt dat ie het niet doet ongeveer onder de 16 graden? Is dit simpel op te lossen of is dit iets heel moelijk om te doen?

    2. De ventilator maakt een licht vreemd geluid (interieurfan) moet dit gewoon gesmeerd worden? Is dit nog te doen?

    3. Als de auto op stuurslot staat draait de sleutel door (je kan hem dus helemaal omdraaien hoevaak je wilt), beweeg je het stuur een beetje, moet je hem tegen de klik brengen en dan kan ie op contact. Is dit normaal?

    4. De kilometerteller display doet het half, je ziet de helft vaag en de helft helemaal niet. Als je een stukje rijdt komt het vanzelf weer, maar het gaat ook weer vanzelf weg. Hoe valt dit te fixen? Is het ernstig of niet?

    5. ABS en ASC (of whatever) lampje blijft permanent branden, wat is het probleem? Is dit te resetten of is er iets ernstigers aan de hand?

    Het is een van 1997 met iets van 230k op de klok ofzo.

    Heb dit ook effe bij de buren gepleurd, ik ben benieuwd of iemand wat weet.

    Ik ga zowiezo morgen effe een BMW specialist bellen om te vragen wat dit allemaal kan zijn.

  • #2
    Lekker laten staan....

    1. De airco doet het niet (hij koelt niet), de eigenaar zegt dat als je een aansteker houdt bij de sensor (achter de bumper dus bumper moet eraf) dat ie het pas doet, hij zegt dat ie het niet doet ongeveer onder de 16 graden? Is dit simpel op te lossen of is dit iets heel moelijk om te doen?


    Onzin, eerder is het systeem lek/leeg
    Temperatuur zoals vandaag moet het systeem ook werken.

    2. De ventilator maakt een licht vreemd geluid (interieurfan) moet dit gewoon gesmeerd worden? Is dit nog te doen?

    Tja, smeren kan alleen als je bij het lagertje kan komen, en dat houdt toch het nodige sleutelwerk in.

    3. Als de auto op stuurslot staat draait de sleutel door (je kan hem dus helemaal omdraaien hoevaak je wilt), beweeg je het stuur een beetje, moet je hem tegen de klik brengen en dan kan ie op contact. Is dit normaal?

    Nee, is niet normaal, nieuw contactslot lijkt mij verstandiger

    4. De kilometerteller display doet het half, je ziet de helft vaag en de helft helemaal niet. Als je een stukje rijdt komt het vanzelf weer, maar het gaat ook weer vanzelf weg. Hoe valt dit te fixen? Is het ernstig of niet?

    Kan gefixt worden, is een kwaal van de BMW-displays ( en niet alleen BMW hoor ;-) )

    5. ABS en ASC (of whatever) lampje blijft permanent branden, wat is het probleem? Is dit te resetten of is er iets ernstigers aan de hand?



    Om te beginnen bij 1 of meer wielsensoren t/m een defecte ABS pomp.

    dus prijsvariatie van een paar tientjes tot enkele honderden Euro's....

    Toch maar verder zoeken ( of het moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel aantrekkelijk zijn..)
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Ok dat is zeer duidelijk. (thx)

      Maar over dat bumper verhaal, hij zegt ik wil best bumper eraf halen om te laten zien dat het klopt? Misschien is de sensor echt stuk of is het echt een lulverhaal?

      Wat ik echt jammer vind is dat het motorische gedeelte en aandrijfgedeelte gewoon perfect is, en dan heeft ie van dit soort klote storingen. Meestal is de rest perfect behalve motor aandrijflijn :/

      Kan die airco zooi uitgelezen worden? Dus waarom ie niet werkt? Neem aan dat ABS wel gewoon kan uitgelezen kan worden en waardoor je kan zien wat het probleem is.

      Comment


      • #4
        Aansteker ?? boven de 5 graden zou het al moeten werken....
        Sensor tussen duim en wijsvinger zou voldoende moeten zijn.. ;-)

        Houd in ieder geval rekening met het ergste ( verdamper, pomp)
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5


          Kan je vast een prijslijstje maken..
          Veritatis simplex oratio est

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
            Lekker laten staan....

            1. De airco doet het niet (hij koelt niet), de eigenaar zegt dat als je een aansteker houdt bij de sensor (achter de bumper dus bumper moet eraf) dat ie het pas doet, hij zegt dat ie het niet doet ongeveer onder de 16 graden? Is dit simpel op te lossen of is dit iets heel moelijk om te doen?


