Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bliksem inslag auto?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bliksem inslag auto?

was een paar dagen vrij , auto niet gebruikt
    net even weg ,kom bij de auto staat mn zij raam half-open, enigsinds een paar matig natte plekken , viel op zich best mee
    maar nu de vraag : op zich ben ik altijd oplettend met de auto afsluiten , is me ook nog nooit gebeurd dat de auto niet op slot zat of een raam vergeten was af te sluiten
    kan het zijn door het gigantische nood weer met talloze bliksem dat mn raam (relais) eventjes electrisch geactiveerd is geweest?

ook gezien de waterhoeveelheid in de auto denk ik hieraan, als ik immers vergeten was het raam dicht te doen was er volgens mij veel meer water naar binnen gekomen gezien het noodweer , misschien heb ik nu het meeste gemist als het eerst dicht heeft gezeten
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Nog nooit gehoord van zoiets.

Nee, volgens mij heb je een stalker :- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
      Nog nooit gehoord van zoiets.

Nee, volgens mij heb je een stalker :- )
      nee anders had jasper wel een varkenshoofd op de stoel achter gelaten ;-)
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
        een paar matig natte plekken
        Wie zegt dat het regenwater was :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
          Wie zegt dat het regenwater was :-)
          niemand ;-)

Comment

Onwaarschijnlijk, maar niet ondenkbaar.
            Het magnetisch veld rond een bliksem kan door inductie spanning opwekken.
            Kan best zijn, dat het tijdelijk je electrische circuit heeft gestoord.
            Een vergissing van jouw kant lijkt echter waarschijnlijker, maar theoretisch zou het best kunnen.

Het is toeval, maar er schijnen in de USA jaarlijks gemiddeld 2 mensen te overlijden, terwijl ze aan het bellen zijn met een vaste telefoon. Daar zit een draad aan en die 'vangt' de spanning op middels inductie en je wordt geroosterd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
              Het is toeval, maar er schijnen in de USA jaarlijks gemiddeld 2 mensen te overlijden, terwijl ze aan het bellen zijn met een vaste telefoon. Daar zit een draad aan en die 'vangt' de spanning op middels inductie en je wordt geroosterd.
              Dit is eens uitgezocht bij Mythbusters. De omstandigheden om er van dood te gaan moesten wel 'uitermate goed' zijn. Daarom was het volgens hen 'plausbile'.

Zoek maar eens op jouwtube :-)

Comment

Iemand ooit die uitzending van TopGear gezien waarin Hammond in een Golf V aan (ik meen) 20.000 volt wordt blootgesteld? De auto dan he. Daar zie je prachtig wat een kooi van Faraday doet. Als de hoogspanning weg is genomen start hij vrolijk de auto en rijdt weg.
                Oliestoken voor het goede doel

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=ve6XGKZxYxA

Ah, 800.000 Volt, whatever :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                    http://www.youtube.com/watch?v=ve6XGKZxYxA

Ah, 800.000 Volt, whatever :)
                    Moet je voorstellen dat er zoveel Voltjes in je bull-bar slaan....
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                      Moet je voorstellen dat er zoveel Voltjes in je bull-bar slaan....
                      das in ieder geval weer het darwinistische voordeel van die dingen ;-)
                      ik bemerk een gevoeligheid , je bent toch niet van plan er 1 op je mercedes te zetten? ;-)

Comment

das in ieder geval weer het darwinistische voordeel van die dingen ;-)
                        ik bemerk een gevoeligheid , je bent toch niet van plan er 1 op je mercedes te zetten? ;-)
                        Nee hoor Mottie, alleen de betutteling en vertrutting, da's de gevoeligheid...
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                          Nee hoor Mottie, alleen de betutteling en vertrutting, da's de gevoeligheid...
                          moet je CDA gaan stemmen ;-)
                          je gaat mij toch niet van betutteling en vertrutting betichten he ;-)
                          ik ben tegen een zo min mogelijke overheids bemoeienis en vooral waar hun bekrompen moraal bemoeizuchtig gaat worden

