Helaas begint de starlet een nieuw probleem te vertonen. Nadat afgelopen jaar (zo'n 20k km) de achterschokbrekers (na één maand, 2000km), remblokken (prima, onderhoud), handremkabel (ook onderhoud) en niet te vergeten tank (knalrot) zijn vervangen, wil nu de koppeling niet helemaal meer meewerken.
Ik zou bijna vergeten te melden dat de remkrachtverdeler aan zijn einde is (APK afkeur) en het blokje graag olie neemt (liter per 2000km).
Maar goed....sinds een tijdje hoor ik bij het op laten komen van het koppelingspedaal het veertje wat geluid maken. Verder geen aandacht aan gegeven. Nu begint helaas de koppeling steken te laten vallen.
Het probleem komt zo nu en dan voor. Ik trap de koppelingspedaal in, de auto ontkoppelt niet helemaal goed (neigt te blijven rollen, schakelen gaat niet echt, ik 'voel' het aangrijppunt helemaal beneden in de vloer). Remedie: auto in de vrij zetten, koppeling op laten komen (voelt dan sponsig), koppeling intrappen het het probleem is opgelost: schakelen gaat weer naar behoren, aangrijppunt zit weer mooi in het midden.
De koppeling voel ik niet slippen. Mag ook niet mogen kunnen want bij aankoop (jaar/20k km geleden) zou die vervangen zijn. ZOU, want ik neig mijn vertrouwen in de verkopende partij onderhand te verliezen.
Waar wijzen deze problemen naar? Een versleten drukgroep oid (een keer extra pompen en het probleem is weg)? Is dat apart van de koppeling te vervangen, is dat een dure zaak?
Wordt de koppeling mechanisch aangedreven? (draadje?) Bij fietsen is dit vaak de reden achter een niet functionerend derailleur....is dit een mogelijkheid gezien de symptomen?
Autootje is 14 jaar oud. Niet geheel vreemd dat je er mankementen aan krijgt. Maar dit begint vervelend te worden.
Ik zou bijna vergeten te melden dat de remkrachtverdeler aan zijn einde is (APK afkeur) en het blokje graag olie neemt (liter per 2000km).
Maar goed....sinds een tijdje hoor ik bij het op laten komen van het koppelingspedaal het veertje wat geluid maken. Verder geen aandacht aan gegeven. Nu begint helaas de koppeling steken te laten vallen.
Het probleem komt zo nu en dan voor. Ik trap de koppelingspedaal in, de auto ontkoppelt niet helemaal goed (neigt te blijven rollen, schakelen gaat niet echt, ik 'voel' het aangrijppunt helemaal beneden in de vloer). Remedie: auto in de vrij zetten, koppeling op laten komen (voelt dan sponsig), koppeling intrappen het het probleem is opgelost: schakelen gaat weer naar behoren, aangrijppunt zit weer mooi in het midden.
De koppeling voel ik niet slippen. Mag ook niet mogen kunnen want bij aankoop (jaar/20k km geleden) zou die vervangen zijn. ZOU, want ik neig mijn vertrouwen in de verkopende partij onderhand te verliezen.
Waar wijzen deze problemen naar? Een versleten drukgroep oid (een keer extra pompen en het probleem is weg)? Is dat apart van de koppeling te vervangen, is dat een dure zaak?
Wordt de koppeling mechanisch aangedreven? (draadje?) Bij fietsen is dit vaak de reden achter een niet functionerend derailleur....is dit een mogelijkheid gezien de symptomen?
Autootje is 14 jaar oud. Niet geheel vreemd dat je er mankementen aan krijgt. Maar dit begint vervelend te worden.
Comment