About a year ago, there was a thread about a local shop building an E30 M3 with a V10 for a guy with an extensive BMW collection. The car is nearing completion and here is a lengthy pictorial of the fabrication work which has gone into the car. Needless to say, it's very impressive. Given that...
Het is een vraag die iedere die-hard autofanaat (want BMW fanboy zijn we allemaal) zichzelf wekelijks stelt. Hoe moet ik in hemelsnaam een BMW E30 V10 maken? Vraag het uzelf niet langer, het antwoord is hier. Hoewel Amerikanen soms hele rare dingen doen en er vaak veel kostbare goederen verloren gaan, is het ook een […]
Eerste foto, die doos. "V10 in a box", no shit! :):)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Er was een tijd geleden toch ook zo'n mooi project van een Nederlander met een E21 323i met een M5
Dat was waarschijnlijk de E21 van Jeremy Vos, de zoon van Remy Vos. Daar lag geen M5 blok in, maar een E36 M3 blok. Die auto bestaat niet meer. Zie: http://www.superbmw.com/
Zijn pa bouwde trouwens deze Ford F100: http://www.miniv8.com/ Offtopic, maar ook weer niet; in deze auto ligt een BMW.................................Diesel :-)
tja wat moet je dr mee
er zijn wel mooiere klasieke modellen te vinden om zon dure v10 in te proppen
volvo p1800 of een karmann ghia
maar goed als je zoveel geld hebt dat je zoiets kunt en wilt doen, dan is het natuurlijk buiten de enorme kostprijs wel leuk speelgoed
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
De Karmann Ghia is voor de meesten een voorbeeld van een echte, mooie klassieker. Gelukkig heeft niet iedereen respect voor historie en zo heeft de Duitse tuner Bader Racing een Karmann Ghia flink onder handen genomen. De Karmann Ghia is gebaseerd op Kever techniek en kon qua prestaties het flitsende uiterlijk niet waar maken. Bader […]
ik snap je punt met het gewicht van de v10 maar het gaat om de moeite en het geld wat ik bedoelde
een v10 in een gestripte e30 is ook geen ideale gewichts balans
een 3 liter 6 cilinder met compressor is zaaaaat voor zon wagen ;-)
"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Dat was waarschijnlijk de E21 van Jeremy Vos, de zoon van Remy Vos. Daar lag geen M5 blok in, maar een E36 M3 blok. Die auto bestaat niet meer. Zie: http://www.superbmw.com/
:-)
Klopt, die bedoel ik.
Zonde dat die auto niet meer op de weg te vinden is....
Voor jou niet, aangezien er geen standaardmotor bestaat. Zonder dollen; de RDW schijnt motoren met maximaal 40% extra vermogen in het algemeen wel te accepteren. Dat betekent in jouw geval dat je er best een standaard 350 uit het kratje met zo'n 250pk in zou kunnen laten hangen. Daarna is de the sky (aangezien jouw bounussen toch onbegrensd zijn) the limit.
Technisch uitzonderlijk fraai project. Jammer alleen dat het waarschijnlijk niet zal "werken" in de praktijk.
Kan me de FrankD/PeterQv E30 met E34 3.6M5 blok nog herinneren...
Wellicht nóg spectaculairder op technisch vlak de ombouw van een E46 323i naar E46 M3 S54 Sedan door een whizzkid van MIT (nickname van die kerel MITE46), gaf vooral weer hoeveel technische drempels BMW had ingebouwd rond dat S54-blok om ombouwprojectjes tot een minimum te beperken.
Alleen jammer dat de eigenaar later dan gewoon toegeeft dat ie liever in z'n geschipte E92 335i rijdt...
Het lastige bij een V10 ombouw is idd de electronica. Voor zo'n ding loopt wil het motronic héél veel weten van de auto. Er zitten OVERAL sensoren (tot en met deuren aan toe) en als er eentje geen signaal teruggeeft doet de motor niets...
Een ervaringsdeskundige voor wat betreft de nieuwe (tijdelijke?) RDW regels:
Comment