Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Kloenk" bij opkomen koppeling in achteruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• "Kloenk" bij opkomen koppeling in achteruit

De auto van mijn broertje: Golf type 3 1.8 benzine uit 1992. Wanneer je de achteruit inschakelt en rustig wegrijdt geeft de bak/koppeling een "Kloenk" bij het volledig laten opkomen van de koppeling. Dit alleen in de achteruit, overige versnellingen functioneren probleemloos. Iemand een idee?

Dank alvast,

Willem

Subframerubbers of iets in de ophanging, vermoed ik. Als je 'm op de brug zet en met een koevoet alle ophangingspunten eens beweegt, vind je het snel genoeg.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hm ok, klinkt plausibel, het voelt/klinkt alsof iets zich "zet" op het moment dat de koppeling volledig opgekomen is.

Dank!

Willem

Comment

Ik heb dat eens gehad bij een '97 Passat, en dat bleek de drukgroep van de koppelingsplaten te zijn. Ik ben niet zo technisch als vele anderen op dit forum, maar de symptomen klinken mij bekend, dus vandaar dat ik even reageer.

Comment

Zouden het ook de remmen kunnen zijn? Blokken schuiven ff naar de andere kant van schoen?
          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

@ Steven,ooit remmen bekeken?
            Chev's of the 50's.

Comment

Yep, moest klauw zijn (sorry).
              De Picnic heeft een dergelijk los systeem. Elke keer na remmen veranderen van richting (voor- / achter) hoorde je uit de klauwen voor zo'n kloenk. Maar dat was dus alleen bij het opnieuw remmen.

* stomme opmerking van mijn kant dus *
              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

* stomme opmerking van mijn kant dus *[/QUOTE]

helemaal geen stomme opmerking, after market spul kan nog wel eens afwijkingen hebben in materiaal en afmetingen dus schuivende blokjes zijn helemaal niet zo gek nog niet.

@saaber
                kloenk voor of achter?
                buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

@saaber
                  kloenk voor of achter?[/QUOTE] ik bedoel links of rechts....weet je zeker dat het uit de bak komt?
                  buurman, laat je hond effe ergens anders schijten

Comment

Dank voor alle reacties, hij is er vanmorgen mee naar de garage geweest, blijkt motorsteun (versnellingsbak kant, dus baksteun) te zijn.

Willem

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