Veel duidelijker dan de titel kan ik het helaas niet maken.
Vorige maand heb ik de contactpunten vervangen, die waren duidelijk ingebrand. Eergisteren had ik willen starten (wekken uit de winterslaap) maar toen zag ik dat het middelste contact in de verdelerkap (grafietstaafje, toch?) tot op het plastic weggesleten was. D'r waren zelfs slijtsporen zichtbaar in het kunstof van de kap. Niet goed. Mogelijk ook de oorzaak van de ingebrande punten geweest.
Gisteren bij Bella Macchina een nieuwe kap en rotor gekocht en die geplaatst en starten. De auto slaat (ook na een dik uur rijden en een tank vol frisse benzine later op de avond) heel moeizaam aan, je moet lang doorstarten en dan helpen met het gaspedaal en dan komt ie al sputterend tot leven. Eenmaal boven de, zeg 2000 rpm is er niets aan de hand, zo lijkt het. Maar stationair blijft de motor even, een seconde of 5 a 10 draaien en dan zakt ie weg, totdat hij stil valt. Dan weer lang doorstarten en met behulp van het gas pas weer op gang te krijgen.
Ik ben een beetje ten einde raad: contactenpunten (netjes op 0,4mm), verdelerkap, bougies (NGK B7 ES) en rotor zijn nieuw... De buik vol frisse benzine. Wat kan dit zijn? Wellicht (toch) nog de codensator? Omdat de vorige contactpunjtes waren ingebrand? Die condensator heb ik vorige week niet vervangen.
De overige ontstekingsdelen (kabels, bobine, condensator) zijn medio 2007 vernieuwd.
Vorige maand heb ik de contactpunten vervangen, die waren duidelijk ingebrand. Eergisteren had ik willen starten (wekken uit de winterslaap) maar toen zag ik dat het middelste contact in de verdelerkap (grafietstaafje, toch?) tot op het plastic weggesleten was. D'r waren zelfs slijtsporen zichtbaar in het kunstof van de kap. Niet goed. Mogelijk ook de oorzaak van de ingebrande punten geweest.
Gisteren bij Bella Macchina een nieuwe kap en rotor gekocht en die geplaatst en starten. De auto slaat (ook na een dik uur rijden en een tank vol frisse benzine later op de avond) heel moeizaam aan, je moet lang doorstarten en dan helpen met het gaspedaal en dan komt ie al sputterend tot leven. Eenmaal boven de, zeg 2000 rpm is er niets aan de hand, zo lijkt het. Maar stationair blijft de motor even, een seconde of 5 a 10 draaien en dan zakt ie weg, totdat hij stil valt. Dan weer lang doorstarten en met behulp van het gas pas weer op gang te krijgen.
Ik ben een beetje ten einde raad: contactenpunten (netjes op 0,4mm), verdelerkap, bougies (NGK B7 ES) en rotor zijn nieuw... De buik vol frisse benzine. Wat kan dit zijn? Wellicht (toch) nog de codensator? Omdat de vorige contactpunjtes waren ingebrand? Die condensator heb ik vorige week niet vervangen.
De overige ontstekingsdelen (kabels, bobine, condensator) zijn medio 2007 vernieuwd.
Comment