Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schokkende remmen AP racing 6potters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Schokkende remmen AP racing 6potters

    AP racing 330/32mm 6potters 2 piece (dus bell + schijf).
    Serieuze shit dus :-)
    Maar nu na terugkomst van de wintersport schokken ze enorm tijdens remmen
    Het lijkt wel of er een vette plek op zit
    Bij langzaam rijden voelt het ook zo, net of ze telkens doorschieten
    Wat me opviel was dat m'n velgen vol rood achtig remstof zaten terwijl ik heel de reis nauwelijks geremd heb (140-150 continue).
    Heb net de wintersloffen eraf gehaald, hogedruk erop, bergen remstof van de klauwen, en van de schijven.
    Maar het probleem is er nog steeds.

    Suggesties ?
    Het voelt als kromme schijven maar dat lijkt me wel erg stug.
    Zijn jetsers van schijven en ik heb ze echt niet roodgloeiend geremd ofzo op de autobahn en daarna mee door een plas gehobbeld.

    Ben benieuwd.

    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

  • #2
    Echt kromtrekken gebeurt niet zo snel, zeker niet als het kwalitatief goed spul is. Denk eerder aan aangekoekte remstof op de schijf, is met het blote oog vaak moeilijk te zien maar geeft wel het gevoel van kromme schijven.

    Goede remedie is meestel een paar keer vanaf hoge snelheid echt flink hard in de ankers tot bijna stilstand. Helpt het niet dan heb je in ieder je remmen eens fatsoenlijk getest :P

    Comment


    • #3
      heb net kersrode schijven geremd hier op de lekdijk
      het is iets minder geworden maar het is nog niet weg
      E
      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

      Comment


      • #4
        Precies. Misschien is juist het te weinig remmen de oorzaak. Dat spul moet eens goed heet worden.

        Remschijven trekken gewoonlijk niet krom, dat is een fabeltje. Ze krijgen een onregelmatig oppervlak doordat het materiaal van de remblokjes bij extreme hitte gaat reageren met het staal van de schijf, en dat geeft op die plek een miniem laagje afzetting. Dat laagje is de 'slag' die je voelt.

        Ik had ooit een fantastisch linkje naar een site waar dat allemaal op was onderzocht, maar het linkje is pleite...

        EDIT: jouw effect heb ik trouwens vaak gevoeld bij auto's waarvan een remklauw niet meer helemaal gangbaar was (n remblok drukt harder tegen de schijf dan de ander, en daardoor wordt de schijf WEL vervormd)

        EDIT2: Brun moet eens leren googlen. Eerste linkje onder 'warped discs', LOL. Goed leesvoer: http://www.stoptech.com/tech_info/wp...rakedisk.shtml

        EDIT3: kan natuurlijk ook zijn dat je jouw naven niet goed hebt schoongemaakt voor je de schijven erover schoof, en daardoor zit n schijf ietsje scheef. Hoef maar een millimeter te zijn, dan schuift ie al bij elke omwenteling een stuk langs de blokjes, en dat voel je.
        Last edited by brun; 30-03-09, 20:42.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

        Comment


        • #5
          Heb die schijven destijds laten monteren door prof garage en na montage zijn ze ook nog eens op de naaf gevlakt :-) zoals het hoort dus.

          Remmen sleutel ik zelf niet aan.

          Ik neem aan dat als ze gisteravond kersrood waren van het remmen, ze best wel warm waren ?

          ;-)

          E
          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

          Comment


          • #6
            Gevlakt?

            Euh? Ikke niet snap? Hebben ze de schijven afgedraaid ofzo?

            Overigens wordt nergens zoveel geknoeid als bij professionele garages, TSM. :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

            Comment


            • #7
              Neehoor is geijkte methode als je je oppervlak remklauwverbinding / remschijf 100% paralel wilt hebben.

              Ging 2/100 vanaf van heel de schijf.

              Vraag me niet hoe, maar met het downhillen deden we het ook altijd.

              Wat betreft de garage.

              Deze komt uit het noorden des lands en heeft vele rally bakken geprepareerd en is momenteel de hofleverancier/garage van de snelste sub in NL op dit moment, die heeft 505+pk..................aan de wielen.

              Denk dat mijn schijven ook wel vernieuwd kunnen worden trouwens. Zijn al aardig versleten.

              E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

              Comment


              • #8
                Zo moeilijk is het sleutelen aan remmen nou ook weer niet... je kunt toch wel de klauwen er af halen en de meuk schoonmaken. Kijken of je blokken nog goed zijn; recht afslijten e.d. ?
                All you need to remember is the number '70' .

                Comment


                • #9
                  dat is geen sleutelen
                  dat is beetje foefelen
                  ik heb al gefoefeld en de hogedruk aldi karcher er al opgezet (gisteravond)
                  ;-)
                  probleem is nog veel erger geworden vandaag in fileverkeer
                  :-(

                  E
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, ik zal het wel fout hebben, TSM, maar van dat afslijpen van schijven vr het plaatsen heb ik nog nooit gehoord.

                    Heb daarnet nog een rondje zitten googlen op serieuze tuningfora, en kwam het nergens tegen.

                    Als de klauwen goed zijn, en je er nieuwe blokken en schijven opzet, slijpen de blokken zich toch juist op de schijf in, en zorgen er daarvoor door dat het remvlak van de blokken exact parallel loopt met de schijf?