            Onzin, eerder is het systeem lek/leeg
            Temperatuur zoals vandaag moet het systeem ook werken.

            2. De ventilator maakt een licht vreemd geluid (interieurfan) moet dit gewoon gesmeerd worden? Is dit nog te doen?

            Tja, smeren kan alleen als je bij het lagertje kan komen, en dat houdt toch het nodige sleutelwerk in.

            3. Als de auto op stuurslot staat draait de sleutel door (je kan hem dus helemaal omdraaien hoevaak je wilt), beweeg je het stuur een beetje, moet je hem tegen de klik brengen en dan kan ie op contact. Is dit normaal?

            Nee, is niet normaal, nieuw contactslot lijkt mij verstandiger

            4. De kilometerteller display doet het half, je ziet de helft vaag en de helft helemaal niet. Als je een stukje rijdt komt het vanzelf weer, maar het gaat ook weer vanzelf weg. Hoe valt dit te fixen? Is het ernstig of niet?

            Kan gefixt worden, is een kwaal van de BMW-displays ( en niet alleen BMW hoor ;-) )

            5. ABS en ASC (of whatever) lampje blijft permanent branden, wat is het probleem? Is dit te resetten of is er iets ernstigers aan de hand?



            Om te beginnen bij 1 of meer wielsensoren t/m een defecte ABS pomp.

            dus prijsvariatie van een paar tientjes tot enkele honderden Euro's....

            Toch maar verder zoeken ( of het moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel aantrekkelijk zijn..)

            klopt wel aardig

            alleen de kilometerstand is wat laag verdacht laag
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
              klopt wel aardig

              alleen de kilometerstand is wat laag verdacht laag
              De auto schakelt soepel en zoals een E36 hoort te doen (ik heb meerdere E36jes gereden), pedalen zien er goed en netjes uit, stuur is alleen wel aan de bovenkant iets versleten, de "huid" van het stuur laat een beetje los maar niks duidt op enorme km standen. Uiteraard kan het ook dat ie alleen snelweg km's heeft gelopen en daarna toch stiekem teruggedraaid. Achteruit inschakelen gaat ook zoals het hoort.

              Maar zoals ik zei: iemand een idee hoe ik dit op een goede manier kan controleren?

              Onderhoudspapieren lijken te kloppen maar dat kan iedereen vervalsen natuurlijk.

              Comment


              • #8
                Hoeft al niet meer trouwens, auto is weg. Maarja is weg voor een bedrag dat meer is dan wat ik in gedachten had. (dik onder de vraagprijs, dat wel)

                Comment


                • #9
                  hoi,

                  5 voor da ASC probleem: achter je versnellingspook is er normaal een knop.
                  Druk daar hard op en dan moet die melding op het dashbord weg zijn.

                  1 Die airco heeft waarschijnlijk een lek. Heb het ook bij mijn 325 tds.

                  4 Om je kilometerteller en de rest van je dashbord te testen:
                  Knop van die dagteller ingedrukt houden en dan je contact opzetten.
                  Misschien nog enkele keren drukken, kan ook automatisch gaan.
                  Dan test hij alle lampjes en metertjes.

                  Grtz
                  Kenniey

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Kenniey Bekijk bericht
                    hoi,

                    5 voor da ASC probleem: achter je versnellingspook is er normaal een knop.
                    Druk daar hard op en dan moet die melding op het dashbord weg zijn.

                    1 Die airco heeft waarschijnlijk een lek. Heb het ook bij mijn 325 tds.

                    4 Om je kilometerteller en de rest van je dashbord te testen:
                    Knop van die dagteller ingedrukt houden en dan je contact opzetten.
                    Misschien nog enkele keren drukken, kan ook automatisch gaan.
                    Dan test hij alle lampjes en metertjes.

                    Grtz
                    Kenniey
                    5 hard? hard drukken op knopjes en je problemen zijn weg? dat had ik eerder moeten weten ;-)

                    4 die guitige kerstboom test heeft toch niets met dat veelvoorkomende pixelprobleem te maken?

                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                    Comment


                    • #11
                      Hoe kan ik controleren of de koppakking van een 325 TDs goed is?

                      En hoe kan ik controleren of het koelsysteem goed werkt?

