Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over onbalans in wielen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over onbalans in wielen

Het valt mij op dat onbalans in de wielen afhankelijk lijkt van de temperatuur van de banden.

Is dit onzin?

Ik rij ook regelmatig op de snelweg met de B-ascona tegenwoordig. Onder die auto zitten een paar flink aangevreten ATC-cup-velgen. Het nadeel daarvan is dat het lood weleen los laat agv de oxidatie. Nou lijkt het zo dat de eerste paar kilometers het stuur veel meer trilt dan later. Ik kan niets anders bedenken dan de banden temperatuur.

Ha, die Ruud;

Ik heb wel eens meer van dat soort verhalen gelezen, dat banden zich nog lijken te moeten zetten als ze nog koud zijn. Misschien dat het karkas van een koude band stugger is?
    Scherven brengen gelul.

Comment

bepaalde banden hebben meer last van afvlakken.
      zeker wanneer je de banden goed warm hebt gereden en de auto vervolgens een aantal dagen stil blijft staan.
      bij sommige auto's heb je er totaal geen hinder van en bij de ander denk je minstens dat er geen loodjes meer aan de velg zitten
      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
        bepaalde banden hebben meer last van afvlakken.
        zeker wanneer je de banden goed warm hebt gereden en de auto vervolgens een aantal dagen stil blijft staan.
        bij sommige auto's heb je er totaal geen hinder van en bij de ander denk je minstens dat er geen loodjes meer aan de velg zitten
        Vooral de banden met zachtere rubbersoorten zoals vele winterbanden en banden die vooral gemaakt zijn om veel grip en weinig levensduur te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
          Het valt mij op dat onbalans in de wielen afhankelijk lijkt van de temperatuur van de banden.

Is dit onzin?

Ik rij ook regelmatig op de snelweg met de B-ascona tegenwoordig. Onder die auto zitten een paar flink aangevreten ATC-cup-velgen. Het nadeel daarvan is dat het lood weleen los laat agv de oxidatie. Nou lijkt het zo dat de eerste paar kilometers het stuur veel meer trilt dan later. Ik kan niets anders bedenken dan de banden temperatuur.

En als je die ATC velgen er nu eens onderuit gooit en een mooi stel ATSen er voor in de plaats neemt.................?

<pomptidomtidom>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
            En als je die ATC velgen er nu eens onderuit gooit en een mooi stel ATSen er voor in de plaats neemt.................?
            Aaahh, tikfoutje.

Bedoeling is om deze bandjes nog even op te rijden en dan de velgen op te knappen.

Comment

Working...
            X