Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klapperende aandrijflijn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Klapperende aandrijflijn

    Als ik wat te bruut optrek heb ik last van een klapperende aandrijflijn. Kwestie van een versleten rubberenlagerring? (Ziet er wel wat oud uit iig).
    Boutjes van de flens zaten (al) wat los (oepsss), dus speling was er, maar dit was niet de oorzaak van het klapperen (en niet van de rammellende OD )


    Sander
    Red mij niet
    Last edited by Sander; 02-11-09, 23:18. Reden: Copy pastse, paste :-)
    fka v164

  • #2
    Lekker duidelijke post Sander... ;-)
    Veritatis simplex oratio est

    Comment


    • #3
      En dan moet ik nogeens m'n eigen bericht bewerken, terwijl ik geeneens eigen berichten heb.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

      Comment


      • #4
        En schakelen, terwijl ik alleen maar automaatbakken voor de deur heb staan...
        Veritatis simplex oratio est

        Comment


        • #5
          RWD? Hardyschijf versleten.

          Kan er zo uit zien:


          Of wat platter:
          Last edited by Gijs; 02-11-09, 18:06.
          Oliestoken voor het goede doel

          Comment


          • #6
            Ik heb geen beeld van hoe het zit bij een volvo, maar ergens hangt zo'n tussenas in rubbers en als die versleten zijn dan kan dat flink klapperen.

            Als er nieuwe rubbers inzitten die te strak zitten ook trouwens...

            Comment


            • #7
              as zit met kruiskoppelingen aan elkaar



              en hangt in een rubberen 'lager'



              die laatste ziet er oud uit
              fka v164

              Comment


              • #8
                Sander, check ook even of alle bouten bij het diff nog vast zitten (m'n die 2 grote alu 'kluiven') , die bouten willen met de tijd nog wel eens los lopen.
                Vraag niet waarom ik dit weet... ;-)

                Comment


                • #9
                  Ja, niet verder naar gekeken, maar de ruberenring vertoonde scheuren dus dat is de 1ste verdachte. Maar aangezien de OD klinkt of er tandwielen los liggen gaat alles er onderuit, komt er naw een m400 met bijbehorende as onder en als de m410 dan weer in orde is kan alles er weer onder met verse kruisjes en lagers. In de tussentijd staat de 164r dan weer on hold, daar komt de m400 onder vandaan
                  fka v164

                  Comment


                  • #10
                    @ v164:

                    Als dat rubber in de tussenlagersteun (nabij die kruiskoppeling idd) versleten/gescheurd is, heb je niet alleen bij vol accelereren last van geklapper. Dat doet ie het altijd, zelfs bij rustig uitrollen naar een stoplicht (ervaringsdeskundige).

                    Wat jij omschrijft (..Als ik wat te bruut optrek heb ik last van een klapperende aandrijflijn..) klinkt mij toch echt als een versleten hardyschijf (wederom ervaringsdeskundige).
                    Oliestoken voor het goede doel

                    Comment


                    • #11
                      Volvo werkt met kruiskoppelingen..
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Volvo werkt met kruiskoppelingen..
                        Ja, net als ieder ander merk. Wat bedoel je?
                        Oliestoken voor het goede doel

                        Comment


                        • #13
                          Dat dit


                          noch dit


                          aanwezig is

                          Maar die kruiskoppelingen die slijten ongetwijfeld ook
                          fka v164

                          Comment


                          • #14
                            Dus... ;-)

                            Het lijkt wel een Yank.

                            Vandaar dat de V8-350 blokken zo in de motorruimte passen.....
                            Veritatis simplex oratio est

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou toch ook even naar die tussenlagersteun kijken(en er eventueel wat mee doen ;-)). Als je de boel toch los hebt....
                              Every second of your life is a part of your song

                              Comment


                              • #16
                                Is er de laatste tijd iets veranderd aan de auto ?
                                Zijn er naast deze (ver)storing nog andere storingen/problemen.

                                Heb een dergelijk probleem gehad met mijn BMW 2002 maar die had last van een gebroken motorsteun en daardoor begon er ook van alles te klapperen.

                                Bij een andere 02 had men de Hardyschijf vervangen en verkeerd gemonteerd waardoor deze auto vreselijk trilde als je iets steviger optrok.
                                Met een BMW 02 is het Fun to Play

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door FunPlay Bekijk bericht
                                  Is er de laatste tijd iets veranderd aan de auto ?
                                  Nieuwe schokdempers, maar dat lijkt me hier los van te staan

                                  Oorspronkelijk geplaatst door FunPlay Bekijk bericht
                                  Zijn er naast deze (ver)storing nog andere storingen/problemen.
                                  Jawel, de overdrive ratelt sinds zo ongeveer hetzelfde moment dat de as, zo heel af en toe blijkt nu, klappert.
                                  fka v164

                                  Comment

                                  Working...
                                  X