Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deuken in auto door vallende kastanjes, ergens te verhalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Deuken in auto door vallende kastanjes, ergens te verhalen?

Vandaag zie ik ineens putten in de auto van mijn vrouw zitten, 2 op de motorkap en 1 fikse op de kofferbak. Bij de paravan vond ik een kastanje schil, de auto heeft dus onder een kastanjeboom gestaan en is daardoor beschadigd.
    Wat ik me afvraag:
    -Is een eigenaar/beheerder van zo'n boom (gemeente) aansprakelijk te stellen voor de schade?

-Indien niet bij gemeente te verhalen, levert reparatie claim bij eigen vol casco verzekering nog een no-claim vermindering op?

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
    Vandaag zie ik ineens putten in de auto van mijn vrouw zitten, 2 op de motorkap en 1 fikse op de kofferbak. Bij de paravan vond ik een kastanje schil, de auto heeft dus onder een kastanjeboom gestaan en is daardoor beschadigd.
    Wat ik me afvraag:
    -Is een eigenaar/beheerder van zo'n boom (gemeente) aansprakelijk te stellen voor de schade?

-Indien niet bij gemeente te verhalen, levert reparatie claim bij eigen vol casco verzekering nog een no-claim vermindering op?
    1/ Nee, is een normaal biologisch verschijnsel in deze tijd van het jaar .. ( en je neemt zelf de beslissing om de auto onder een boom te parkeren)

2/ Verschilt per verzekeraar, even bellen met tussenpersoon of verzekeraar.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

als je zakt in noclaim de schade lekker zelf betalen.

met behulp van UZP (uitdeuken zonder spuiten) gaat dat via mij 140 euro kosten (mits de lak niet beschadigd is)
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

UZP? uitdeuken zonder paintjob?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
          Deuken in auto door vallende kastanjes, ergens te verhalen?
          Ja, bij de figuur die de auto daar heeft geparkeerd....
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Wel een beetje typerend voor de mentaliteit van tegenwoordig, eerst de schuld bij een ander zoeken. Je parkeert toch zelf onder zo'n boom? :-)

Natuurlijk heef die boom schuld, alleen probeer hem dat maar eens wijs te maken? Wellicht dat prinses Irene je kan helpen? :-)

Vaak dekken verzekeringsmaatschappijen schade door de natuur niet, maar zij zullen je vast wel kunnen vertellen of zoiets verhaalbaar is, of niet, maar de kans lijkt me nihil. Je kan ook een wolk niet aansprakelijk stellen, dat er regen uit komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
              Wel een beetje typerend voor de mentaliteit van tegenwoordig, eerst de schuld bij een ander zoeken. Je parkeert toch zelf onder zo'n boom? :-)
              Moest idd even lachen toen ik de vraag zag.
              2019 Volvo V60 T6

Comment

LOL, beetje vreemde redenatie inderdaad. Maar veel mensen hebben dat. Ik vertelde mijn moeder over mijn recente "schuivertje", en die begon ook gelijk van, "Maar dan ga je toch wel een claim indienen?". Hah, bij wie dan? Ik draai zonder hulp van buitenaf een auto om een paal, op wie moet ik boos
                worden? :)

Ik vermoed inderdaad olie op de weg, maar dan nog, die kan er net 2 minuten liggen natuurlijk. Life is tough, get a fucking helmet. :)
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                  op wie moet ik boos worden? :)
                  Op die lellikuh bmw met rwd natuurlijk!

:)

Comment

Ik vermoed inderdaad olie op de weg
                    Een foto zegt meer dan 1000 vermoedens...

Comment

Ja euh. Niet iedereen waant zich Stanley fokking Kubrick op de weg, geelhoed. Ik kreeg mijn camera niet van mijn zuignapmount na de crash.
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja euh. Niet iedereen waant zich Stanley fokking Kubrick op de weg, geelhoed. Ik kreeg mijn camera niet van mijn zuignapmount na de crash.
                        Tja, foto na een tikje lijkt me sowieso handig. En als je dan je gummenexcuus hard wil maken loop je die tien meter ook nog even terug om de regenboog op het wegdek ook vast te leggen.

Comment

Foto na een ongeluk waarbij er mogelijk een discussie ontstaan over de schuldvraag, da's handig inderdaad. Als je je auto zelf tegen een paal zet, en 't is een all-risk verzekerde auto van een leasemij, mag ieder voor zichzelf kiezen of-ie dan een Don Quichotte-achtige strijd tegen Rijkswaterstaat aan wil gaan. Ik besteed mijn tijd liever nuttiger, dan.
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

geelhoed. Donder gewoon op. OK? :)
                            You know that reality is immaterial

Comment

Ik besteed mijn tijd liever nuttiger, dan.
                              Zoals excuses verzinnen voor Gummen!

