Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Second opinion Renault Scenic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Second opinion Renault Scenic

Auto heeft in 4 jaar maar 50.000 km gelopen. Is een Grand Scenic 2.0 RXi. Onlangs is de stuurnaaf (!!!!!!!) vervangen. Coulance halve hoefde ik alleen maar dat ding te betalen maar eigenlijk is het belachelijk.

Nu rijdt hij gewoon ruk. Ik weet alleen niet of het nu aan mij ligt, of dat deze auto vanaf het begin zo rijdt, maar het s 3x niks. En voor mijn gevoel na vervanging van de naaf....slechter geworden. Ook motor. Lijkt wel of ik PK's mis. Of ie niet mooi loopt.

Ben al paar keer geweest maar ze vinden niks.

Heb niet zoveel vertrouwen meer in de eigen Renault garage.

Wat kan ik beste doen? Maar eens langs een keurmeester van de ANWB? (ben lid trouwens).

Zo snel mogelijk wegdoen, is dat een optie?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

dit is eigenlijk meer een juridisch iets ;-)
      als je lid bent van de anwb en zij kunnen een rapportje afleveren wat er niet deugt
      dan kun je daarmee vriendelijk naar de garage met het verzoek het netjes in orde maken
      indien ze dat niet willen , stel je ze met dat rapport officieel in gebreke met een aangetekende brief , en desnoods met wat dreigementen met een te dure advocaat
      en meteen een andere garage nemen voor de toekomst
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Wat is dat toch, klagen over een Renault?
        Weet je toch dat de kans groot is dat het ruk is.
        Dat er ondanks meer en minder gerespecteerde gummers die dingen kopen of zelfs maar overwegen is to daar aan toe (of eigenlijk ook niet) maar er dan over gaan klagen als het ruk is, pffff
        fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
          Wat is dat toch, klagen over een Renault?
          Weet je toch dat de kans groot is dat het ruk is.
          Dat er ondanks meer en minder gerespecteerde gummers die dingen kopen of zelfs maar overwegen is to daar aan toe (of eigenlijk ook niet) maar er dan over gaan klagen als het ruk is, pffff
          ja das weer een ander verhaal ;-)
          als ie bij zn vrouw onder de plak zit , en zowizo als vrouwen wat in de kop hebben , dan kun je beargumenteerd lullen als brugman helpt geen reet

die renaults 25 van mn vader waren ook een regelrecht drama idd NOOIT aan beginnen
          toen zei ik ook al tegen em dat ie een bmw moest nemen , welnee...
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
            ja das weer een ander verhaal ;-)
            als ie bij zn vrouw onder de plak zit , en zowizo als vrouwen wat in de kop hebben , dan kun je beargumenteerd lullen als brugman helpt geen reet

die renaults 25 van mn vader waren ook een regelrecht drama idd NOOIT aan beginnen
            toen zei ik ook al tegen em dat ie een bmw moest nemen , welnee...
            Onder de plak? Woehahahahahah. Nee hoor (moest ik van mijn vrouw schrijven). Nee. Het was een weloverwogen keus van een jarenlange relatie met de dealer en het hebben van de oude Scenic die prima was. En een 5+2 zitter is gewoon handig voor ons.

Reactie van de dealer... Tja. U rijdt te weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
              Zo snel mogelijk wegdoen, is dat een optie?
              Aan wie?

En wat in de plaats?

Comment

Aangezien het hoofd van de werkplaats van mijn toenmalige leaserenault mij eens toevertrouwde dat het uitwisselings programma met de Nissan monteurs niet zo'n succes was: Nissan monteurs liepen binnen een week huilend weer weg bij de Renault werkplaats en Renaultmonteurs bleven minimaal de afgesproken twee maanden, maar wilden eigenlijk niet terug, heb ik maar één advies: zoek kennis, vakmanschap en interesse niet bij een renaultgarage.
                Is er niet een oudere baas met een merkloze garage in de buurt? Zo één met ook nog twee pensionado's in de werkplaats?

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                En wat in de plaats?
                Corolla verso natuurlijk ;-)
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

[QUOTE=
                  Corolla verso natuurlijk ;-)[/QUOTE]

Grappig.... Ik was aan het kijken naar Toyota.

Comment

het schijnt wel de 130i onder de MPV's te zijn.

;)
                    Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                      het schijnt wel de 130i onder de MPV's te zijn.

