Eindelijk is het er toch van gekomen....
De 2002Tii motor die ik een tijd terug gekocht heb is naar de revisie specialist toe. Het is overigens Bas Roos in Oss geworden.
Hij heeft de motor samen met Knutsel en mij met behulp van een camera intern bekeken en het zag er niet zeer verontrustend uit.
We hebben wel besloten hem open te maken, cylinderwanden te hönhen en dan te besluiten om met alleen andere zuigerveren of met overmaatzuigers weer te gaan monteren. Ook gaan we de de krukas balanceren en uiteraard blok en kop vlakken en de kleppen goed bekijken. Eind volgende week weet ik meer over wat wel en wat niet en niet onbelangrijk, de offerte.
Maar nu komt het:
De keuze tussen terug monteren van de Kügelfischer of dubbele Webers?
De injectie lijkt lastig, ik heb er wel 2, maar kennis is niet veel meer aanwezig, schijnt lastig af te stellen te zijn.
Een set Webers is weer duurder, maar relatief simpeler in afstelling en er is wereldwijd meer kennis over.
Alleen is de vraag welke: 40 DCOE of 45 DCOE?
Je leest op het net zowel van iedere configuratie warme voor- en tegenstanders.
Hier mensen met een mening of ervaring?
Saillant is dat vroeger de racers en rallyrijders vanaf nieuw de injectie er af sloopten en vervingen door carburatie. Dat zal niet zonder reden geweest zijn.
De 2002Tii motor die ik een tijd terug gekocht heb is naar de revisie specialist toe. Het is overigens Bas Roos in Oss geworden.
Hij heeft de motor samen met Knutsel en mij met behulp van een camera intern bekeken en het zag er niet zeer verontrustend uit.
We hebben wel besloten hem open te maken, cylinderwanden te hönhen en dan te besluiten om met alleen andere zuigerveren of met overmaatzuigers weer te gaan monteren. Ook gaan we de de krukas balanceren en uiteraard blok en kop vlakken en de kleppen goed bekijken. Eind volgende week weet ik meer over wat wel en wat niet en niet onbelangrijk, de offerte.
Maar nu komt het:
De keuze tussen terug monteren van de Kügelfischer of dubbele Webers?
De injectie lijkt lastig, ik heb er wel 2, maar kennis is niet veel meer aanwezig, schijnt lastig af te stellen te zijn.
Een set Webers is weer duurder, maar relatief simpeler in afstelling en er is wereldwijd meer kennis over.
Alleen is de vraag welke: 40 DCOE of 45 DCOE?
Je leest op het net zowel van iedere configuratie warme voor- en tegenstanders.
Hier mensen met een mening of ervaring?
Saillant is dat vroeger de racers en rallyrijders vanaf nieuw de injectie er af sloopten en vervingen door carburatie. Dat zal niet zonder reden geweest zijn.
Comment