Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat kost wielbouten uitboren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat kost wielbouten uitboren?

Hee mijn naam is michel, ik ben een nieuwe member en ik ben op zoek naar wat dingetjes en vraagjes over mijn nieuw gekochte opknapper Peugeot 205,
    Maar nu kom ik met mijn eerste vraag?
    Wat kost wielbouten uitboren.
    Want ik rij nu op 4 wielen, waar er 1 van maar vast zit met 3 bouten i.pv. 4.
    Maar ik heb de tools en de tijd nu niet voor om dit te doen.
    Dus ik wil naar de kwikfit of een andere garage om dit te laten doen.
    DUS HIER KOMT IE....

WEET IEMAND WAT WIELBOUTEN LATEN UITBOREN KOST?

Alvast bedankt.

groeten
    michel

Ojee...

Opknapper 205? Ooit een E30 gehad?

;)

Kan je helaas niet helpen, maar d'r zitten d'r hier zat die dat wel kunnen. Komt goed.
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mickywous Bekijk bericht
      Want ik rij nu op 4 wielen.....

joh..... ;)
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Uh? Volgens mij tik je een wielbout er 'gewoon' uit. Is volgens mij een bout met een klein nokje. FF wd40 spuiten en de volgende dag kun je hem verwijderen. Nieuwe halen bij de dealer en klaar is mickywous lijkt me.

Maar Joshua: is het bij peus ook zo?
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
          Uh? Volgens mij tik je een wielbout er 'gewoon' uit. Is volgens mij een bout met een klein nokje. FF wd40 spuiten en de volgende dag kun je hem verwijderen. Nieuwe halen bij de dealer en klaar is mickywous lijkt me.

Maar Joshua: is het bij peus ook zo?
          Neu... jij denkt aan wheelstuds waarbij je het wiel met een moer vastzet, dus 'wielmoeren'.
          Gaat om bouten die je van buitenaf in je trommel of lager (oid) draait. M.a.w. beetje kutten voor je het gaatje hebt gevonden.
          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Ik denk dat Michel gewoon naar de Profile of kwikfit moet gaan.
            En hopen dat die gasten het ding binnen een uur los hebben.
            Kost je ws gewoon uurtarief afhankelijk van hoelang ze er mee bezig zijn.

Misschien 5 minuten werk, maar misschien ook meer dan een uur werk met daarbij een aantal versleten boorkoppen. (ik heb al eens een slotbout uitgeboord :)) )

Comment

Een gewone wielbout uitboren is een koud kunstje. Je pakt een dun staalboortje, zet hem op één of andere accu boormachine en je draait 't ding erin, al snel kun je de kop de andere kant op laten draaien en de wielbout draait zo mee. Het is vrij zacht materiaal. Je zou er dus ook een schroevendraaier in kunnen 'beitelen' en dan losdraaien.

Denk dat je hooguit 2 tientjes kwijt bent, incl nieuwe wielbout, als je het laat doen.

Als het een slotbout blijkt te zijn, dan ben je langer bezig en heb je echt goede spullen nodig.

Comment

ha die dennis
                vervang de schroevendraaier door een torx
                werkt perfect
                E
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ok, goeie tip.

Laatst ook een torx schroefje van mijn spinnekop dolgedraaid en toen 1 maat dikker erin geslagen met een hamer, eigenlijk is 'ie nog steeds goed bruikbaar sindsdien, met die grotere maat. Ideaal spul dat Torx.

Comment

volgens mij is dit htt halal met een smurfen nick ;-)
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Working...
                    X