"bullbars" zijn om grote dieren op te vangen in de wildernis als je daar om functionaliteits redenenen daar rond moet rijden met een terein wagen

dus als ze functioneel zijn prima
                          hier dienen ze geen doel , sterker nog als je onverhoopt iemand aanrijd met zon ding zijn de gevolgen groot
                          en kul argumenten zoals auto's zijn zowizo gevaarlijk gaan hier niet op
                          zelfde geld met die kut suv's
                          ik begrijp zowizo niet waarom iemand er zonodig in rond moet rijden
                          en helemaal lachwekkend wordt het als zon rijder met "praktische argumenten" aankomt om het te verdedigen
                          tot zover nog niets aan de hand rij er maar in als je je beter voelt
                          echter als die dingen aantoonbaar een stuk gevaarlijk zijn voor voetgangers en fietsers , moeten we het dan nog willen?

zonder helm rondrijden op brommers en motoren is ook aantoonbaar gevaarlijker , en het is maar goed ook dat het wettelijk verplicht is er 1 te dragen
                          terwijl aan de andere kant iemand alleen zichzelf ermee heeft als ie een ongeluk krijgt en er geen draagt
                          de enige reden om geen te dragen is een esthetische
                          zelfde als met die suv en bullbar troep alleen maar esthetisch op zich niet erg (behalve voor mn ogen)
                          maar als ze aantoonbaar gevaarlijk worden door het gewicht en vormgeving
                          en in tegenstelling tot het helm voorbeeld , ze juist gevaarlijk zijn voor ANDEREN , vindt ik dat opmerkelijk
                          kijk als die dingen bloedlink waren voor de berijders en niet voor onschuldige omstanders , zou ik zoiets hebben van je gaat je gang maar , je draagt zelf de consequenties en niet een ander

Comment

...maar we hadden het toch over blikseminslag? :-)

Comment

Hij gaat wel als de bliksem, zo'n auto met bullbar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                ...maar we hadden het toch over blikseminslag? :-)
                                Inderdaad. En ik denk dus dat een eventuele inslag niet de raampjes bewogen heeft gezien de megavolts die Hammond op z'n dak krijgt zonder enig aandenken nadien.

Comment

Misschien de open-knop op de afstandbediening per ongeluk een tijdje ingedrukt (bv in je broekzak). Ik heb ook al eens gehad dat ik 's ochtends bij mijn auto stond waarvan alle ramen en het schuifdak openstonden,

Comment

was een paar dagen vrij , auto niet gebruikt
                                    net even weg ,kom bij de auto staat mn zij raam half-open, enigsinds een paar matig natte plekken , viel op zich best mee
                                    maar nu de vraag : op zich ben ik altijd oplettend met de auto afsluiten , is me ook nog nooit gebeurd dat de auto niet op slot zat of een raam vergeten was af te sluiten
                                    kan het zijn door het gigantische nood weer met talloze bliksem dat mn raam (relais) eventjes electrisch geactiveerd is geweest?

ook gezien de waterhoeveelheid in de auto denk ik hieraan, als ik immers vergeten was het raam dicht te doen was er volgens mij veel meer water naar binnen gekomen gezien het noodweer , misschien heb ik nu het meeste gemist als het eerst dicht heeft gezeten
                                    Is het een Alfa? Ik heb dit gedrag namelijk wel gehoord van een Alfa GT van een kennis. Daar was overigens geen blikseminslag voor nodig :)
                                    ------------------------------------------------
                                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                      Is het een Alfa? Ik heb dit gedrag namelijk wel gehoord van een Alfa GT van een kennis. Daar was overigens geen blikseminslag voor nodig :)
                                      nee is een bmw , alhoewel hij roest wel als een alfa ;-)

Comment

Working...
                                      X