Zekering, maar dan zal er vast meer dan dat uitvallen....
Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Niet de zekering, maar voorop je linker voorscherm, net voor de veerpoot/zekeringkast zit/ligt een wit lang rond stekkertje, die kun je lostrekken, dan is je abs uit.
Ik wil graag blokkerende wielen als m'n achterkant me inhaalt tijdens het driften. Niet dat gestotter, dat remt echt niet... Dus die stekker zoek ik even op.
nog een vraag: ik heb na regen, water in m'n kofferbak. Linkse zijde/bak waar de krik ed. normaal zit. Iemand een idee waar dat vanaf kan komen? Er zit geen roest of iets dergelijks.
Ook: als ik rem, klappert het stuur een beetje. is dit altijd de remschijf, of kan het ook een versleten rubber in de ophanging of stabilisatorstang... zijn?
Sowieso is het raadzaam om het ABS uit te schakelen als je gaat driften. Als je spint, kun je dan in 1 klap je wielen blokkeren, en zodoende nog je richting bepalen. Bij een werkend ABS gaat dit niet, en kun je alle kanten op schieten, omdat je niet in 1 lijn blokkeert.
Het water in de kofferbak is een E30 kwaaltje, mijn huidige heeft er, na een bezoek aan de wasstraat, of een grote stortbui ook last van. Of daar wat aan te doen is, geen idee eigenlijk! Bij mij gaat het maar om een heel klein laagje, dus ik geloof het wel.
Sowieso is het raadzaam om het ABS uit te schakelen als je gaat driften. Als je spint, kun je dan in 1 klap je wielen blokkeren, en zodoende nog je richting bepalen. Bij een werkend ABS gaat dit niet, en kun je alle kanten op schieten, omdat je niet in 1 lijn blokkeert.
Heb ik idd ondervonden, het waren spannende momenten. De laatste keer dat ik gedrift heb met een werkend ABS :-).
Zorg dat je afwaterkanaaltjes vrij zijn van troep en roest. Dan maakt een beetje water in je kofferbak ook niet uit. Voor de mooi is het slim om een E30 intussen van een nieuwe laklaag te voorzien in de kofferbak om wegrotten over een paar jaar te voorkomen. Vooral ook onder de accu rechtsachterin.
Het water in de kofferbak is een E30 kwaaltje, mijn huidige heeft er, na een bezoek aan de wasstraat, of een grote stortbui ook last van. Of daar wat aan te doen is, geen idee eigenlijk! Bij mij gaat het maar om een heel klein laagje, dus ik geloof het wel.
Zoals W220 zegt, rubbers en over het algemeen achterlichtunitrubbers(3x ww) als ik het goed heb.
Gisteren de auto wat nagezien.
Helaas kan ik het ABS stekkertje niet vinden. Er loopt een kabel vanaf de ABS pomp naar het zekeringen kastje, maar kan geen stekker vinden. Moet zo meteen even langs bij de garage, wellicht kunnen ze mij 'm daar even aanwijzen.
Ik wil wat zaakjes verversen. Olie, filter, bougies en thermostaat. Mijn tempmeter komt namelijk nauwelijks boven het blauwe vakje uit achter het stuur, en als ik de kachel op warm draai is hij maar 5 sec. warm en dan weer koud. Hebben jullie tips wat betreft olietype/ merk en bougies (is er iets beter als origineel)?
Verder moet ik moet oliegebruik goed in de gaten gaan houden. Ik heb het idee dat hij wat olie aan het gebruiken is. Heb inmiddels 1200 km gereden (voornamelijk op circuit of met circuit-rijstijl). Oliestand is nu op de dipstick MIN wat een dikke 1000 km terug MAX was. Plus af en toe een blauw pluimpje. We zullen zien.
Thermosstaat zou ik direct vervangen, kan veel schade aanrichten bij een M20 blok als ie continu open staat. Zo te lezen heeft 'ie dat al gedaan, want hij verbruikt olie. Wellicht dat een goede olie erin: 10w60 full synthetic
Aangezien de oude Castrol RS niet meer leverbaar is zoals 'ie was, zijn veel mensen die racen/driften met E30's incl ik zelf overgestapt op deze http://www.sunoco.nl/nl/racingoils.html snelle service, wordt thuisbezorgd en niet duur.
Verbruik zou dan 0,0 per 5.000 circuitkm's moeten zijn bij een goed blok.
Dat die thermostaat reden voor de (plotselinge) olieconsumptie zou kunnen zijn, heeft ook door mijn hoofd gespookt.
Met een open thermostaat blijft hij eigenlijk te koel? "Warm" rijden, zover het gaat met dit defect, ben ik altijd heel precies mee. En blok te koud door thermostaat onder het driften kan ik me bijna niet voorstellen. Eerder te warm lijkt mij met dat soort "misbruik"..
Je motor wordt met een open thermostaat gewoon niet warm. Misschien na een uur. Maar na een half uur is 'ie gewoon nog koud. Dat ding zit er niet voor niets op.
Je olie blijft dus ook koud en dik, hetgeen ervoor kan zorgen dat je meer olieverbruik hebt, want je komt nooit aan de warme waarden. Een koud blok verbruikt altijd meer (olie, brandstof etc.).
Comment