Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Celica Sunchaser, defect(s) thread

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Celica Sunchaser, defect(s) thread

    Het is nog niets ernstigs, maar zou vervelend kunnen worden:

    Het achtervouwkapje zit met drie haakjes aan de rolbar vast. Haakje zit aan het kapje met een flinke schroef, wordt in een klemmetje gehangen en klemmetje wordt vastgeklapt aan de rolbar. Tijdens het vastklappen zet je uiteraard even kracht op de constructie. Doe bij voorkeur eerst de twee buitenste tegelijk en dan de middelste, zodat de kracht het beste verdeeld is.

    Nou is alleen de schroef van de linker haak niet goed -meer- vastgedraaid. En ik krijg hem niet vaster. Zit waarschijnlijk een (meedraaiende) moer achter die dus in de kapconstructie is verborgen. En ik heb uiteraard geen zin om de kap te demonteren....

    Tips?
    Attached Files
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

  • #2
    Tikje losser draaien en een veerring d'r tussen persen ???
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      Voor mijn gevoel moet er gewoon meer schroefdraad in de moer gedraaid worden om de krachtverdeling goed te houden. Had ook al gedacht aan wat lijm er tussen (zit een blokje tussen het haakje en de kap), maar dat vindt ik te Klunzen met kijkers.
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
        Voor mijn gevoel moet er gewoon meer schroefdraad in de moer gedraaid worden om de krachtverdeling goed te houden. Had ook al gedacht aan wat lijm er tussen (zit een blokje tussen het haakje en de kap), maar dat vindt ik te Klunzen met kijkers.
        lock tight is toch gewoon alg. geaccepteerd :-)


        Maar eh, heb ik een auto voorstel draadje gemist?
        fka v164

        Comment


        • #5
          Kun je niet even een close-upfoto van dat haakje maken? Ik kan me er nu niks bij voorstellen.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • #6
            Als het niet meer regent....

            Voorsteltopic: http://83.149.77.18/forum/showthread.php?t=29
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

            Comment


            • #7
              De fototojes:

              Als ik aan de schroef draai, dan komt hij niet vaster (maar ook niet losser).
              Attached Files
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

              Comment


              • #8
                Bedoel je het haakje wat aan de kap zit of het mechanisme dat aan de rollbar zit?

                In het eerste geval zou het me niet verbazen als je bij de moer kunt door je vinger tussen de stof en de beugel van de kap te wurmen. Even de moer met je vinger tegenhouden, aandraaien, klaar? Of is het niet zo simpel?
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                Comment


                • #9
                  Haakje aan de kap idd. Heb het geprobeerd, maar volgens mij zit er alleen een (ronde) buis achter.
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                  Comment


                  • #10
                    Even bij de specialist geweest. Die bevestigde mijn vermoeden, er zit veel teveel (tocht)band overal. Dus met een hobbymesje twee meter tochtband verwijderd en hij sluit al veel prettiger. En nog steeds waterdicht. Alleen is de schroef nog steeds dol.
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                    Comment


                    • #11
                      De voorvorige eigenaar heeft dus liggen klooien met de rubbers. Wil het 27 jaar oude dakrubber vervangen, maar hij heeft aan de andere kant een metalen riggel geschroefd met een rond rubberen slangetje erin (wel een mooie oplossing, met net niet waterdicht).

                      Waar kan ik niet al te dik maar wel kwalitatief goed rubber vinden (bij voorkeur met plakstrip uiteraard)? Bouwmarkt verkoopt iig alleen maar meuk.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                      Comment


                      • #12
                        Hier al gekeken?
                        Zijn wel vooral deurprofielen etc.

                        Brabant Rubber, uw partner voor al uw Rubber toepassingen, o.a. plaatrubber, rubberprofielen, rubber vloeren, rubber matten, en rubber tegels, slangen, cel- en sponsrubber, tevens maatwerk

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Dat is volgens mij wel een goede (als die het niet heeft...)
                          Iemand nog interesse in 98 meter mosrubber 2 x 10 mm? ;-)
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                          Comment


                          • #14
                            Kun je niet beter langs bij een goede cabriospecialist? Ze zullen niet snel iets in huis hebben voor jouw Celica, maar je vast wel kunnen helpen met rubbers en het waterdicht maken van de auto.
                            Auto's: veel...

                            Comment


                            • #15
                              Al gedaan, maar die had er niet veel fidusie in zeg maar. Ofwel: 'ombouw, nooit helemaal waterdicht te maken' en dergelijke teksten. Ik had de indruk dat hij niet echt stond te springen om werk te verrichten in het zoeken naar rubbers om vervolgens te horen dat het toch niet geheel waterdicht is.

                              Maar die lui bij brabantrubber hebben volgens mij wel alles wat ik nodig heb. En dan kan ik met die voorraad desnoods elk half jaar de rubbers vervangen.
                              Last edited by Steven; 04-07-08, 09:09.
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                              Comment


                              • #16
                                Hm, niet echt een goede, als in cooperatieve, specialist dus. Hoop voor je dat het gaat lukken. Blijft toch wel een beetje afwachten met cabrio's e.d.. Met m'n huidige cabrio zit het wel goed, al heb ik wel de kap strakker gesteld, maar m'n vorige cabrio was echt een mandje. En dan is de lol van het dagelijks rijden er rap af. En het is juist zo gaaf dat je met deze auto dagelijks rijdt :)
                                Auto's: veel...

                                Comment


                                • #17
                                  Hij lekt niet/nauwelijks op dit moment, maar als ik niets doe lekt hij voor september wel denk ik (maar ik ben een neuroot op onderhoudsgebied wat dat betreft

                                  * kijkt naar reserve startmotor voor corolla, reserve aircopomp voor supra, reserve schokdempers voor celica, reserve achterbumper voor picnic, voor de zekerheid aanschafte veren voor de supra .... *

                                  ).
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                    * kijkt naar reserve startmotor voor corolla, reserve aircopomp voor supra, reserve schokdempers voor celica, reserve achterbumper voor picnic, voor de zekerheid aanschafte veren voor de supra .... *

                                    ).

                                    Wat voor onderdelenmagazijn had je dan wel niet gehad als je Alfa's had gereden ;-)

                                    Staar je trouwens ook niet blind op lekkages als je de tuinslang op het dak zet. Als ik dat doe bij mijn cabrio (ter hoogte van de voorruit dus), dan zie je echt een straal naar binnen lopen. Terwijl de auto echt in de meest heftige regenbuien kan staan en dan kurkdroog blijft van binnen. Erg apart.
                                    Auto's: veel...

                                    Comment


                                    • #19
                                      En jawel, kunnen we weer pekelvrij rijden, geeft de dynamo de geest.

                                      Wel gvd 35 euro voor een ruildynamo. Zo loop ik daar echt op leeg!

                                      Edit: auto is trouwens al een hele tijd lekvrij. Alleen in de regen rijden levert soms een hele kleine lekkage op. Alleen op te lossen door de strip ook aan de onderkant af te kitten, maar dat is die lekkage niet waard.
                                      Last edited by Steven; 25-02-10, 11:02.
                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                      Comment


                                      • #20
                                        Blijft toch een ontzettend cool ding, die Sunchaser van je!
                                        '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

                                        Comment


                                        • #21
                                          Thx!
                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                          Comment


                                          • #22
                                            Was het weer tijd voor APK? Of is ie gewoon stuk? :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Lekke band linksachter + winterstop :-)
                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                              Comment

                                              Working...
                                              X