Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat kost ? Koplamp Ka vervangen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wat kost ? Koplamp Ka vervangen.

Een leek (zoals ik) zal zijn Garage moeten vertrouwen.
    Uur tarieven vergelijken heeft geen zin als je niet weet hoe lang een
    reparatie duurt, of je moet er bij blijven staan.
    Dan zijn er nog prutsers en handige jongens.

Kunnen we hier in dit forum er aandacht aan besteden ?

Pas nog betaalde ik 12.50 euro voor de koplamp van een Ka en een
    half uur arbeidsloon. De monteur was er zo lang mee bezig.

Hmmmm. Lijkt me rijkelijk lang, maar ik kan me zo de situatie niet voor de geest halen, is het zo moelijk bereikbaar in een Ka??

Ik had voorheen een Alfa 166 waar je allerlei plastic kappen moest verwijderen, en ook daarbij was het in 5 minuten gepiept...
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Silver217;

Van een Ka weet ik het niet, maar ik heb een Focus en een Mondeo gehad waarbij het vervangen van een lampje (koplamp of achterlicht maakte niet uit) echt niet meer dan vijf tien minuten hoedfe te duren. Maar bij de huidige uurtarieven denk ik dat 12,50 voor zo'n klusje zo'n beetje de norm is. Gauw verdiend als je een keer je instructieboekje inkijkt en het jezelf aanleert dus.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Bij de Alfa dealert is het ook 12,50 maar dan vullen ze ook gelijk olie en ruitenwisservloeistof bij. ;-)
        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Ha, die Plane;

Dat is een complot; om de absurde oliedorst van die urnen te camoufleren monteren die pastavreters bewust zwakkere lampjes zodat al die Alfisti extra vaak terugkomen bij de dealer en zo, doordat de monteur 'wat' olie bijvult, het zicht kwijtraken op het werkelijke verbruik!
          Scherven brengen gelul.

Comment

Van Ford weet ik niks, maar om een xenon lamp op mijn vorige Audi A3 Sportback te vervangen heb ik de auto een volledige dag mogen toevertrouwen aan de (overduidelijk niet al te capabele handen van de) mechanieker, ondanks dat het "maar een paar minuutjes ging duren".

Volgens mij hebben ze die proberen te vervangen via de uitlaat of zo :-(
            There are no stupid questions,
            but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Ik dacht bij titel dat het om complete lampunit ging...

Nu weet ik niet hoe het bij een Ka is, maar denk dat mijn pa voor 12,50 het wel liet doen bij zijn. Zijn er toen met z'n 2tjes anderhalf uur mee bezig geweest...:P

Denk dat het nog het snelste bij ons thuis gaat met de Audi's van mn broertje:
              -kap open
              -stekker eraf
              -ring losdraaien
              -lampje eruit nemen

Halve minuut ;)

Gr Jeroen
              Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                Van Ford weet ik niks, maar om een xenon lamp op mijn vorige Audi A3 Sportback te vervangen heb ik de auto een volledige dag mogen toevertrouwen aan de (overduidelijk niet al te capabele handen van de) mechanieker, ondanks dat het "maar een paar minuutjes ging duren".

Volgens mij hebben ze die proberen te vervangen via de uitlaat of zo :-(
                Daar zeg je ook een auto waarbij de lampen super makkelijk eraf gaan (NOT).

Grappig dat hun goedkopere broertjes, de Skoda Octavia gewoon koplampen hebben die helemaal eruit kunnen. Ja dat lees je goed. Bij mij kan de hele lamp eraf door aan de onderkant van de lamp een palletje te trekken, een soort grote plastic borgschroef aan de bovenkant van de lamp eruit te draaien et voila hele koplamp zit deraf. Lampje wisselen doet u zo.

Ik begrijp het ECHT niet waarom VW/Audi dat zelf ook niet doet, is toch veel makkelijker zo?

Sommige mensen halen de hele bumper eraf enzo LOL.

Comment

hebben (bepaalde) volvo's ook.
                  Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                  A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Working...
                  X