Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoelang kan je een moderne auto laten staan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoelang kan je een moderne auto laten staan?

zonder dat je iets speciaals moet doen?

De M5 staat sinds 16 april 2009 in de garagebox. Aan de druppellader. Voor de rest staan alle ramen een beetje open. Het is een indoor garagebox (en staat te koop....) dus het is er altijd een lekkere temperatuur (zomers...koel en in de winter aangenaam).

Banden staan op normale spanning.

Ik wil in de winter weer gaan rijden en dan de E28 (als ik hem dan nog heb) in dezelfde box stallen voor het voorjaar.

Tja, ik vind meerdere maanden al niet fijn.
    Banden staan fulltime op dezelfde plek en kunnen platte plekken krijgen.
    Voor de motor is het ook niet ideaal, daarnaast rij je straks rond met oude benzine.
    Remmen kunnen vast gan zitten etc etc

Auto's zijn gemaakt om regelmatig te rijden, dus als dat toch een optie is, dan is dat veruit het beste. Als mijn SZ in de winter 3 maanden echt stil staat, dan vind ik dat niet fijn. Als het langer wordt, ga ik zelfs een rondje rijden als er nog een beetje pekel op de weg ligt. Beter rijden dan stilstaan en die pekel spoel ik er daarna weer af.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
      Banden staan op normale spanning.
      Beter wat harder zetten, dat voorkomt de door Harry genoemde platte kanten.

Comment

kun je niet een rondje rijden zo eens in de twee weken? Dan heb je verder geen omkijken of zorgen hierover. Zo ver weg is die box toch niet?
        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
          kun je niet een rondje rijden zo eens in de twee weken? Dan heb je verder geen omkijken of zorgen hierover. Zo ver weg is die box toch niet?
          En anders wil ik je wel van de platte banden aan de achtkant af helpen, afrolomtrek wordt wel iets kleiner dan. ;-)

Comment

Fuel-stabilizer in de tank, bandjes op minimaal 3 bar brengen of de auto op steuntjes plaatsen.
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Auto is afgemeld bij het RDW.....

Comment

hmm, en burn-outs in de garagebox zijn zeker geen optie? :)
                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Fuel-stabilizer in de tank, bandjes op minimaal 3 bar brengen of de auto op steuntjes plaatsen.
                  Steuntjes onder de krik punten? Dan ga je de druk toch wel erg concentreren op paar cm staal?

Wat is Fuel-stabilzer?

Comment

Ik heb nog wel duitse platen om er tijdelijk op te plakken. :)

(oh wacht, da's niet verstandig geloof ik he?)
                    You know that reality is immaterial

Comment

Ja, en ???

Fuel-stabilizer kan je zo in de tank gooien, auto starten en ff laten lopen

Bandjes kan je ook zelf oppompen, fietspomp bij de Hema halen, zit standaard een setje verloopnippels bij.... ( auto opkrikken werkt een stuk sneller en het is minder vermoeiend pompen)

Comment

http://www.kramp.com/shop/action/ite...ilizer+Wynns__

blok hout/rubber tussen de steuntjes is meer dan voldoende.

Comment

Volgens mij heeft die botentoko bij jou op de Middenweg soortgelijk spul op voorraad.

Comment

[DF-humor]
                            Ah, de BMW dealer.
                            [/DF-humor]
                            You know that reality is immaterial

Comment

http://watersportoost.tc34.nl/g24502...FdQq3godBwniGQ

Comment

Wacht effe, waarom zegt niemand iets over het feit dat beste Kleintje een M5 heeft maar er helemaal niet mee rijd.

GEEF DAT DING DAN AAN MIJ

Hoef je ook niet na te denken hoe je het ding moet stallen enzo :p

Comment

Meneer zat in bespreking......

Zal nog een keer spontaan langskomen.

Comment

Ze dacht zeker dat je iets kwam incasseren aangezien jij nog groter bent dan Kleintje zelf. Dus uit medelijden voor de baas verzonnen ze maar een smoesje. :)

Comment

HAHAHHAHAHAHAH Ik heb je gemist!!!!!! Jammer.

M5 kan voor elk aannemelijk bod worden meegenomen of als mega deal met de garagebox en/of 2 boxen....

Comment

Is zo'n fraaie passaai v5 uit 't jaar 2000 een aannemelijk bod ?

Comment

Nee

Comment

Gewoon laten staan, gaat makkelijk goed. Wij hebben eens 2,5 jaar een nieuwe Golf IV V6 4 motion op voorraad gehad. Die blafte daarna in een jaar tijd 50.000km :-) Zonder problemen. En als je eens wist dat occassions die tot de 'winkeldochters' behoren ook makkelijk een jaar of langer staan (buiten).....Maar rijden is natuurlijk altijd beter!
                                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                            X