Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vacuum in de benzinetank? (Merc)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vacuum in de benzinetank? (Merc)

Ik heb het volgende probleem:
    Merc 300TE24 houdt soms in bij langzaam rijden (trutterig in de stad). Tot op het punt dat ie eigenlijk alleen nog met veel gassen weer thuis komt.

Als je de benzinedop opendraait stroomt er een berg lucht in. Dit is ook vaak ook nog NADAT ie dagen stil heeft gestaan. Zou vacuum het probleem kunnen zijn dat de benzine aanvoer het niet redt?

Als je gewoon rijdt is er niets aan de hand. Gisteren gescheurd op landweggetjes. 2 uur volgas. Dopje opendraaien en: GEEN lucht wat erin stroomt. RARARA....

De ultime test is het volgende: Hij stottert, houdt in etc. DAN dop opendraaien en kijken of het direct over is. Deze test nog niet kunnen uitvoeren. Wel 3 keer naar de pomp gereden om vol te tanken. Dan is het over. Probleem is dat het probleem niet bij mij voorkomt, maar bij de wederhelft......

Advies welkom!

Waar ik aan gedacht heb is een gaatje te boren in de dop. Weet namelijk niet hoe de beluchting werkt.

Oorspronkelijk geplaatst door 240rs Bekijk bericht
    De ultime test is het volgende: Hij stottert, houdt in etc. DAN dop opendraaien en kijken of het direct over is.
    Precies - test dat eens?

De tank heeft een ontluchting en die kan inderdaad verstopt zitten. Waar die exact zit, weet ik niet, maar meestal is het een dun plastic slangetje dat begint bij de tank en eindigt ergens naast de tankdop.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Gaatjes boren zou ik even achterwege laten ; als je getanked hebt en je neemt een lekkere bocht dan kan dat gaatje wel eens een interessante sproeier van het fossiele vocht opleveren.

Verder, maar dat is wat speculeren, zou je continu brandstof-damp laten ontsnappen wat zowel onzuinig kan zijn als gevaarlijk (in een ongeventileerde garage bv)

Dat overdruk ding (ventiel ?) is als 't goed is one-way ; lucht wel de tank in, maar niet eruit.

Comment

Het vacuŁm in de tank is normaal, tenminste, ik heb dat ook (300CE-24). Mijn auto houdt niet in. Ik denk eerder dat het in de "reset" zit dan in het tanken, als je/zij er weer last van heeft, wellicht even starten zonder te tanken?

Misschien is de nokkenasversteller voorop de nokkenas vervuild?

Comment

Goed idee, Ik ga even dat slangetje zoeken. Gaatje in de dop is natuurlijk belachelijk, maar ik wil weten of het er misschien door komt. Zou namelijk er schadelijk zijn als door vacuum minder benzine aangezogen wordt. Het mengsel wordt dan te arm met alle gevolgen vandien.

@Fuseekogel, goed te horen dat jij ook onderdruk in je tank hebt. Wellicht heeft er dus niets mee te maken. Dus dan de suggestie van de inlaatnokkenasverstelling. Ik zal daar ook eens even naar kijken. Is ie electrisch bediend zodat ik een draadje los kan halen om verschil te merken? Ik weet wel dat ie over een enorm gebied draait. Maar of dat er toe kan leiden dat ie nauwlijks nog loopt...... Maar ik ga het proberen!! Als je info hebt over het mechanisme, graag!

Comment

volgens mij is het sissend geluid is geen aanzuigend geluid, maar wegblazende lucht. In de tank is altijd een overdruk aanwezig, dit om het vervliegen van de benzine tegen te gaan.
            Bij een onderdruk zou dat inderdaad slecht voor de brandstofpomp zijn en zou je motor niet goed lopen door brandstoftekort.
            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Ik weet niet Harold, mijn Spider heeft ook altijd onderdruk in de tank. Als je hem opendraait bij "bijna leeg" stroomt er toch echt lucht in, niet uit.

Auto rijdt er trouwens niet slechter door (heeft ook een kunststof tank, weet niet of dat nog uitmaakt).
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Volgens mij stroomt de lucht er inderdaad in, als er lucht zo snel uit zou komen zou je tenminste een sterke benzine geur moeten ruiken, dat is niet zo. De nokkenas verstelling zit voorop op de kop, zit met drie boutjes vast. Ik zou deze even loshalen en binnenin schoonmaken.

Andere optie is, dat de benzinefilter verstopt zit. Dat de pomp heet wordt tijdens stapvoets rijden omdat deze geen koeling krijgt.

Comment

Of het zijn de bekende storingen: kapotte lambdasonde, gaatje in de uitlaat, misschien een gescheurd luchtslangetje in de motorruimte.

Bij een Bosch-servicepunt kunnen ze dit soort storingen vaak goed oplossen.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Thanks!! Weer genoeg puntjes om aan te werken!!

Benzinedruk moet 3bar zijn, toch? Misschien dat ik even snel een benzinedrukmetertje aanleg. Weet ik direct of dat het is als het nog een keer gebeurt.

Comment

Working...
                    X