Na een winter op stal gestaan te hebben dit weekend de Seven met Cosworth weer van stal gehaald. Na een dikke 20km weer even de spinrag uit de uitlaat geblazen. Kort daarna stond de auto stationair te tikken en draaide hij niet op 4 cilinders. Even later met rijden is het euvel geheel weg. Zondag weer hetzelfde liedje.
Een kenner vertelde me dat een aantal klepstoters waarschijnlijk leeg waren na het rijden met de hoge toerentallen. De 10W60 waarmee gereden wordt is dan te dik om deze weer snel te vullen.
Voordat ik nu weer de peperdure olie vervang vraag ik me af of dit logisch klinkt. Vorig jaar zomer heb ik dit probleem niet gehad.
Iemand suggesties?
Is de 10 graden C wellicht wat aan de lage kant voor deze olie?
thanks!
7
Een kenner vertelde me dat een aantal klepstoters waarschijnlijk leeg waren na het rijden met de hoge toerentallen. De 10W60 waarmee gereden wordt is dan te dik om deze weer snel te vullen.
Voordat ik nu weer de peperdure olie vervang vraag ik me af of dit logisch klinkt. Vorig jaar zomer heb ik dit probleem niet gehad.
Iemand suggesties?
Is de 10 graden C wellicht wat aan de lage kant voor deze olie?
thanks!
7
Comment