Comment

SS +1
                                GH -1000

Epic Fail.
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Net zoiets als een ijsje kopen en dan een boze brief schrijven naar de ijssalon, dat het zo koud is aan je vullingen :-).

Comment

Rofl, het gaat weer gewoon helemaal nergens over! :-)
                                    The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Aan Harold: drie deukjes voor 140 ?

Comment

Kan ik ook een reiger aansprakelijk stellen ???

Kreng trekt een baars uit de sloot en laat hem vervolgens boven de S los.
                                        Had de auto gvd net schoongemaakt......

( oh, en de vis heeft het overleefd, netjes in de sloot gegooid)

Comment

Heb je nog mazzel gehad. Ik heb een keer gehad dat een reiger op mijn voorruit en motorkap (op luchtrooster) scheet.

De auto stil moeten zetten en kokhalzend naar buiten gerend. Jz wat was dat goor.

Comment

LOL @ reiger-shit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                              Aan Harold: drie deukjes voor 140 ?

om precies te zijn: 70 euro: max 3 deukjes in het zelfde plaatwerkdeel.
                                              dus 2 deukjes in motorkap en 1 in kofferdeksel zijn twee delen dus 2x70.
                                              3 deukjes in motorkap dus 1x 70.

Comment

Goed, goed, die schade is wellicht niet verhaalbaar, maar die boom verdient wel een stevige reprimande. En als het geen Nederlandse boom is, zeg maar een buitenlandse, dan vind ik dat uitzetting overwogen moet worden. Dan is er vast ergens een imaan die die boom ertoe gezet heeft om zo maar een kastanje te laten vallen. In de herfst nog wel. Waar gaat 't naar toe in dit land?!
                                                Hubraum statt Spoiler

Comment

Net boven de grond rondom vier gaatjes boren, onverdunde Round-up erin (bij de Welkoop kijken ze je wel even vreemd aan) en volgend jaar kun jij daar prima parkeren.
                                                  Last edited by Joshua; 10-10-09, 09:18. Reden: volgend JAAR

Comment

Roundup kan je toch niet meer krijgen als particulier? Giftig goedje!
                                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

gewoon je auto ergens anders parkeren of gaan fietsen ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                        Roundup kan je toch niet meer krijgen als particulier? Giftig goedje!
                                                        Staat nog steeds bij de bouwmarkt in het schap.

Aangepaste versie voor NL, in Begië is nog de echte te koop oa bij de Carrefour...

Comment

Ja, toen ik het een jaar of 10 geleden kocht (jasje,dasje,net uit werk) moest de man het ook al van achter halen, maar wel nog onverdund.

Ik wilde toen een parapluplant uit mijn achtertuin halen. Vriend Kees met tuiniersbedrijf zei: Roundop op een kaalgeschrapte wortel helpt het best. Wel een zakdoek voor je mond.
                                                          Lees je thuis op de verpakking: Heren agrariërs, wilt u geen onkruid meer op een omgeploegde akker, vernevel dan 1 op 100. Wilt U ...

En Kees zei, wel even een zakdoek voor je mond !

Comment

+1 voor Lennart 2x trouwens dus +2

en mocht er een dezer dagen een claim op de deurmat van een verzekeringsmaatschappij vallen, omdat de buurjongens vanaf een flat met kastanjes op een auto hebben gegooid, bedenk dan goed dat je dit topic hebt geopend op een openbaar forum waar eenieder kan lezen (als die het tenminste kan lezen). :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axirally Bekijk bericht
                                                              +1 voor lennart 2x trouwens dus +2

en mocht er een dezer dagen een claim op de deurmat van een verzekeringsmaatschappij vallen, omdat de buurjongens vanaf een flat met kastanjes op een auto hebben gegooid, bedenk dan goed dat je dit topic hebt geopend op een openbaar forum waar eenieder kan lezen (als die het tenminste kan lezen). :)
                                                              lol
                                                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                                                                Goed, goed, die schade is wellicht niet verhaalbaar, maar die boom verdient wel een stevige reprimande. En als het geen Nederlandse boom is, zeg maar een buitenlandse, dan vind ik dat uitzetting overwogen moet worden. Dan is er vast ergens een imaan die die boom ertoe gezet heeft om zo maar een kastanje te laten vallen. In de herfst nog wel. Waar gaat 't naar toe in dit land?!
                                                                Als je echt ruzie wil met Links Nederland moet je proberen om die boom uit te zetten. Dat je er überhaupt over durft na te denken, fascistische, milieuonvriendelijke, kapitalistische, materialistische klootzak die je er bent. Ik wil wedden dat je nog CO2 uitstoot ook!

;-)

Lijkt me overigens geweldig om zo al die schijtwollensokkenknuffelaars op de kast te jagen.
                                                                Last edited by tiPanda; 12-10-09, 14:21.
                                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Working...
                                                                X