                      En de aircofin etc. (moet die permanent draaien als je de airco aanzet?, of draait ie af en toe?).

                      Mag de temp meter omhoog lopen als je flink loopt te gassen in NL ? (dus niet bergpassenrijden ofzo, gewoon NL).

                      Comment


                      • #12
                        Hoe kan ik controleren of de koppakking van een 325 TDs goed is?

                        Belletjes expansievat, oliepeilstok controleren mbv aansteker, of olie tussen duim en wijsvinger wrijven

                        En hoe kan ik controleren of het koelsysteem goed werkt?
                        op druk zetten en drukverlies controleren

                        En de aircofin etc. (moet die permanent draaien als je de airco aanzet?, of draait ie af en toe?).

                        Mag de temp meter omhoog lopen als je flink loopt te gassen in NL ? (dus niet bergpassenrijden ofzo, gewoon NL) NEE, of je moet constant in 1 of 2 in de begrenzer hakken danwel ja....
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          LOL, heb je weer een kansloos lijk gevonden om door Peter en motroos af te laten kraken? :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

                          Comment


                          • #14
                            S U fool :)

                            We mogen toch wel een beetje lol beleven hiero :) En die motroos rijd zelf met zo een ouwe shoarma auto dus die mag zeker niet praten :p

                            Bedankt voor mister S-klasse trouwens.

                            Edit: ja ik heb weer een oud lijk gevonden (viaviaviaviaviaviaviaviavia) en de prijs is toch laag genoeg om interessant voor mij te zijn. De Golf heb ik niet meer trouwens, verkocht voor een goeieprijsje:)
                            Last edited by EG; 26-06-09, 22:33.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                              S U fool :)

                              We mogen toch wel een beetje lol beleven hiero :) En die motroos rijd zelf met zo een ouwe shoarma auto dus die mag zeker niet praten :p

                              :)
                              dan zal ik mn (altijd) goedbedoelde aanvullende advies maar achterwege laten ;-)
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb niks tegen ouwe lijken trouwens, heb er zelf ook een. Maar die voorbeelden met de meest vage gebreken en dan quasi nonchalant vragen of dat zo hoort, dat vind ik wel humor. :)

                                Een nette E36, niks mis mee. Zie die van Dutch, of Knot.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

                                Comment


                                • #17
                                  Mwao ik weet dat hier E36 kenners zitten vandaar mijn vragen in de trant van "of dat zo hoort".

                                  Ik vind een E36 een van de gaafste dreiers, als ik in zo een ding zit voel ik me thuis. Dat gevoel heb ik helemaal niet met mijn Octavia bijv. terwijl die toch luxer, sneller en zuiniger is dan een 325 tds.

                                  En Jasper in dit categorie wagens heb je niks te willen, je krijgt nooit iets goed tenzij je heel veel geld neertelt.

                                  De E36 die ik ga bekijken is van 2-1998 (een van de allerlaatste, dus best zeldzaam), en de eigenaar heeft de auto in bezit sinds 2000! (zelf gecontroleerd dmv kenteken bij RDW) Die man heeft de wagen dus gekocht toen ie pas 2 jaar was...

                                  Je begrijpt dat het verhaal wat interessanter word voor mij. De meeste E36en hebben al 5 of meer eigenaars gehad, en ik denk dat het meestal niet goed is voor de algemene staat van de auto zelf.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                    Mwao ik weet dat hier E36 kenners zitten vandaar mijn vragen in de trant van "of dat zo hoort".

                                    Ik vind een E36 een van de gaafste dreiers, als ik in zo een ding zit voel ik me thuis. Dat gevoel heb ik helemaal niet met mijn Octavia bijv. terwijl die toch luxer, sneller en zuiniger is dan een 325 tds.

                                    En Jasper in dit categorie wagens heb je niks te willen, je krijgt nooit iets goed tenzij je heel veel geld neertelt.

                                    De E36 die ik ga bekijken is van 2-1998 (een van de allerlaatste, dus best zeldzaam), en de eigenaar heeft de auto in bezit sinds 2000! (zelf gecontroleerd dmv kenteken bij RDW) Die man heeft de wagen dus gekocht toen ie pas 2 jaar was...

