Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit wat voor mij? E30 M3 ...............

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit wat voor mij? E30 M3 ...............

Holy motherfokking crap wat ontiegelijk mooi :-)
    Ik ben verkocht.
    :-P

About a year ago, there was a thread about a local shop building an E30 M3 with a V10 for a guy with an extensive BMW collection. The car is nearing completion and here is a lengthy pictorial of the fabrication work which has gone into the car. Needless to say, it's very impressive. Given that...
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Wow, wat een schitterend project!

Comment

This thread is worthless without sound :-)
      Het is een vraag die iedere die-hard autofanaat (want BMW fanboy zijn we allemaal) zichzelf wekelijks stelt. Hoe moet ik in hemelsnaam een BMW E30 V10 maken? Vraag het uzelf niet langer, het antwoord is hier. Hoewel Amerikanen soms hele rare dingen doen en er vaak veel kostbare goederen verloren gaan, is het ook een […]
      Hubraum statt Spoiler

Comment

Wat een ding!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Indrukwekkend.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Kanonne zeg, wat een klus.

Eerste foto, die doos. "V10 in a box", no shit! :):)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

"Hij" mag van z'n vrouw 1x per jaar een project-car bouwen. ( staat in een reactie, en ook dat vrijwel alles nieuw uit de doos is)

Ergens heb ik iets verkeerd gedaan..... ;-)
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Schitterend!!!!

Er was een tijd geleden toch ook zo'n mooi project van een Nederlander met een E21 323i met een M5 blok (geen V10)?

Comment

Da's best bijzonder, een E30 met een V10. Had ie er toch eigenlijk best wel een paar foto's van mogen maken, lijkt me.
                  You know that reality is immaterial

Comment

Bijzonder!

Comment

Er was een tijd geleden toch ook zo'n mooi project van een Nederlander met een E21 323i met een M5
                      Dat was waarschijnlijk de E21 van Jeremy Vos, de zoon van Remy Vos. Daar lag geen M5 blok in, maar een E36 M3 blok. Die auto bestaat niet meer. Zie: http://www.superbmw.com/

Zijn pa bouwde trouwens deze Ford F100: http://www.miniv8.com/ Offtopic, maar ook weer niet; in deze auto ligt een BMW.................................Diesel :-)
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                        Schitterend!!!!

Er was een tijd geleden toch ook zo'n mooi project van een Nederlander met een E21 323i met een M5 blok (geen V10)?
                        Yup. Uit Dieren idd, zoals Jeroen al zegt, met een S50 blok uit een M3. De auto is helaas niet meer.

Dreier met dikke motoren uit het BMW schap zijn er sowieso genoeg. Dé swap van het moment is de M60 V8 uit een 5/740i.

Of een E30 cabrio met S70 V12 uit de 850CSi.

E30 cabrio met M60 mét compressor.

E30 M3 met S62 uit een e39 M50.

Of gewoon een M30 uit een 5/735...

Hubraum statt Spoiler

Comment

tja wat moet je dr mee
                          er zijn wel mooiere klasieke modellen te vinden om zon dure v10 in te proppen
                          volvo p1800 of een karmann ghia

maar goed als je zoveel geld hebt dat je zoiets kunt en wilt doen, dan is het natuurlijk buiten de enorme kostprijs wel leuk speelgoed
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                            E30 M3 met S62 uit een e39 M50.
                            Die staat volgens mij op Mobile voor 60k.
                            2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

@ Motroosje: smaken verschillen ik moet geen Karmann met een V10 in de kont. Smaken verschillen. 993 RS blok is een ander verhaal ;-)

@ Floris: Klopt!
                              Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                @ Motroosje: smaken verschillen ik moet geen Karmann met een V10 in de kont. Smaken verschillen. 993 RS blok is een ander verhaal ;-)