                    Ik denk dat ze je schijven hebben verknald. In elk geval hebben ze iets fout gedaan, want remschijven lopen niet zomaar aan. Zeker niet bij zo'n nieuwe auto als de jouwe, waarvan de remklauwen nog vrijwel nieuw zijn (en dus goed gangbaar).
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                    Comment


                    • #11
                      Die dingen zitten er al een jaar onder (iig 7000km) hebben altijd voortreffelijk geremd en nu na een hele lange rit waarin juist bar weinig geremd is heb ik na terugkomst mega schokkende remmen

                      Dat heeft toch niets meer met de originele montage te maken, er is toen gevlakt NA montage, de ophanging wordt dan paralel gemaakt aan de schijf (ik heb het andersom gepost)

                      Tijdens de APK (2x remmentest gehad) was ook alles nog koek en ei.
                      Heenweg wintersport ook nog alles goed

                      Wat me wel opvalt laatste tijd is dat mn pedaal soms keihard is smorgens bij starten, dat is uiteraard na starten volledig verdwenen.

                      Kan het soms iets met de vorst op de wintersport bestemming te maken hebben ?

                      E

                      E
                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                      Comment


                      • #12
                        Ok, dat van die 7000 km wist ik niet. Dan kan het weinig effect meer hebben.

                        Meest aannemelijke verklaring is dan dat je op wintersport met gloeiend hete remmen de sneeuw in bent gedoken, en dat door de plotselinge afkoeling n schijf een slagje heeft gekregen. Of zelfs is gescheurd (controleer dat laatste dus even goed).
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                        Comment


                        • #13
                          Andere verklaring: jij hebt toch ooit met n voorwiel een stoeprand geraakt?

                          Misschien is daardoor je naaf ietsje krom geslagen, of heeft iets anders in de ophanging een klap gekregen, en is dat sinds je laatste lange rit (heen en terug naar de wintersport) erger geworden.
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                          Comment


                          • #14
                            1) ben niet met gloeiend hete remmen de sneeuw ingedoken, we reden met de kleine van amper 14weken op de achterbank ;-)

                            2) die tik was op het achterwiel

                            :-)

                            maar bedankt voor het meedenken hoor :-)

                            E
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                            Comment


                            • #15
                              Een hogedrukreiniger doet zelden goeds. Is zelfs niet goed voor je stoep ;-)

                              Maar: kan het niet zo zijn dat er van je 6 cilindertjes per blok een paar niet goed gangbaar meer zijn? Dan krijg je ook meer plaatselijke druk op de blokken (en dus opeens veel meer remstof). Zou ook het schokkerige gedrag kunnen verklaren. Nogmaals, dat kun je zelf zien als je de klauwen eraf haalt en de blokken eruit vist (foetelt). Blokken eruit en dik stuk hout er tussen en rem indrukken. Alle cilindertjes moeten goed gangbaar zijn.

                              Kan toch niks anders zijn? of heb je ABS?
                              All you need to remember is the number '70' .

                              Comment


                              • #16
                                ABS is eraf (zie APK draadje)

                                Ik ga van het weekend eens goed e.e.a. bekijken.

                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                Comment


                                • #17
                                  Toch niet toevallig in het bergachtig gebied na een stukje afdaling, waarbij je zo nu en dan de rem gebruikte, moeten stilstaan bij een kruising o.i.d.? Als de schijven heet genoeg waren en je daarbij de voetrem gebruikt hebt kan het weleens zijn dat je schijven daardoor kromgetrokken zijn(maar dat weet je wel :-)).

                                  En de wasstraat of hogedrukreiniger is inderdaad ook niet aan te raden als de schijven nog warm zijn(maar dat weet je wel :-)).

                                  Open deuren, maar je weet het nooit....
                                  Every second of your life is a part of your song

                                  Comment


                                  • #18
                                    MN, wil jij soms zeggen dat TSM zo'n prutser is die niet weet dat je bij een afdaling op de motor remt?
                                    ;)
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                    Comment


                                    • #19
                                      ik heb de rem wel gebruikt als voetrem omdat ik anders kramp kreeg
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        ***INSERT SCHAAMROOD OP DE KAKEN***
                                        maar ik schaam me niet zo erg omdat de oplossing/oorzaak ook niet door jullie verzonnen had kunnen worden

                                        ik rijd op toyos met dat V profiel................

                                        als je die verkeerd om monteert, ehhh als je je wintersloffen er weer afsmijt bijvoorbeeld................uuuuuuuhhhh dan gaan je wielen dus als een debiel slingeren bij remmen...........................

                                        wie had dat gedacht zeg.

                                        vandaag hele dag wezen sleutelen opeens zag ik dat de voorwielen er anders onderhingen dan achter maar zelfs toen duurden het nog 5 minuten voor ik het echt zag, en toen zij mn sleutelmaat en zwager, lul je wielen zitten links rechts omgewisseld

                                        Fuck

                                        :-0

                                        Eentje voor in de klusblunders top 10
                                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Da's wel een hele grote beginnersfout, TSM. :-)

                                          EDIT: maarreuh, in de eerste post zei je dat het probleem er ook al was toen je winterbanden er nog op zaten...
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                          Comment


                                          • #22
                                            denk dat dat het std winterbanden slingeren is geweest
                                            ja ik geef toe
                                            beginnersfout
                                            maar goed
                                            wie had gedacht dat het aan de banden kon liggen ?
                                            ik kon ook niet geloven toen ik ze einde dag weer terug zette dat het 100% verdwenen zou zijn
                                            morgen nog maar eens goed testen
                                            E
                                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nja beter dat je t ontdekt dan in de sloot ligt omdat je 't nog niet had ontdekt en een keer echt moest remmen en de bandjes dachten bekijk 't maar, ik ga rechts af.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja dat deden ze dus als ik hard remde op richels
                                                Dan werd ik er gewoon overheen getrokken zelfs met tegensturen
                                                Dus laat dit een wijze les zijn voor iedereen................
                                                E
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                                Comment

                                                Working...
                                                X