                                    Je begrijpt dat het verhaal wat interessanter word voor mij. De meeste E36en hebben al 5 of meer eigenaars gehad, en ik denk dat het meestal niet goed is voor de algemene staat van de auto zelf.
                                    aan een mooi historie verhaal heb je niets als dat ding vol gebreken zou zitten
                                    als de temp oploopt is het niet goed, ook niet onder zware belasting, mag niet oplopen
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                    Comment


                                    • #19
                                      Weinig eigenaren is op zich een goed teken, maar zoals motroos al zegt, warning signs blijven warning signs... ook een lange termijn eigenaar kan eens denken "nou is het zat met al die reparaties, weg met dat ding", hoppekee, marktplaats op. MAar wie weet! Wel veel succes. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ha, die Fappers;

                                        Ik snap EG toch wel; de jongste eigenaar face-to-face ontmoeten geeft je toch wel een bepaalde inside look op hoe er in de laatste periode met de auto is omgegaan. Ook als de vent in kwestie een köthöfter van de eerste orde blijkt te zijn kan dat waardevolle informatie zijn in aanvulling op de algehele staat van het voertuig. Hoewel die in het laatste geval vaak niet al te best zal blijken te zijn....
                                        Scherven brengen gelul.

                                        Comment


                                        • #21
                                          For the record jongens, ik heb de wagen niet gezien he, ik heb van een vriend gehoord dat hij een 325 tds had gereden waarbij dat zo zou zijn. Vroeg me gelijk af of dat wel zou mogen begrijp je.

                                          Of die afgetrapt is of niet zie ik pas binnenkort.

                                          Trouwens hij heeft ook nog een gebrekje: een van de deuren gaan niet open of dicht met de c.v. is dat simpel op te lossen motroos?

                                          De eigenaar is in ieder geval geen leugenaar, hij heeft me een heel verhaal vertelt, dat ie hem met de kop eraf had gekocht enzo (auto was toen 2 jaar oud he!) ik dacht dat kan niet is bullshit. Ik zei geef kenteken ik wil effe RDW checken nou dat klopt in ieder geval.
                                          Last edited by EG; 27-06-09, 07:31.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                            For the record jongens, ik heb de wagen niet gezien he, ik heb van een vriend gehoord dat hij een 325 tds had gereden waarbij dat zo zou zijn. Vroeg me gelijk af of dat wel zou mogen begrijp je.

                                            Of die afgetrapt is of niet zie ik pas binnenkort.

                                            Trouwens hij heeft ook nog een gebrekje: een van de deuren gaan niet open of dicht met de c.v. is dat simpel op te lossen motroos?

                                            De eigenaar is in ieder geval geen leugenaar, hij heeft me een heel verhaal vertelt, dat ie hem met de kop eraf had gekocht enzo (auto was toen 2 jaar oud he!) ik dacht dat kan niet is bullshit. Ik zei geef kenteken ik wil effe RDW checken nou dat klopt in ieder geval.
                                            blokken van na 96 hebben er stukken minder last van scheurende koppen

                                            cv motortje nog nooit vervangen , de mijne heeft het ook maar dan alleen met koud weer bij de bestuurders deur
                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ok motroos, dat is in ieder geval duidelijk.

                                              Zal wel posten als ik de wagen heb gezien.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                Ok motroos, dat is in ieder geval duidelijk.

                                                Zal wel posten als ik de wagen heb gezien.
                                                fotoos helpen in ieder geval voor mn petjes detectie
                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                Comment


                                                • #25
                                                  De auto heeft geen enkele vorm van optische tuning en is schadevrij.

                                                  Trouwens, helaas valt het weer tegen, want de airco doet het gvd niet, hij zegt dat ie hem lang niet gebruikt heeft en dat betekent waarschijnlijk compressor stuk... Ik had nog effe gebeld voor informatie maar blijkbaar betekent "werkt alles nog goed" iets anders voro die gast dan voor mij :s

                                                  Is niet meer interessant voor me, HEEL misschien ga ik nog effe kijken, misschien dat ie wat van de prijs kan doen maar voor die prijs ga ik zeker geen auto kopen waarvan de airco het niet doet. Misschien als ie behoorlijk in de prijs zakt maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                    De auto heeft geen enkele vorm van optische tuning en is schadevrij.

