Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche motoren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Porsche motoren

    Ik zoek een betrouwbaar adres waar ze Porsche motoren en bijpassende versnellingsbakken verkopen.

    APP heb ik al gemaild maar bij wie kan ik nog meer aankloppen?
    De Boekhouder

    Oi, no professionals

  • #2
    Ik weet dat verschillende schroevende specialisten hier aankloppen voor onderdelen:
    http://www.dsp-porscheparts.nl/index.html
    Ze slopen regelmatig complete auto's, dus wellicht hebben ze wat je zoekt. Daarnaast kun je Van Zweeden proberen.
    Hubraum statt Spoiler

    Comment


    • #3
      Dank aan FaF voor de goede adressen, die 2 zaken hebben altijd wel wat liggen inderdaad.

      Nu even voortborduren op de oorspronkelijke vraag, wat is volgens de kenners de fijnste flat-6 die Porsche gemaakt heeft?

      Het mag met enige modificaties zijn. Ik ben benieuwd naar vermogen, koppel, toeren, gewicht, betrouwbaarheid en natuurlijk beschikbaarheid.
      De Boekhouder

      Oi, no professionals

      Comment


      • #4
        Dichtbij jou in de buurt kun je even rondneuzen: http://www.vankesselsportscars.com/onderdelen.htm

        Wat is je doel?

        Want een project met race aspiraties heeft een heel ander type blok nodig dan een Kever/VW Bus als project. Ik zou bijvoorbeeld nooit een 3.0 SC blok in een racer leggen, maar in een Volkswagen busje lijkt 't me ideaal. Een 993 blok is perfect om in een dagelijkse auto te hangen, ook prima voor een trackday en rondje Ring, maar voor een volle polle racer moet je echt naar de racemotoren kijken. Dan kom je terecht bij de (verder aangepaste) RS-blokken en dan vraag ik me echt af wat je budget zal zijn. Een RS blok in een Kever/Busje is zware overkill en dat doen alleen lui die sleutelen leuk vinden en bij toeval zo'n blok op de kop hebben kunnen tikken. Onderstel op een snelle 911 racer is even duur als 't blok. Incl. body, opbouw, remmerij etc. praat je al snel over meer dan een ton bij elkaar, zelfs al krijg je de body gratis kom je al bijna op zo'n bedrag uit en dan moet je nog gaan rijden....

        Iets meer info is dus gewenst om enigszins je vraag te kunnen beantwoorden.

        Comment


        • #5
          Van Zweeden pretendeert ook altijd veel onderdelen te hebben.
          http://www.v-zweeden.com/
          Hou er rekening mee dat inruilen van motoren vaak heel normaal is. Oftewel: je mag een motor kopen, mits je een oude achetrlaat.
          When men were men

          Comment


          • #6
            probeer speedservice eens in born limburg: www.speedservice.nl

            arno

            Comment


            • #7
              De door Dennis en Ingmar genoemde bedrijven hebben nu niet echt een beste naam in Porsche kringen.

              Speedservice en Renntech komen beter uit de verf

              Comment


              • #8
                Allemaal interessante gedachten Dennis. Maar zonder specifieke informatie over de verschillen in de verschillende motorblokken kan ik nog steeds geen gefundeerde keuzes maken over wie m'n centjes voor welk product krijgt.

                @ Ton van S,
                Ik heb al contact gezocht met APP, wat denk je daarvan? Van Zweeden kwam me ook niet geweldig over terwijl Insinger me wel een goede partij lijkt. Renntech ga ik zometeen eens naar kijken. Ik moet wel zeggen dat ik de voorkeur geef aan een bedrijf dat me niet alleen een motor verkoopt maar ook de bijpassende versnellingsbak en kan helpen met het afstellen indien nodig.
                De Boekhouder

                Oi, no professionals

                Comment


                • #9
                  APP zegt me niets. Net even de site opgezocht en dat ziet er op zich wel netjes uit. Hansv is wat meer thuis in het gebeuren Hij bevolkt het Porscheforum frequent, als ik het wel heb. Misschien dat Hans er wat meer over kan vertellen

                  Van Renntech in Steenwijk en Speedservice in Born kan ik van zeer nabij (vriend van me heeft zowel een 4- als een 6pitter 914) vertellen dat het beide kundige bedrijven zijn met een uitstekende service.

