Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kachelprobleempje Peugeot 405

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kachelprobleempje Peugeot 405

Peugeot 405 kenners hier?
    Maat van me heeft een 405 1.9 GRX of zo en die kachel heeft 2 probleempjes:
    - er wil geen lucht naar de voorruit
    - op standje koud is de lucht nog steeds warm

Is dat een electronisch systeem, of niet en kun je er zelf nog wat aan fixen?

Lennart, kennen is een groot woord, maar de Peugeot 405 Club heeft een vrij toegankelijk forum, zie link.

http://www.peugeot405club.nl/forum/v...46331315d61800

Comment

Oké, bedankt, zal even geen kijken.
      Ik probeer in mijn kennissenkring iemand aan een auto te helpen en iemand van een auto te helpen, maar het schiet natuurlijk niet op als je meteen een probleem van een paar honder euro hebt aan een auto van een paar honderd euro :-).

Comment

405 zonder airco neem ik aan? Dan zal dat een mechanisch systeem zijn.
        Oliestoken voor het goede doel

Comment

Dat zou je wel verwachten, maar meestal is dat redelijk bomb-proof.

Comment

bevestiging van kachelkabel aan draaiknop kan natuurlijk wel breken.
            dan kun je draaien tot je een ons weegt

bij mijn 1e alfa 75 was de kabel zelf gebroken die de lucht stuurt naar het voetengedeelte...die klep stond dus altijd open met koude voeten tot gevolg wat in de winter niet echt fijn was.
            omdat de kabel vervangen nog al wat werk was heb ik toen met een tang aan de kabel getrokken om de klep te sluiten, ging prima...heeft tien jaar gewerkt ;)
            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Die knop zelf werkt wel, want als je de andere standen kiest, dan hoor je duidelijk een verandering van geluid van de luchtstromen achter het dashboard. Alleen, er komt geen lucht bij de voorruit. Ik denk dat er een klep blijft hangen.

Comment

Working...
              X