Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blok schut bij stationair maar toerental blijft wel gelijk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Blok schut bij stationair maar toerental blijft wel gelijk.

    Uitgevallen bougie? 7 werkende cylinders ipv 8?

    Of zou zo iets heel anders er uit zien.

    Zelfs de auto beweegt bij stationair draaien. Schut om zijn lengte as als een bootje op zee.

    Toerental blijft dus hetzelfde bij stationair.

    Vreemd he?

  • #2
    Een V-blok schudt altijd wat toch, zei de Alfa-rijder. :)

    Toerental onveranderd. Gasreactie? Geluid?

    Ik ben wel de minst technische hier, maar: motorsteunen?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
      Uitgevallen bougie? 7 werkende cylinders ipv 8?

      Of zou zo iets heel anders er uit zien.

      Zelfs de auto beweegt bij stationair draaien. Schut om zijn lengte as als een bootje op zee.

      Toerental blijft dus hetzelfde bij stationair.

      Vreemd he?
      auto draaid niet op alle 8 cilinders... dat de motor op hetzelfde stationair toerental blijft draaien is niet zo vreemd , de stationair regeling handhaafd het ingestelde toerental nog steeds met een cilindertje minder

      trek 1 voor 1 een bougiestekker los ..... schudden zal heviger worden, als het bij een bepaalde losgetrokken bougiestekker hetzelfde blijft ,dan heb je de boosdoener gevonden
      trek niet de bougiestekker los bij draaiende motor, alleen met de motor uit, risico op hele nare stroomschokken (heb lang geleden iemand een colafles in zn reet gepropt die op de kickstarter trapte, terwijl ik de aangesloten bougie in mn handen had )
      Last edited by motroosje; 04-04-09, 02:46.
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

      Comment


      • #4
        Motorsteun overleden?
        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Een V-blok schudt altijd wat toch, zei de Alfa-rijder. :)

          Toerental onveranderd. Gasreactie? Geluid?

          Ik ben wel de minst technische hier, maar: motorsteunen?
          Motorsteunen? Neeeeeee dat lijkt me sterkt. Bij gasgeven is het weg.

          Geluid is nog meer dieselachtig. Gasreactie gelijk.

          Moet nu wel zuiniger rijden met een bougie minder :-)

          Ik ga het maar niet zelf doen want volgens mij moet je wel heel veel losschroeven om bij de bougies te komen.

          Comment


          • #6
            Is dit niet het bekende "dieselende vanos" unit?

            Volgens mij is dit vaker een kwaal van die dingen? Heb het zelf ook een keer gezien, dan klinkt ie als een diesel. Maar het kan geen kwaad heb ik gehoord.

            Comment


            • #7
              Nee, zo heeft ie nooit geschut. Is begonnen nadat ik een maand niet heb gereden. Maar was maandag naar DL en toen liep ie als een trein (we reden ook zo hard als een TGV).

              Comment


              • #8
                Ha, die Motroos;

                "(heb lang geleden iemand een colafles in zn reet gepropt die op de kickstarter trapte, terwijl ik de aangesloten bougie in mn handen had )"

                [graait in bestekla]
                Scherven brengen gelul.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                  Ha, die Motroos;

                  "(heb lang geleden iemand een colafles in zn reet gepropt die op de kickstarter trapte, terwijl ik de aangesloten bougie in mn handen had )"

                  [graait in bestekla]
                  Toch knap, die bougie vasthouden, onderwijl een colafles van het juiste formaat in zijn reet douwen.

                  Kleintje, een maand niet in de M5 rijden, hoe houd je dat vol?
                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                  Comment


                  • #10
                    Ik was in Amerika :-)

                    Comment


                    • #11
                      Gister avond was het heel erg. Bijna geen vermogen en flink stotteren. Ben maar niet naar huis terug gereden (was op kantoor) en heb vanochtend de auto in mijn garagebox gezet. Vriend gaat met laptop kijken wat het probleem is (heb terug gereden in een 116i, behalve dat ie flink vermogen tekort kwam...een heerlijk autootje. Staat al een ton op de teller).

                      Comment


                      • #12
                        Echt een aanrader he, een M5 ;-)

                        Een keertje vol over de Autobahn en het ding is stuk....






