;)
                      Lol

Maar, eh de Logan toch? Mooi logo op de zijkant met de slogan "Ook voor de kleine beurs" oid
                      fka v164

Comment

Joh Kleintje, waarom niet gelijk deze:

Past goed bij je postuur en natuurlijk geen geld voor zoveel auto:-)
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                          als ie bij zn vrouw onder de plak zit , ...

John, weet je wel, John uit het Gummen bestuur, die heeft toch ook een Scenic gekocht voor z'n vrouw?

<gaat even een straatje om>

Comment

Ik ga waarschijnlijk een stapje groter....en ouder;

Fully loaded. Leer. 7 echte zitplaatsen en.....4x4.

Comment

Uhum, Kleintje. Je wilde toch iets wat minder storingsgevoelig is?

Comment

LOL, inderdaad, van de ene dramabak in de andere. Alleen dan eentje die 1 op 3 loopt tijdens de school run. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Van de regen in de drup....
                                  Zoek nou maar gewoon op Toyota (Verso)

Comment

Is Oostenrijks....

Comment

Deze wel ja, tegenwoordig komen ze uit Canada las ik, ook de Euro versies. Maarreuh, behalve dat Steyr-Puch misschien iets met het 4 keer 4 systeem van doen heeft, denk ik dat ze verder een bog standard Yankenbak in mekaar schroeven daar....
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Heb nu tijdje in Amerikaanse auto's gereden en het viel allemaal wel mee. Ook het z.g.n. deinen en ook verbruik.

Dat is wel fijn van een gebruikte auto. Als het nu nog niet kapot is.....dan zal het wel heel blijven.

Liefst wil ik natuurlijk de nieuwe X5 zeven zitter.... Maar ja, dat zit er niet in :(

Comment

Of deze ook nog bij Steyr - Puch wordt gebouwd weet ik niet, maar dan nog geeft het geen vrijwaring op ongeregeldheden. Ik ken genoeg Japanse merken waarvan sommige modellen helemaal niet in Japan worden gemaakt. De Carisma was bijvoorbeeld wel een Mitsubishi, maar daar hield het ook helemaal mee op. Toen ik ze verkocht gaf ik aan dat ze volgens de Japanse kwaliteitseisen werden gemaakt. Dat heilige geloof was er bij mij al vlot weer af :-)

Comment

Gevaar van Google; Je typt in...Stortingen Grand Voyager en je krijgt een verhaal over een storende auto. Klik je de link aan,,,gaat het over een Picasso.

Comment

Zaak is van een goede vriend van mijn partner. Ook in ons "wereldje" verkoopt zijn partners weer veel auto's.

Ze kunnen het niet veroorloven om troep te verkopen aan ons....(hoop ik).

Comment

Kleintje

Dat dacht je van Van Poelgeest toch ook? :-)

Comment

Ik ga waarschijnlijk een stapje groter....en ouder;

Fully loaded. Leer. 7 echte zitplaatsen en.....4x4.
                                                  Niet slecht bedoeld ofzo, maar wat heb je aan 4x4 met zo een ding? Je gaat er niet mee knallen lijkt me, en effe de modderpoel inrijden lijkt me ook sterk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                    John, weet je wel, John uit het Gummen bestuur, die heeft toch ook een Scenic gekocht voor z'n vrouw?

<gaat even een straatje om>

Ton, daar bedoel je toch niks mee, he :-)
                                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Laat ze trouwens maar lullen hoor Kleintje, 't is gewoon de kift:-)
                                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Wordt ik uit Gummen gegooid als ik zo'n ding koop?

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                          Niet slecht bedoeld ofzo, maar wat heb je aan 4x4 met zo een ding? Je gaat er niet mee knallen lijkt me, en effe de modderpoel inrijden lijkt me ook sterk?
                                                          Helemaal gelijk. Staat ook een 2wd maar die is stof en Stow and Go. Stoelen zijn niet zo comfi als deze. Maar er staan er heel veel. Ga zaterdag met MDV kijkje nemen.

Comment

Dat is wel fijn van een gebruikte auto. Als het nu nog niet kapot is.....dan zal het wel heel blijven.
                                                            * klimt weer op de stoel *
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                              * klimt weer op de stoel *
                                                              waar je van het lachen af gevallen was?

Comment

yep :-)

Comment

Working...
                                                                X