Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klapperende aandrijflijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klapperende aandrijflijn

Als ik wat te bruut optrek heb ik last van een klapperende aandrijflijn. Kwestie van een versleten rubberenlagerring? (Ziet er wel wat oud uit iig).
    Boutjes van de flens zaten (al) wat los (oepsss), dus speling was er, maar dit was niet de oorzaak van het klapperen (en niet van de rammellende OD )

Last edited by Sander; 02-11-09, 22:18. Reden: Copy pastse, paste :-)
    fka v164

Lekker duidelijke post Sander... ;-)
    Veritatis simplex oratio est

Comment

En dan moet ik nogeens m'n eigen bericht bewerken, terwijl ik geeneens eigen berichten heb.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

En schakelen, terwijl ik alleen maar automaatbakken voor de deur heb staan...

Comment

RWD? Hardyschijf versleten.

Kan er zo uit zien:

Of wat platter:
          Last edited by Gijs; 02-11-09, 17:06.
          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik heb geen beeld van hoe het zit bij een volvo, maar ergens hangt zo'n tussenas in rubbers en als die versleten zijn dan kan dat flink klapperen.

Als er nieuwe rubbers inzitten die te strak zitten ook trouwens...

Comment

as zit met kruiskoppelingen aan elkaar

en hangt in een rubberen 'lager'

die laatste ziet er oud uit
              fka v164

Comment

Sander, check ook even of alle bouten bij het diff nog vast zitten (m'n die 2 grote alu 'kluiven') , die bouten willen met de tijd nog wel eens los lopen.
                Vraag niet waarom ik dit weet... ;-)

Comment

Ja, niet verder naar gekeken, maar de ruberenring vertoonde scheuren dus dat is de 1ste verdachte. Maar aangezien de OD klinkt of er tandwielen los liggen gaat alles er onderuit, komt er naw een m400 met bijbehorende as onder en als de m410 dan weer in orde is kan alles er weer onder met verse kruisjes en lagers. In de tussentijd staat de 164r dan weer on hold, daar komt de m400 onder vandaan
                  fka v164

Comment

@ v164:

Als dat rubber in de tussenlagersteun (nabij die kruiskoppeling idd) versleten/gescheurd is, heb je niet alleen bij vol accelereren last van geklapper. Dat doet ie het altijd, zelfs bij rustig uitrollen naar een stoplicht (ervaringsdeskundige).

Wat jij omschrijft (..Als ik wat te bruut optrek heb ik last van een klapperende aandrijflijn..) klinkt mij toch echt als een versleten hardyschijf (wederom ervaringsdeskundige).

Comment

Volvo werkt met kruiskoppelingen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                        Volvo werkt met kruiskoppelingen..
                        Ja, net als ieder ander merk. Wat bedoel je?

Comment

Dat dit

noch dit

aanwezig is

Maar die kruiskoppelingen die slijten ongetwijfeld ook
                          fka v164

Comment

Dus... ;-)

Het lijkt wel een Yank.

Vandaar dat de V8-350 blokken zo in de motorruimte passen.....

Comment

Ik zou toch ook even naar die tussenlagersteun kijken(en er eventueel wat mee doen ;-)). Als je de boel toch los hebt....
                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Is er de laatste tijd iets veranderd aan de auto ?
                                Zijn er naast deze (ver)storing nog andere storingen/problemen.

Heb een dergelijk probleem gehad met mijn BMW 2002 maar die had last van een gebroken motorsteun en daardoor begon er ook van alles te klapperen.

Bij een andere 02 had men de Hardyschijf vervangen en verkeerd gemonteerd waardoor deze auto vreselijk trilde als je iets steviger optrok.
                                Met een BMW 02 is het Fun to Play

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FunPlay Bekijk bericht
                                  Is er de laatste tijd iets veranderd aan de auto ?
                                  Nieuwe schokdempers, maar dat lijkt me hier los van te staan

Oorspronkelijk geplaatst door FunPlay Bekijk bericht
                                  Zijn er naast deze (ver)storing nog andere storingen/problemen.
                                  Jawel, de overdrive ratelt sinds zo ongeveer hetzelfde moment dat de as, zo heel af en toe blijkt nu, klappert.
                                  fka v164

Comment

Working...
                                  X