Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LPG en dubbele carburateurs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• LPG en dubbele carburateurs

Stel dat je een klassieker (bijv. volvo amazon) op LPG met enkele carburateur wilt ombouwen naar dubbele carburateur, maar wel op LPG wilt blijven rijden. Is dat lastig, of valt 't mee?

Zo te lezen is 't lastig en prijzig om goed te krijgen: http://www.amazoncars.nl/onderhoud/a...0en%20lpg.html

Bedankt voor jullie antwoorden. :)

Comment

Onzin toch? Veel Alfa's rijden rond met dubbele carbs en LPG. Gaat gewoon goed, alleen oppassen voor valse lucht.

Comment

Lijkt me ook. Je hebt dan alleen twee venturi's nodig, toch? Eentje voor elke carburateur.

Voor de rest kwestie van eerst goed synchroniseren en dan het mengsel voor beide venturi's tegelijk afstellen.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ja, maar daar zitten ze er al op.

Het is wel haalbaar dus? Ik heb een aantal auto's op 't oog die ik wil gaan bekijken. De één heeft wel dubbele carburateurs en de ander niet. Beide op lpg. In ieder geval geen reden om zo'n enkele carburateur te laten staan. Voor dagelijks gebruik prima, maar weinig power voor de leukere ritjes.
          Last edited by Dennis Cavallino; 05-05-09, 15:11.

Comment

bij de daimler van 1970 die ik onderhanden heb zitten 2 carburateur´s in en het loopt op gas via 2 gas venturi´s tussen het luchtfilterhuis en de carburateur´s.
            de gasslang is op gesplitst via een T stuk.
            wat TSM zegt!!!!!

Comment

het kan maar er zijn nadelen:
              - meer risico van backfire vanwege het veel opener inlaatraject(brandgevaar!)
              - overschakelen van benzine naar LPG is een flink stuk lastiger: 2x vlotterkamer leegrijden i.p.v. 1. 2x vlotterkamer vol pompen bij overschakelen van LPG naar Benzine. Gewoon zo min mogelijk overschakelen en gewoon starten op LPG, dan gaat het prima.
              - afstellen van carb synchronisatie is verder hetzelfde, er zit gewoon op iedere carburateur een gasmengstuk. Beiden zitten met een gasslang aan een T-stuk , dan met 1 gasslang aan de verdamper. In deze ene gezamelijke slang zit het hoofdregister. Afstelling van het stationair LPG-mengsel wordt op de verdamper gedaan m.a.w. het afstellen van het LPG mengsel is bijster eenvoudig.

Comment

Working...
              X