Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melding "zsm olie verversen"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Melding "zsm olie verversen"

Goedemiddag, Fiat Amsterdam

Goedemiddag, ik heb een rood knipperend lampje op mijn dashboard dat ik zsm olie moet verversen, wanneer zou dat kunnen?"

Volgende maand meneer.........

WTF!!! :-S
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Kun je dat niet zelf? :)

Comment

"maar er staat 'zsm' op m'n boordcomputer m'neer"

"joaaa, maar u weet hoe het gaat met die italiaantjes he meneertje. Die verversen vanzelf. U vult van boven nieuwe aan en het oude lekt er toch weer uit hahaha"

*klik tuut tuut tuut..*

:)
      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
        Goedemiddag, Fiat Amsterdam

Goedemiddag, ik heb een rood knipperend lampje op mijn dashboard dat ik zsm olie moet verversen, wanneer zou dat kunnen?"

Volgende maand meneer.........

WTF!!! :-S
        Een van de 188 andere dealers ook geprobeerd?
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Natuurlijk heb ik ook mijn eigen dealer geprobeerd. Maar aangezien ik dan mijn auto een avond van te voren moet wegbrengen naar de dealer, op de fiets naar huis moet en de volgende avond weer op moet halen........dacht ik......laat ik ook even een dealer in de buurt van mijn werk proberen.

Comment

Natuurlijk heb ik ook mijn eigen dealer geprobeerd. Maar aangezien ik dan mijn auto een avond van te voren moet wegbrengen naar de dealer, op de fiets naar huis moet en de volgende avond weer op moet halen........dacht ik......laat ik ook even een dealer in de buurt van mijn werk proberen.
            Gewoon even met de leasemij bellen met het mankement, dan piepen die dealers wel anders. Leasemij is natuurlijk heilig voor die gasten...
            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Wellicht even de peilstok hanteren en kijken of ie niet droog staat ? Rode lampjes zijn soms serieus.

Comment

auto staat al bij de dealer...............rood betekent DIRECT bijvullen.
                Rood knipperend betekent : olie verversen.

Weer een dag de auto naar de garaage omdat ik niet tijdens werktijd naar de dealer kan.....zucht...

Comment

auto staat al bij de dealer...............rood betekent DIRECT bijvullen.
                  Rood knipperend betekent : olie verversen.

Weer een dag de auto naar de garaage omdat ik niet tijdens werktijd naar de dealer kan.....zucht...
                  Hoe weet die auto dat die olie ververst moet worden ? Is ie te zuur en mogen er geen frikadellen meer in gebakken worden van de smaakpolitie ?

Comment

Hypermoderne motor he.......die regelt dat zelf........

(nee geintje, de frikandellen waren niet lekker meer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                      Hoe weet die auto dat die olie ververst moet worden ? Is ie te zuur en mogen er geen frikadellen meer in gebakken worden van de smaakpolitie ?
                      Net als alle andere moderne auto's met een beetje boordcomputer: hij weet niet dat het tijd is voor een oliewissel, hij berekent dat. O.a. op basis van het aantal koude starts, aantal gereden km's, hoeveelheid belasting, etc. In onze Golf idem, die geeft ook zelf aan wanneer ie service wil. Kan na 20dkm zijn, kan ook na 30dkm zijn, hangt van je rijstijl af.

Comment

Dat bedoel ik ; niet te paniekerig doen als je management opeens vertelt dat de olie ververst. Als d'r olie in zit dan zal ie nog wel een paar honderd km kunnen rondrijden. Zelfde verhaal met service-interval-indicatoren en het-is-4-graden-buiten-alarm-lampjes-het-zou-kunnen-vriezen-pas-op gadgets midden in de zomer op een wat kouder moment in de nacht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                          Dat bedoel ik ; niet te paniekerig doen als je management opeens vertelt dat de olie ververst. Als d'r olie in zit dan zal ie nog wel een paar honderd km kunnen rondrijden. Zelfde verhaal met service-interval-indicatoren en het-is-4-graden-buiten-alarm-lampjes-het-zou-kunnen-vriezen-pas-op gadgets midden in de zomer op een wat kouder moment in de nacht.
                          Maar, volgens mij was het punt bij ET dat er olie bijgevuld moest worden, ipv verversen, toch?

Comment

*WATS*

Kijk eens naar de draadtitel en ga nog eens een bakje pleur halen Gijs. :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              *WATS*

Kijk eens naar de draadtitel en ga nog eens een bakje pleur halen Gijs. :)
                              Ohja :) Gewoon een verversingsinterval dus, hmkay.

Comment

ik rij in een LEASE auto en als mijn onderhoudsboekje aangeeft dat als het olielampje knippert dat ik dan direct naar de dealer moet om te verversen dan doe ik dat!! Ja!

Wat denk je, dat als ik de leasemaatschappij bel dat ze zeggen "oh ja hoor, i kunt nog makkelijk 3 weken doorrijden en in september een keer naar de dealer gaan".

Comment

Wat denk je, dat als ik de leasemaatschappij bel dat ze zeggen "oh ja hoor, i kunt nog makkelijk 3 weken doorrijden en in september een keer naar de dealer gaan".
                                  Jep.

En dan later, als je dat hebt gedaan, krijg je de rekening van die in de soep gelopen motor.

Comment

Working...
                                  X