Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wegvallende oliedruk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wegvallende oliedruk

Sinds gisteren valt mijn oliedruk van de 75TS opeens weg:

Bij warme motor:
    stationair 0,0 bar
    bij belasting schiet de meter "gewoon" richting de 4 bar.

Bij koude motor is de druk stationair wel gewoon 4 bar en zakt dan binnen een paar minuten naar de 0.

Verder is er helemaal niks te merken. Motor draait perfect, presteert zoals het hoort, ratelt niet. Olieverbruik is er niet (< 1:5000km) en het oliepijl staat gewoon op een goed niveau.

Mijn gedachte: oliedruk sensor? (Die gaan nog wel eens kapot geloof ik) Maandag heb ik in ieder geval een afspraak gemaakt om bij de garage de druk te meten.

Iemand een beter idee?
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Nou ik denk niet aan je sensor, hij geeft immers wel druk aan....................
    Ik denk aan je overdrukklep die open staat (bypass als je filter geclogged is)
    Wanneer laatste keer filter verwisseld ?
    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

meestal is het de oliedruksensor. Bij een alfa gaan vaak de meters kapot.
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ik hou het ook op de sensor, was bij mij helemaal stuk.
        Er zit ook een ledje bij de meter. Als die niet aan gaat, heb je voldoende oliedruk. Wel even de sensor vervangen, want dat ledje is natuurlijk een laatste waarschuwing.

Comment

Ledje brand niet, dus er lijkt nog wel iets van druk aanwezig te zijn.

En nee, dat ledje is niet kapot want het gaat wel branden als hij op contact staat...;-)

Ik heb mischien nog wle ergens een sensor van een Giulia liggen, hopelijk functioneert die wel en kan ik hem eens overpluggen.
          Giulia 1600 Super '65
          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Vaak zijn die oliedruksensors een mechanische apparaatje. Heb er ooit 's een van me NSX opengemaakt. Gewoon balgje die een potentiometer aanstuurt. Dus erg gevoelig voor vanalles en nogwat.
            Als het goed is heb ik ergens er een draadje van gemaakt..... zal ff zoeken.

Here we go:
            http://www.nsxprime.com/forums/showthread.php?t=78153
            Last edited by DBN; 12-11-09, 20:11.
            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Verrek, DBN, wat een goed idee van je. Heb er nog nooit bij stilgestaan hoe zo'n sensortje werkt. Leuk dat je ook foto's hebt gemaakt!
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ach Brun, ik ben vrij goed in slopen.... mechanische dingen, electronica, relaties....
                Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

ik vond ook vooral de voorgestelde oplossing leuk en informatief om te lezen:
                  remote monteren (vrij van motortrillingen) en vanaf het blok verbinden met een drukleiding. Cool! Ga ik zeker gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                    Ach Brun, ik ben vrij goed in slopen.... mechanische dingen, electronica, relaties....
                    Nouja, zolang je niet zulke anatomische lessen van je ex post, vind ik 't best hoor. :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                    X