                  Comment


                  • #10
                    Ha, die Tomstr;

                    Ik ben niet meer zo vaak op het porscheforum de laatste tijd, maar de adressen die Ton noemt worden daar vaak genoemd en geroemd. Met name Renntech; de grote man daar is ook een van de vaste jongens op porscheforum.nl die altijd graag met raad en daad klaar staat. Misschien zou je daar eens een accountje moeten aanmaken, want er loopt veel kennis en ervaring rond.
                    Scherven brengen gelul.

                    Comment


                    • #11
                      Zoals Hansv al zegt, Erwin Jansen van Renntech is een echte Porsche adept.

                      Hier staat trouwens de 914/6 van m'n maatje op de foto, bij Renntech (in de deuropening)

                      Comment


                      • #12
                        Was die al genoemd? http://www.inzinger.nl/
                        Die heeft nu racemotoren in voorraad. En versnellingsbakken. En ze tunen en reviseren. Veel racekennis.

                        Zitten in Geldrop (op Spaarpot) als ik me niet vergis.
                        Volgens mij heeft er recent een afsplitsing o.i.d. in de bedrijf plaatsgevonden. En van de mensen van dit bedrijf woont bij mij om de hoek en had altijd een busje van Inzinger op de oprit staat (en soms HELE leuke Porsches). Nu zie ik een andere bedrijfsnaam, maar ook met Porsche-tuning. Wellicht dat deze man voor zichzelf is begonnen?

                        Ik zal eens opletten de volgende keer als het busje er staat.
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                        Comment


                        • #13
                          Van Zweeden heeft inderdaad een niet al te beste naam. En ik zou er geen auto kopen. Maar hij heeft wel veel onderdelen en bovendien hebben onderdelen in het algemeen minder last van verborgen gebreken. En ik dacht dat hun werk aan motoren wel goed was.
                          When men were men

                          Comment


                          • #14
                            @Tom: Met APP heb ik zeer goede ervaringen (ook al ben ik er maar 2 keer geweest als klant). De ervaringen en verhalen van de klanten (en de porsche handelaar die ik toen vaak sprak) die er regelmatig kwamen, inclusief de racers zijn goed. Van Kessel is gewoon dichtbij voor jou en de kwaliteit is zo goed als je zelf je oren en ogen open kunt houden. Ik heb daar ooit een 2e hands koppeling gekocht, omdat die vrij prijzig zijn nieuw bij een 944.

                            Ik kan wel alle gegevens van alle motoren opsommen, maar daar heb ik geen zin in als ik niet weet wat je doel is. Kost me teveel tijd en dat kun je ook zelf vinden door te googlen.
                            Last edited by Dennis Cavallino; 20-11-09, 09:48.

                            Comment


                            • #15
                              Je moet zelf maar even kijken, mijn ervaring heb ik hierboven al geschreven:
                              http://www.dennigcars.com/Model_page..._carrera_3.htm

                              http://www.dennigcars.com/Model_page...2_coupe_en.htm

                              http://www.dennigcars.com/Model_page...olet_36_en.htm

                              http://www.dennigcars.com/Model_page..._s_1997_en.htm

                              Comment


                              • #16
                                Zeer interessante info te vinden met de laatste linkjes, waavoor dank aan Dennis.

                                Het valt me echter wel op dat de powerband van de standaard motoren maar smal is bij de 993serie. Is dat storend in de praktijk of moet de rijder er normaal gesproken maar aan wennen?
                                De Boekhouder

                                Oi, no professionals

                                Comment


                                • #17
                                  Vertel eerst eens wat je van plan bent. In een T3 VW busje met 800 kg aan stereo apparatuur voelt een 993 blok heel anders aan dan in een gestripte chroombumper van nog geen 950 kg nat gewicht, bij wijze van :-)
                                  Hubraum statt Spoiler

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aangezien je bijna gaat emigreren, mogen wij nu toch wel graag weten waar dit hele draadje over ging?

                                    Comment


                                    • #19
                                      hoe serieus moet je die site van dennigcars nemen als er nog vraagprijzen in DM vermeld staan ? :-S
                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        De powerband van de meeste blokken zal niet echt veranderd zijn in die tijd. Ik ben iig wel blij met die info. Binnenkort ga ik met APP om te tafel om te zien wat zij kunnen betekenen voor ons hobbyproject, het liefst zou ik natuurlijk een complete drijflijn bij n aanbieder kopen namelijk.
                                        De Boekhouder

                                        Oi, no professionals

                                        Comment

                                        Working...
                                        X