Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Standaard motormanagement of stand-alone?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Standaard motormanagement of stand-alone?

Vandaag is mijn VM77 Cosworth door de nieuwe eigenaar opgehaald, ondanks het feit dat dit even zeer doet jeuken mijn handen om te starten met een nieuw project. Een nieuwe VM77.
    De Opel Z20LEH motor heb ik reeds gevonden, compleet met kabelboom, computer en sleutels. Punt is dat mijn voorkeur er nu naar uit gaat dit te gebuiken ipv een stand alone systeem zoals een DTA systeem. Het zit er nu immers bij en ik hoef nu geen extra investering te doen voor bijv een DTA systeem.
    In hoeverre is zo'n kabelboom aan te passen en hoe zit dat met niet gebruikte componenten als ASR enz. Die zitten er niet op en worden niet aangesloten. Geeft dat geen fout meldingen?
    De electronica is eigenlijk het enige wat me bedenkingen geeft voor de bouw van een nieuwe auto. Is het gebruik van de originele kabelboom en computer "te doen" of maakt dit het erg gecompliceerd?

Even vanuit mijn persoonlijke titel
    Ik heb flink geklooid aan de WRX
    EGT sensor uitgefikt, weg met dat ding, weerstandje ipv sensor, klaar
    ABS onklaar gemaakt (zonder storing)
    Geen airbag, vervangen door weerstandje
    Sti cluster van een japanse versie erin, gaf alarm, 2pinnen doorgelusd (ground)

En nu een aftermarket DCCD (middendiff) controler (met Gsensor) erin die de aanwijzingen op het cluster gaat geven, kabelboompje uit de UK gehaald,die ben ik aan het splicen, even met de soldeerbout eroverheen vliegen, krimpkousjes eromheen en voila dat gaat ook wel lukken
    Maak gelijk de ABS switchbaar, gaat ook wel lukken (ABS is nu echt APK vereiste als je wagen er ooit mee geleverd is geweest).

Naar mijn bescheiden mening en ervaring mij is het dus wel te doen :-)
    Dat je ecu een ASR storing heeft is toch niet erg

Ervanuitgaande dat je zelf je dash samenstelt en geen ASR lampje er in steekt.....

Ben zelf van mening dat er alleen aftermarket ecu's interessant worden als je extra features (launch control, ALS, waterinjectie) aangestuurd moeten gaan worden, of als je met extreem hoge vermogens gaat rijden waarbij de timing op de 1/10grd bij 10.000revs een must is (dus niet dat dansen van +/- 0,5 grd wat je eigenlijk altijd wel ziet)

E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
    X