@ Floris: Klopt!
                                je bedoeld deze ;-)
                                De Karmann Ghia is voor de meesten een voorbeeld van een echte, mooie klassieker. Gelukkig heeft niet iedereen respect voor historie en zo heeft de Duitse tuner Bader Racing een Karmann Ghia flink onder handen genomen. De Karmann Ghia is gebaseerd op Kever techniek en kon qua prestaties het flitsende uiterlijk niet waar maken. Bader […]

ik snap je punt met het gewicht van de v10 maar het gaat om de moeite en het geld wat ik bedoelde
                                een v10 in een gestripte e30 is ook geen ideale gewichts balans
                                een 3 liter 6 cilinder met compressor is zaaaaat voor zon wagen ;-)
                                Last edited by motroosje; 09-09-09, 19:21.
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Fapfapfap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                    Dat was waarschijnlijk de E21 van Jeremy Vos, de zoon van Remy Vos. Daar lag geen M5 blok in, maar een E36 M3 blok. Die auto bestaat niet meer. Zie: http://www.superbmw.com/
                                    :-)
                                    Klopt, die bedoel ik.
                                    Zonde dat die auto niet meer op de weg te vinden is....

Comment

Die duitse E30-M3-V8 staat te koop voor 61000 euro
                                      LOL
                                      E

Comment

En die is nog duurder geweest; 70 plus dacht ik.
                                        ''Thank God for the internet experts''

Comment

Zo'n auto met een niet-standaard zwaarder blok....is dat makkelijk te herkeuren bij de RDW?
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Ja!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                              Zo'n auto met een niet-standaard zwaarder blok....is dat makkelijk te herkeuren bij de RDW?
                                              hehe, eindelijk een fatsoenlijk blok erin?http://www.edelbrock.com/automotive_...ctor_697.shtml
                                              ;-)

Comment

Ha, die Cobraman;

Voor jou niet, aangezien er geen standaardmotor bestaat. Zonder dollen; de RDW schijnt motoren met maximaal 40% extra vermogen in het algemeen wel te accepteren. Dat betekent in jouw geval dat je er best een standaard 350 uit het kratje met zo'n 250pk in zou kunnen laten hangen. Daarna is de the sky (aangezien jouw bounussen toch onbegrensd zijn) the limit.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Hans, de RDW moet tegenwoordig alles goedkeuren...
                                                  Zonder rij-test etc., 40% regeling bestaat niet meer.

Er is wel reparatiewetgeving in de maak maar vooralsnog kan je redelijk losgaan.
                                                  ( zoals bij "de buren" te lezen was...)
                                                  Last edited by w220l; 12-09-09, 22:49.
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die W220L;

Kijk, da's mooi. Je hoort het, CM; bestellen zo'n blok!
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Technisch uitzonderlijk fraai project. Jammer alleen dat het waarschijnlijk niet zal "werken" in de praktijk.

Kan me de FrankD/PeterQv E30 met E34 3.6M5 blok nog herinneren...

Wellicht nóg spectaculairder op technisch vlak de ombouw van een E46 323i naar E46 M3 S54 Sedan door een whizzkid van MIT (nickname van die kerel MITE46), gaf vooral weer hoeveel technische drempels BMW had ingebouwd rond dat S54-blok om ombouwprojectjes tot een minimum te beperken.

Alleen jammer dat de eigenaar later dan gewoon toegeeft dat ie liever in z'n geschipte E92 335i rijdt...

Comment

Het lastige bij een V10 ombouw is idd de electronica. Voor zo'n ding loopt wil het motronic héél veel weten van de auto. Er zitten OVERAL sensoren (tot en met deuren aan toe) en als er eentje geen signaal teruggeeft doet de motor niets...

Een ervaringsdeskundige voor wat betreft de nieuwe (tijdelijke?) RDW regels:
                                                        Hubraum statt Spoiler

Comment

Ha, die FaF;

Grappig; met die vent van die dikke kever heb ik van het voorjaar op CPZ nog staan kletsen.
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                          X