Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Type remblokken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Type remblokken

Ik ben op zoek naar nieuwe remblokken voor mijn Facel Vega Facellia. die heeft van die dunlop remklauwen die ook op vroege e-types, Mk2's en 1e serie Fulvia's zat. Nu heb ik verschillende opties, en ik vroeg mij af of er mensen hier ervaring hebben met de volgende merken:

- EBC Greenstuff
    - Ferodo
    - Mintex
    - Lucas/Girling/TRW

De auto wordt alleen op straat gebruikt overigens, dus echte race remblokken zijn niet nodig en denk ik ook niet de beste oplossing. Iemand ervaring met bovengenoemde merken?

Met de eerste 2 merken is op dit forum genoeg ervaring te vinden.

Zelf alleen ervaring met Ferodo. Goede ervaringen overigens.

Comment

Ik zou van de EBC greenstuff affblijven. Een voordeel is dat ze weinig remstof produceren maar ze zijn eigenlijk niet goed geschikt voor auto's boven de 1000kg.

Uit het rijtje wat je aangeeft zou ik de Ferodo DS 2000 compound kiezen, die produceert wel remstof maar remt in alle omstandigheden prima zolang je er geen circuits mee opzoekt.

Mintex kan ook maar die zijn relatief aggressief op de schijven en geven ook agressieve remstof af die je wielen kan beschadigen.

Lucas en Girling zijn de veilige keuze omdat dit bekende OEM merken zijn. Ze leveren geen grootse prestaties maar zijn dan ook niet duur en goed verkrijgbaar.

Succes met kiezen en post svp wat (actie)foto's!
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Wij zijn Ferodo Dealer, en dat is naar mijn idee ook het beste remblok wat er tussen staat.
        Je krijgt bij ons 25% korting op het Ferodo assortiment.
        Wil je meer info kan je altijd even mailen naar info(AT)fineline-imports.nl.
        Vermeld dan bij voorkeur, type auto, kenteken en motorinhoud
        Aan de hand daarvan zouden we bij het juiste remblok moeten uitkomen.

Als het om een oldtimer gaat graag ook even de schijfdiameter
        vermelden en het ledig gewicht. Aan de hand daarvan kunnen wij redelijk bepalen welke kwaliteit je nodig heb.
        Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
        Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
        Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
        http://www.fineline-imports

Comment

Working...
        X