Het "kleine" irritante autoklussen en handige oplossingen - draadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Streamz
    Senior Member
    • 09-06-08
    • 4615

    Het "kleine" irritante autoklussen en handige oplossingen - draadje

    Je kent het wel. Van die kleine klusjes die je nogal eens moet uitvoeren aan je auto. Niet aan de leaseauto dus, daar heb je de dealer voor.

    Nee, klussen die je zelf kan en wil doen aan je eigen young/oldtimer. Gewoon, omdat het kan.

    Dus: kom maar op met je problemen, ervaringen en oplossingen. En foto's uiteraard.
  • Lennart
    Senior Member
    • 07-06-08
    • 14955

    #2
    Geen ervaring mee. 5 Alfa's he :-).

    Comment

    • Streamz
      Senior Member
      • 09-06-08
      • 4615

      #3
      Ik trap af. De pookknop van de E21 vervangen. De nieuwe was een originele, maar wel gebruikt. Die klemde dus te weinig. Oplossing: de vinger van een rubberen handschoen afgeknipt en als dunne stroeve laag gebruikt. Zit nu prima vast maar is wel weer te verwijderen.

      Volgend probleempje:
      De ruitewissersproeiers van de E21 zitten verstopt. Niet de slangen, die heb ik er al afgehaald en gecontrolleerd. (de straal komt 3 meter ver ;-) ). Doorprikken met een naald lukt niet.
      Voordat ik stukken metaal en de sproeiers zelf ga demonteren, is er wellicht een handige oplossing om die sproeiers weer goed te krijgen?

      Comment

      • brun
        Writer, baby.
        • 05-06-08
        • 22408

        #4
        Zulke sproeiertjes kosten nog geen euro per stuk. Niet mee gaan knoeien, gewoon even nieuwe halen bij de dealer en die erin klikken.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

        Comment

        • Scudetto
          Cuore Sportivo
          • 09-06-08
          • 5618

          #5
          Ik had een draadje met een klein klusje. (wat uiteraard eindigde in een ranzig draadje ;) )



          maar nu doet de antenne het überhaupt niet meer. Ik hoor wel het motortje draaien bij het aan en uitzetten van de radio, maar de antenne beweegt niet meer.

          Deze is echter 'to do' dus ik heb nog geen oplossing. Suggesties altijd welkom.
          Forza!

          Comment

          • Streamz
            Senior Member
            • 09-06-08
            • 4615

            #6
            Erin klikken? Dus die kunnen van bovenaf gedemonteerd worden?

            Scudetto, zit die antenne soms scheef erin?

            Comment

            • MGB
              Gewoon mezelf
              • 05-06-08
              • 2069

              #7
              Ook een lekker makkelijk klusje: de voorlampen vervangen van een Saab 900. Niet doen in het bijzijn van je vrouw want het kost je zo je huwelijk... in elk geval riskeer je een fikse ruzie.
              www.carscoffeecigars.nl

              Comment

              • Scudetto
                Cuore Sportivo
                • 09-06-08
                • 5618

                #8
                nee, als je 'm met de hand omhoog trekt gaat het ook heel soepel. Maar dan blijft hij niet staan, hij valt direct weer naar beneden tot hij een 10 cm boven 'ingetrokken stand' blijft hangen. Wanneer de antenne ingaat (dus radio uitzet) kun je dat laatste stukje ook wel met de hand terugduwen. Dat redt ie zelf niet blijkbaar.

                Radio weer aan zorgt ervoor dat de antenne 10cm uitschuift en dan is het over.
                Forza!

                Comment

                • brun
                  Writer, baby.
                  • 05-06-08
                  • 22408

                  #9
                  Dus jij krijgt 'm gewoonlijk niet omhoog, en als het dan met de hand dan tóch eens lukt, valt ie meteen weer omlaag? :-)


                  *daar gaat het draadje weer naar de ratsmodee*

















                  Ok, serieus nu. Als je het motortje kunt openschroeven, heb je kans dat je nog iets kunt repareren. Meestal is het een tandwieltje of iets dergelijks. Maar vaak heeft het geen zin om aan zo'n antenne te gaan prutsen en kun je beter een nieuwe halen.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment

                  • Scudetto
                    Cuore Sportivo
                    • 09-06-08
                    • 5618

                    #10
                    rofl :)


                    eigenlijk kan ik er ook beter een vaste antenne opschroeven. Volgens mij had Cav dat ook. Misschien minder 'origineel' maar wel een stuk minder storingsgevoelig.
                    Forza!

                    Comment

                    • Dennis Cavallino
                      Disclaimer: MMGHND
                      • 06-06-08
                      • 11601

                      #11
                      Ik moet er nog aan beginnen... :)

                      Comment

                      • Murphmeister
                        brandweer chauffeur
                        • 28-01-09
                        • 412

                        #12
                        Hola.