                        ( en nu niet aankomen met de S, die liep namelijk wel op alle cilinders en reed ook nog behoorlijk)
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          Hmm, verre van een probleemloze auto dus.
                          Zonde.
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                          Comment


                          • #14
                            Dikke auto's, dikke rekeningen. 't Is niet anders...
                            You know that reality is immaterial

                            Comment


                            • #15
                              [iets over een kaars die nog even heel hard vlamt voordat hij voor altijd dooft]


                              ;)
                              Forza!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                Dikke auto's, dikke rekeningen. 't Is niet anders...
                                Doe nou niet net alsof je uit ervaring spreekt. Die ziekenfonds-520 bevindt zich zeg maar op Eiffeltorenniveau, terwijl een E39 M5 stevig op de oppervlakte van Mars geparkeerd staat, qua onderhoudskosten. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

                                Comment


                                • #17
                                  Zeg, niet elke keer als ik ergens dikke typ, is het de bedoeling dat jij gelijk de boel komt onderschijten. :D
                                  You know that reality is immaterial

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het is inderdaad vroeg lente, SS

                                    :)
                                    Forza!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Let jij nou maar op je muesli. :)
                                      You know that reality is immaterial

                                      Comment


                                      • #20
                                        Je wilt toch niet weten van allerlei mogelijke storingen bij de sensoren want dat zou mogelijk het rijplezier van een M5 verminderen. Hopelijk is het snel verholpen en rijdt het weer als vanouds.
                                        Maar als de motor onregelmatig loopt of inhoudt, is het wel heel belangrijk om dat veel aandacht te geven. Uit welk jaar stamt de auto want bij iedere misfire verwacht ik eigenlijk direct dat een motorcheck lampje gaat branden.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oei..
                                          Zou ook zomaar een verbrande klep ofzo kunnen zijn.
                                          Zeker na zo'n snelle rit.
                                          Maar ook iets onbenulligs als bougiekabels ofzo.

                                          Jacco

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mannen mannen mannen.....niet zo paniekerig meteen. Het probleem begon paar maanden geleden. Ging weer net zo snel weg alsdat het gekomen was. Na een maand te hebben stilgestaan (febr) is het probleem terug gekomen om daarna weer te verdwijnen. Rit door DL is ook probleemloos verlopen en daarna nog vele kilometers gemaakt. Pas sinds een paar dagen is het probleem terug en het ziet er naar uit dat het blijvend is.

                                            Gezien de prestaties van het blok in DL verwacht ik echt niets anders dan iets electrisch en/of inspuiting.

                                            Ach....en anders weet ik nog een bedrijf voor een revisie.....

                                            Vriend hangt de auto binnenkort aan de laptop en dan gaan we rustig bekijken wat er aan de hand is.

                                            Ik zie deze auto niets anders dan een dikke 4.4 V8. Gewoon een heerlijke GT. Zo rij ik hem ook. Als een gewone auto met gewoon regulier onderhoud. Ook de afgelopen 268.000 km is ie altijd dealer onderhouden geweest.

                                            En omdat ik hem netjes onderhoud en met respect rijdt verwacht ik ook niet al te grote problemen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ja, en omdat de auto al 268K gelopen heeft zonder problemen zal het nu ook wel niets bijzonders zijn.... ;-)
                                              Veritatis simplex oratio est

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja....


















                                                Het is immers geen Mercedes.


                                                :-)


                                                Ze winnen wel de meeste awards voor motorblokken en zijn de enige die het woord "motor" in hun merk hebben.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  Echt een aanrader he, een M5 ;-)

                                                  Een keertje vol over de Autobahn en het ding is stuk....
                                                  ( en nu niet aankomen met de S, die liep namelijk wel op alle cilinders en reed ook nog behoorlijk)
                                                  Gelukkig; Ik raad niemand zo'n ding aan. Ook nooit gedaan. Zoals bekend is er teveel troep op de markt bij dit soort auto's.

                                                  Is niet eerste keer dat ik vol gas ben gegaan. Verleden jaar op topsnelheid door oost europa gereden. Geen enkel probleem (behalve olie verbruik).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Lees net even op M5 Board. Kan ook benzine toevoer/filter zijn en/of MAFS (zijn net vervangen). Moet maar aan de OBD reader.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                      Ik zie deze auto niets anders dan een dikke 4.4 V8. Gewoon een heerlijke GT.
                                                      Uh, je weet toch wel dat er bij jou een 4.9L V8 inzit, hè?
                                                      Just to be safe...
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Dat zegt-ie toch? Een DIKKE 4.4. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ik bedoelde het model onder de M5. 4.4 V8.....toch?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X