begin sinds kort koelwater te verbruiken , op zich lijkt het niet zo veel maar heb het verlies eerst weer moeten aanvullen sinds ik het ontdekt heb
het expantievat niveau is gemerkt om inzicht te krijgen in het verbruik
aantal observaties :
- heb de overstortslang in een flesje gehangen om kapotte overdrukklep in de expantievat dop uit te sluiten , hier wordt geen vloeistof verloren
-systeem vertoont geen sporen van uitwendige lekkage , althans voor zover ik het kan zien , heb de auto nog niet op een brug gehad of extern onder druk gezet , ook heb ik een bodemplaat onder de motor zodat eventuele lekkage niet op de straat te zien is
-slangen zijn tijdens draaiende motor 'gewoon" hard
systeem blijft ook de eerste uren na afzetten motor een beetje onder druk
zelfs dagen later een miniscuul sisje bij het opendraaien van de dop zoals altijd in het verleden
-smeerolieniveau stijgt ook niet door inwendig verlies van koelwater in het carter
- ook geen stoomwolken uit de uitlaat zoals bij kapotte koppakkingen/scheurende cilinder koppen
nou moet ik mn auto nog laten keuren 1 deze dagen /weken dus dan gaat de auto nog op de brug of kan het systeem nog extern onder druk gezet worden
maar ik heb een groot vraagteken boven mn hoofd waar het koelwaterverbruik door veroorzaakt wordt
het expantievat niveau is gemerkt om inzicht te krijgen in het verbruik
aantal observaties :
- heb de overstortslang in een flesje gehangen om kapotte overdrukklep in de expantievat dop uit te sluiten , hier wordt geen vloeistof verloren
-systeem vertoont geen sporen van uitwendige lekkage , althans voor zover ik het kan zien , heb de auto nog niet op een brug gehad of extern onder druk gezet , ook heb ik een bodemplaat onder de motor zodat eventuele lekkage niet op de straat te zien is
-slangen zijn tijdens draaiende motor 'gewoon" hard
systeem blijft ook de eerste uren na afzetten motor een beetje onder druk
zelfs dagen later een miniscuul sisje bij het opendraaien van de dop zoals altijd in het verleden
-smeerolieniveau stijgt ook niet door inwendig verlies van koelwater in het carter
- ook geen stoomwolken uit de uitlaat zoals bij kapotte koppakkingen/scheurende cilinder koppen
nou moet ik mn auto nog laten keuren 1 deze dagen /weken dus dan gaat de auto nog op de brug of kan het systeem nog extern onder druk gezet worden
maar ik heb een groot vraagteken boven mn hoofd waar het koelwaterverbruik door veroorzaakt wordt
Comment