                                                    Trouwens, helaas valt het weer tegen, want de airco doet het gvd niet, hij zegt dat ie hem lang niet gebruikt heeft en dat betekent waarschijnlijk compressor stuk... Ik had nog effe gebeld voor informatie maar blijkbaar betekent "werkt alles nog goed" iets anders voro die gast dan voor mij :s

                                                    Is niet meer interessant voor me, HEEL misschien ga ik nog effe kijken, misschien dat ie wat van de prijs kan doen maar voor die prijs ga ik zeker geen auto kopen waarvan de airco het niet doet. Misschien als ie behoorlijk in de prijs zakt maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
                                                    airco hoeft niet stuk te zijn..... die dingen lopen ook als ze in orde zijn langzaam leeg , kwestie van afpersen en vullen
                                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      ..en die c.v. die niet werkt kan ook een zekeringetje van 2 euri zijn. (had m'n 155)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                        airco hoeft niet stuk te zijn..... die dingen lopen ook als ze in orde zijn langzaam leeg , kwestie van afpersen en vullen
                                                        Dat begrijp ik wel, maar deze meneer had het erover dat ie het ding meer dan een jaar niet had gebruikt... Lijkt me sterk dat de compressor dat overleefd heeft?

                                                        Probleem is hiervoor moet ik naar een aircospecialist en voor een volledig lege airco rekenen ze boven de 100 euro. Ik ga dat niet zelf betalen, stel dat de airco stuk is. Dan houdt het voor mij al op. Eigenaar wilt het zelf ook niet laten doen, want hij vind de prijs al laag genoeg...

                                                        Ik bekijk het nog allemaal, vanaf donderdag heb ik paar weken vakantie, misschien dat als ie nog niet weg is (lijkt me sterk voor die prijs, en die auto's liggen momenteel best slecht in de markt) denk ik dat ik het nog eens probeer. Denk wel dat ie dan om te buigen valt want hij is echt ervan overtuigd dat ie het ding voor een hele lage prijs verkoopt.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tja als je de auto erg leuk vindt maar geen kat in de zak wilt kopen dan kun jij natuurlijk die airco laten afvullen, als de airco dan werkt koop je em, zo niet dan laat je em staan. Kost je 100 euro als je pech hebt maar dan je weet je ook precies wat je aan die auto hebt.

                                                          Koelfan, pomp, lage druk, filters, vieze verdamper, kapotte stelmotoren, d'r kan zoveel kapot aan een (volautomatische) airco...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                            Dat begrijp ik wel, maar deze meneer had het erover dat ie het ding meer dan een jaar niet had gebruikt... Lijkt me sterk dat de compressor dat overleefd heeft?

                                                            Probleem is hiervoor moet ik naar een aircospecialist en voor een volledig lege airco rekenen ze boven de 100 euro. Ik ga dat niet zelf betalen, stel dat de airco stuk is. Dan houdt het voor mij al op. Eigenaar wilt het zelf ook niet laten doen, want hij vind de prijs al laag genoeg...

                                                            Ik bekijk het nog allemaal, vanaf donderdag heb ik paar weken vakantie, misschien dat als ie nog niet weg is (lijkt me sterk voor die prijs, en die auto's liggen momenteel best slecht in de markt) denk ik dat ik het nog eens probeer. Denk wel dat ie dan om te buigen valt want hij is echt ervan overtuigd dat ie het ding voor een hele lage prijs verkoopt.
                                                            wat wil ie er voor hebben dan?
                                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              3250 vraagprijs, 3000 euro voor de wagen zelf, alleen weet je dan niet of de airco werkt of niet.

                                                              Maar ik heb dus geen zin om 100 euro te lappen om te kijken of iets werkt of niet. De aircospecialist heb ik al gebeld, die zegt moet gevuld worden om te zien of het werkt, en met die leeftijd en verhaal van die meneer is er 50% kans dat de compressor kapot is...

                                                              Maarja ik heb totaal geen haast, en ik weet bijna 100% zeker dat die wagen niet zomaar verkocht word aangezien niemand een auto gaat kopen met een airco die niet werkt (niet voor die prijs iig). Ik wacht wel effe tot na de vakantie.

                                                              Vergeet trouwens niet dat ik de auto niet heb bekeken of gereden. Het kan ook een totale afknapper zijn... Heb er geen tijd voor gehad en die meneer heeft ook niet zomaar tijd ik ook niet helaas. Misschien dat ik hem pas na de vakantie bekijk als ie nog staat. Ga donderdag al weg.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Dit niks voor je?

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X