Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Distributieriem vervangen..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Distributieriem vervangen..

.. voor gevorderden.

Ik weet dat dit ook elders op het forum zou kunnen staan.
    Maar ik vroeg me af of dit echt zo gemakkelijk gaat? Heeft één ervaren sleutelaars hier dat ook als eens zo gedaan?

[edit] dit is uiteraard een V snaar, geen distributieriem...

[edit][edit] Brun is me al voor zie ik...
    Last edited by KMvrtr; 17-11-09, 10:09.
    Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Mwah, 't is een v-snaar, geen distributieriem. :-)

Had het al eens gezien. Nouja, je ziet op het filmpje dat het echt zo eenvoudig gaat :-) Al zou ik het niet durven - veel te bang dat ik mijn vingers ertussen krijg.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Da's geen distributieriem, dat zie ik zelfs. :)

EDIT: ook al was brun sneller, maar die is dan ook professioneel schrijver/monteur/electriciën/reisagent Oost-Europa. :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die KM-vrtr;

Distributiesnaar op een Kever? Dynamo/ventilatorriem, denk?
        Scherven brengen gelul.

Comment

Liever 5 minuten bezig dan vingerloos zullen we maar zeggen.

Gr Jeroen
          Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Ligt er imho ook wel een beetje losjes op, die snaar. Afgezien van het ontbreken van enig nut het met draaiende motor te doen
            fka v164

Comment

V-snaar vervangen is niet zo spannend lijkt me.

Ik zit er zelf over te twijfelen om zelf de distributieriem van mijn Alfa 75 America te vervangen. Volgens de meesten die daar ervaring mee hebben stelt het niet zoveel voor. Is in een zondag te doen.

Comment

Zou dat ook met m'n distributieketting kunnen ? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                  Alleen als héééééél snelle handjes hebt!
                  ;-)
                  Probeer het eens, zou ik zo zeggen. :D
                  Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                    Nee, die zitten altijd in de motor zelf en draaien intern rond.

Comment

Mijn eerste klus aan mijn eerste auto was een V-snaar vervangen omdat deze begon te piepen. Ik ga naar de Peugeot-dealer om een v-snaartje te halen en de monteur drukt me een bijna 1 meter lange V-snaar in de handen met de grijnzende boodschap: dat gaat je nooit lukken, ik zie je straks wel weer.
                      Ik denk, Ja uhuh, v-snaartje, hoe moeilijk kan dat zijn...

Totdat ik de zaak ging bekijken: de V-snaar op een Peugeot 304 loopt met 3 geleiderollen met een hoek van 90 gaden van de dwarsgeplaatste krukas-polie via de dynamo naar de de koelvin die net achter de radiateur zit...
                      Uiteindelijk na demontage van de radiateur de V-snaar kunnen monteren en spannen. Ik heb alle geleiderollen moeten demonteren en gangbaar maken. Uiteindelijk was het 2 dagen werk voor een jonge noob.
                      Maar... Het was me wel gelukt en ik ben tijdens het eerste proefritje triomfantelijk naar de Peugeot-dealer gereden, de monteur kon het wel waarderen...

Comment

Dat zijn dan wel de klussen waar je later altijd met een grote grijns aan terug denkt. :-)

Comment

Cool. Wat een constructie ook man! :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                            Nee, die zitten altijd in de motor zelf en draaien intern rond.
                            Was 'n grapje Lennart ;)

De ketting (twee zelfs) zit bij mijn motor zelfs aan de achterkant en daarvoor moet je de bak demonteren wil je d'r fatsoenlijk bij kunnen. Vaak wordt zelfs de hele motor eruit gehaald. (Ellendige klus en duur, afkloppen).
                            Last edited by M4; 18-11-09, 18:03.

Comment

Working...
                            X