                        1 deur van m'n e30 roest wat aan de onderrand. Ik heb de strip kit die af fabriek meegespoten erop zit, al eraf getrokken en de rand redelijk schoon geschuurd. In het omgevouwen plaatwerk zit nog wat roest waar ik niet makkelijk tussen kom. En zoals je een beetje op de foto kunt zien zitter er al wat kleine gaatjes in het plaatwerk.

                        Kwestie van goed schoon schuren en dan blanke textyl erop, of toch iets anders doen?
                        Attached Files
                        BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

                        Comment

                        • janspeed
                          Senior Member
                          • 18-08-08
                          • 5400

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                          rofl :)


                          eigenlijk kan ik er ook beter een vaste antenne opschroeven. Volgens mij had Cav dat ook. Misschien minder 'origineel' maar wel een stuk minder storingsgevoelig.
                          nog minder gevoelig: koop een goedkope plakantenne, plak die bovenaan langs de rand van de voorruit, achter de binnenspiegel. sluit 'm aan en koppel de oude antenne los. Klaar, definitief.

                          Comment

                          • janspeed
                            Senior Member
                            • 18-08-08
                            • 5400

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Murphmeister Bekijk bericht
                            Hola.

                            1 deur van m'n e30 roest wat aan de onderrand. Ik heb de strip kit die af fabriek meegespoten erop zit, al eraf getrokken en de rand redelijk schoon geschuurd. In het omgevouwen plaatwerk zit nog wat roest waar ik niet makkelijk tussen kom. En zoals je een beetje op de foto kunt zien zitter er al wat kleine gaatjes in het plaatwerk.

                            Kwestie van goed schoon schuren en dan blanke textyl erop, of toch iets anders doen?
                            voor roest tussen omgevouwen plaatwerk zoals onderaan deuren is eigenlijk nooit een definitieve oplossing. De buitenkant kan je natuurlijk wel behandelen.
                            Toch bestaat er wel een oud trucje om dit soort roest flink te vertragen:
                            neem wat oude warme(!) motorolie en spuit die onder in de binnenkant van de deuren. warme olie is dun en zal in alle barstjes, gaatjes en naden kruipen. olie heeft ook de eigenschap water te verdringen dus vocht verdwijnt onder uit die roestnaad. Laat de deur lekker uitlekken (paar oude kranten eronder), ondertussen koelt die olie af en zal een dikke stroperige massa vormen waar geen water en zuurstof mee bij kan komen, het roesten in de felsnaad zal stoppen.

                            als je zelf altijd motorolie wisselt is warme afgewerkte olie gratis en als je het inzet als roestpreventie hoef je er ook geen verwerkingskosten voor te betalen bij het klein chemisch afval inzamelpunt. winwinwin!

                            Comment

                            • Murphmeister
                              brandweer chauffeur
                              • 28-01-09
                              • 412

                              #15
                              Dank U voor de tip! Oude olie heb ik voldoende, ga ik vanavond gelijk doen..
                              BMW i3, John Deere 6230 LS1 V8, Still RX 20-18

                              Comment

                              • TSM
                                Twee Simpele Mannen
                                • 05-06-08
                                • 14801

                                #16
                                Gisteren nog
                                Kale knokkels, een hoop gevloek en getier, blauwe plekken op mijn rug
                                Want ik had eindelijke en nieuwe lambda voor in bank 1 (spruitstuk), ik kan je vertellen dat die Jappen veel kleinere handjes hebben dan ik.
                                Het luikje dat je in de binnenzijde van het spatbord kunt open maken, daar past de hand van onze kleine Eva (6maanden jong) nog geeneens doorheen.
                                Maar goed hij zit erin, het verbruik is weer gestegen van 1:5 naar 1:10 en de bumperklevers achter me schrikken niet meer zo van de steekvlammen uit de pijp.

                                :-P

                                E
                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                Comment

                                • janspeed
                                  Senior Member
                                  • 18-08-08
                                  • 5400

                                  #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                  Gisteren nog
                                  Kale knokkels, een hoop gevloek en getier, blauwe plekken op mijn rug
                                  Want ik had eindelijke en nieuwe lambda voor in bank 1 (spruitstuk), ik kan je vertellen dat die Jappen veel kleinere handjes hebben dan ik.
                                  Het luikje dat je in de binnenzijde van het spatbord kunt open maken, daar past de hand van onze kleine Eva (6maanden jong) nog geeneens doorheen.
                                  Maar goed hij zit erin, het verbruik is weer gestegen van 1:5 naar 1:10 en de bumperklevers achter me schrikken niet meer zo van de steekvlammen uit de pijp.

                                  :-P

                                  E
                                  handig he? Zo'n boxer blokje... ;-)

                                  Ik vermoed dat die Jappen er een handig stuk garagegereedschap voor zullen hebben.

                                  Comment

                                  • NAS
                                    Senior Member
                                    • 11-06-08
                                    • 3619

                                    #18
                                    Ik ga dit WE het reflectorglas van mijn motorfietskoplamp omwisselen voor een exemplaar dat naar links zal schijnen. Dan gaat klooien worden.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X