Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Behandelen roestplekje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jeroen
    replied
    Kan ik me voorstellen. Ik ben blij dat ik het wél heb gedaan, aangezien mijn auto ook gewoon midden in de winter de straat op moet kunnen. Maar 1.200 euro is een hoop geld; ik zou het plekje dan gewoon laten maken (als je dat niet zelf kunt) en dan gewoon de auto netjes bijhouden. Moet goed gaan!

Leave a comment:

• Iep
    replied
    Bedankt voor de info, Jeroen! Ik heb zojuist even met Van Egmond/Van Aalst gebeld voor een prijsindicatie (toevallig is het bedrijf in precies dezelfde straat als Lekx gehuisvest).

Inderdaad is hij niet goedkoop: ik moet rekenen op minimaal EUR 1200,- voor een volledige behandeling, inclusief demontage, reiniging en montage van schermen e.d. De zaken gaan daar blijkbaar wel goed: als ik nu een afspraak maak kan ik op z'n vroegst in november pas terecht!

Ongetwijfeld een super-behandeling, maar voor een mooi-weer auto die praktisch altijd binnen staat misschien een beetje té. Ik denk d'r nog even over na.

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Daar gaan we: http://www.janvanegmond.nl/ Staat bekend als 1 van de beste in Nederland. Kost wel wat. Ik zie op de website dat het bedrijf is overgenomen door iemand anders, maar het zal vast nog een goed adres zijn.

Een ander goed adres is http://www.gosliga.com/ Alleen die zitten een takke eind weg :-)

Ik heb het zelf laten doen bij een Dinitrol station in Uden, maar da's ook niet echt in het westen :-) Ik heb daar circa 400 euro betaald, maar een bedrijf als Jan van Egmond is wel een stukje duurder.

Leave a comment:

• Iep
    replied
    Tja, ik was ook een beetje verbaasd.....het aantal keer dat die auto in het afgelopen jaar in de regen buiten is geweest (of op nat wegdek heeft gereden) is letterlijk op 1 hand te tellen. Misschien moet ik 'm nog wat zorgvuldiger droog maken na het wassen :-).

Over zo'n Dinitrol behandeling heb ik ook na zitten denken. Iemand nog goede adressen hiervoor in het westen van het land, en wat kost dat ongeveer?

Leave a comment:

• Jeroen
    replied
    Shit, roest op mijn meest roestvrije E30? Als het mijn E30 was, zou ik hem een Dinitrol behandeling geven. Die heeft mijn 325i ook ondergaan. Zeker bij de jouwe, met zijn mooie stalling weet je dan dat ie er over 30 jaar nog is :-)

Leave a comment:

• Iep
    replied
    Tja, ik kan het CM misschien wel ietsje makkelijker maken als ik de oorspronkelijke tekst een beetje aanpas:

"Op mijn E30 ontdekte ik afgelopen weekend een klein blaasje in de lak van de dorpel, waaronder wat –zoals te verwachten- roest zat. Ik voelde met mijn vinger dat het een klein, vochtig plekje was. Mijn plan is om het plekje met de hand eerst lekker op te schuren, om er vervolgens een flinke klodder verf tegenaan te spuiten. Wat raden jullie aan als behandelmethode?"

Zoiets, Cobraman?

Leave a comment:

• Streamz
    replied
    Maar hoe groot mag zo'n plek zijn? Maximaal 1cm of ook bijv 3cm doorsnee?

Leave a comment:

• Gijs
    replied
    *denkt hard na over een grap met roest, een lakstift en een badkuip*

*komt in dezelfde post nog tot de conclusie dat de bewuste badkuip van plastic is en dus niet zal roesten het dus wel over de 5e versnelling zal gaan*

Leave a comment:

• Iep
    replied
    Bedankt voor de reacties! Heb zojuist even gegoogled op Fertan, en de meeste gebruikers zijn erg positief, 't kost niet zoveel en is gewoon bij Brezan te koop. Ik zal 't eens proberen.

...enne, CM, die grap houden we nog wel van je tegoed, hè? Ik kan zelf nog niet echt de dubbelzinnigheden in mijn openingspost ontdekken, maar ik vertrouw erop dat je er wel wat van kan maken! ;-)

Leave a comment:

• Ruud
    replied
    met Fertan behandelen als het van buiten komt, is soort van roestomvormer.
    Als het van binnenuitkomt dan wordt het lastiger, vaak is dan de enige echte remedie uitslijpen en stukkie inlassen.

Leave a comment:

• brun
    replied
    Beetje schuren, aanstippen met lakstiftje en na 12 of 24 uur nog een laagje blanke lak eroverheen is inderdaad de makkelijkste oplossing.

Maar vaak houdt het niet eeuwig...

@Harry
    Ach, gouden tijden waren dat. Bij elke tankbeurt even de roestplekken bijwerken. :-)

Leave a comment:

• Plane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
    *probeert een grap te verzinnen met roestplek en lakstiftje*
    Goed, wachten wij nog wel een post of tien tot je wat ingevallen is wat toch niet als grappig beschouwd wordt. :-)

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Iep Bekijk bericht
    Op mijn E30 ontdekte ik afgelopen weekend een klein blaasje in de lak van de dorpel, waaronder wat –zoals te verwachten- roest zat. Hoe kan ik dat nu het beste behandelen? Beetje opschuren (zodat de roest weg is) en dan gewoon met een lakstiftje bijwerken, of moet ik wat grondiger te werk gaan om te voorkomen dat het terugkomt? Als de roest van binnenuit komt wordt het wegschuren natuurlijk lastiger. Wat raden jullie aan als behandelmethode?
    *probeert een grap te verzinnen met roestplek en lakstiftje*

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Even wachten op brun, die deed dit elke dag toen hij die vierkante Audi nog reed. :-)

Leave a comment:

• Iep
    started a topic Behandelen roestplekje

Behandelen roestplekje

Op mijn E30 ontdekte ik afgelopen weekend een klein blaasje in de lak van de dorpel, waaronder wat –zoals te verwachten- roest zat. Hoe kan ik dat nu het beste behandelen? Beetje opschuren (zodat de roest weg is) en dan gewoon met een lakstiftje bijwerken, of moet ik wat grondiger te werk gaan om te voorkomen dat het terugkomt? Als de roest van binnenuit komt wordt het wegschuren natuurlijk lastiger. Wat raden jullie aan als behandelmethode?
Working...
X