kort vraagje, de Saab 900 waar m'n vriendin mee rijdt heeft een elektrische antenne. Nu blijft deze een beetje hangen en wordt daardoor regelmatig niet meer geheel in- of uitgetrokken. Waarmee kan ik zo'n ding weer invetten? Ik heb WD-40, maar dat lijkt me niet ideaal voor een antenne.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Antenne smeren
Collapse
X
-
Het is echt heel vettig spul wat erop zit zag ik toen de mijne was afgebroken met dank aan de buurvrouw.... het is geen kruipolie, maar veel vetter en vaster, niet zo vloeibaar. Ik denk dus gewoon smeervet.
Heeft 't niet te maken met een knikje? Dan heeft smeren geen zin.
Ik moet de mijne ook nog vervangen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht*hoort overigens CM dit draadje binnengalopperen met tal van inkoppers paraat*
Er zit geen knikje in. Wanneer je het motortje helpt door mee te duwen/trekken dan loopt het wel soepel. Het is echt het gebrek aan glijmiddel (omg...)
WD-40 lijkt me wel smeren, maar ook weer vuiligheid aantrekken, dus dan blijf je schoonmaken en inspuiten. Het moet denk wat vetter en vaster zijn inderdaad. Siliconenspray lijkt me een goede suggestie.Forza!
Comment
-
WD40 heeft inderdaad het nadeel dat als je één keer bent begonnen met spuiten, je regelmatig weer moet spuiten. Echt. Je pompt alles lekker vol en een paar weken later denk je: hmmm, het mag wel weer eens gebeuren.
Nee, daarom gewoon smeervet nemen (vraag even bij de Brezan). Kost weinig en die mooie strakke glanzende ontvangststaaf glijdt maandenlang lekker soepel in en uit.
:-)Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk berichtVVDG-moment
;)
Gr JeroenAlle Baur's in de Baurnhof
Comment
-
*heeft Alfa met elektrieke antenne die de afgelopen 1,5 jaar niet gesmeerd is en altijd werkt, hoe ken da* :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
brun, ruk je dan met een grote harde snok, of ben je meer van de geleidelijke korte rukjes? :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Mwah, dat ligt een beetje aan de haast die ik 's ochtends heb, Jasper.
Ik bedoel, elke avond als ik thuiskom, druk ik de antenne er helemaal in. Goeie gewoonte hè. Niet dat ie 's nachts geknakt wordt, zeg maar.
Als ik dan de volgende ochtend voor de wekker wakker ben, kan ik ook wat eerder vertrekken hè. Dan wil ik de antenne natuurlijk niet onnodig mishandelen, en gebruik ik mooie, regelmatige, korte rukjes, tot ie helemaal is uitgeschoven.
Heb ik daarentegen nog wat te lang liggen snurken, dan is er haast bij 's ochtends, en dan moet de spriet maar met één snelle beweging omhoog hoor. Zit niks anders op.
Varieert ook per stemming natuurlijk. Er zijn dagen dat ik dat gekrijs van die radiowijven niet wil horen, en dan blijft de antenne waar die is.Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
-
een gebruiksinstructie vind je door in Google Images even te zoeken op 'vaseline'. Oh ja, wel het safesearch filter uit, anders komt niet de juiste instructie in beeld. :-)Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein
Comment
-
Alle Baur's in de Baurnhof
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk berichtwat een TOBfilmpje!$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null
Comment
Comment