Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ventilator motor kapot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ventilator motor kapot

De ventilatormotor van mijn VW Polo 6N is kapot en moet een nieuwe is. Inclusief montage rekent mijn garage voor een tweedehands motortje 150 euro. Vorig jaar zelfde tijd is er al een nieuwe ingegaan, die na een jaar dus stuk is gegaan. 150 euro lijkt me erg royaal (90 voor de motor, 60 voor montage). Terecht of niet?

Tweede vraag, kan ik dit zelf?
    2019 Volvo V60 T6

Gaat dus om een kachel ventilatie motor. Op de vraag of ik genaaid wordt kan ik waarschijnlijk al ja zeggen?

http://link.marktplaats.nl/296517080 - 25 euro
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Beetje...

En je kan het zelf doen, beetje doppendoos en setje schroevedraaiers heb je toch wel voorhanden ??
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
        Gaat dus om een kachel ventilatie motor. Op de vraag of ik genaaid wordt kan ik waarschijnlijk al ja zeggen?

http://link.marktplaats.nl/296517080 - 25 euro
        of op de sloop kopen kun je terug als ie het niet doet
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
          Beetje...

En je kan het zelf doen, beetje doppendoos en setje schroevedraaiers heb je toch wel voorhanden ??
          Aan een goede gereedschapset kan ik je wel helpen Mr. S :) Nu die fan nog...
          Last edited by Rossi; 19-11-09, 15:41.
          Aprilia RSV Mille '01

Comment

Idd, zo moeilijk kan dat niet zijn, snel verdiend zou ik zeggen.

Comment

Maar ligt het niet aan de schakelaar in het dashboard ??
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Weet wel zeker dat je genaaid wordt. Op eBay gaan ze ook voor 25 euro, zie ik.

Als ik wat rondneus op Duitse sites, heb je 'm zo verwisseld. Handschoenenkastje eraf, misschien nog een afdekplaatje onder het dashboard en dan zie je de motor al zitten.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Als de schakelaar stuk is, doet de fan het meestal nog wel op de maximale stand, maar verder niet.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Niet bij elke auto zo simpel om bij die ventilator te komen.
                    Soms moet het hele dashboard eruit...

Verhaal over fan op de hoogste stand heeft meestal niets met het knopje te maken maar met de kachelweerstand (ja zo heet dat onderdeel) die kapot is.

Comment

Zelf motortje kopen voor 25 piek en dan de zaak voor 60 piek laten monteren ? Je bent zo 2 uur verder met prutsen in je auto als je niet 't goede gereedschap, handleidingen en handigheid hebt. Verdien je toch 65 euro.

Overigens ; waarom is ie na 1 jaar alweer kapot ? Da's niet echt normaal afaik. Is er niet nog een andere oorzaak ?

Comment

@M4, ze hadden vorig een tweedehandsje gemonteerd, die kunnen t.z.t. stuk gaan (lees nu dat ik dat niet had aangegeven).

Net mijn auto weer opgehaald (zonder iets te hoeven betalen), ding is eruit gehaald, ventilatie motor zit onder mijn dashboard kastje (klopt idd wat je zegt brun), morgen met voldoende licht eens goed kijken, maar hoef in ieder geval niet mijn dashboard te verbouwen. Is redelijk plug-and-play *lijkt* het. Eerst die ventilator ff regelen. Die was namelijk echt stuk, ding is helemaal vastgelopen, zekering is daardoor geklapt. Ventilator deed dus ook niets meer, op geen enkele stand.

Thanks voor de replies so far.
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Ok, dan is het inderdaad niet zo moeilijk. Je krijgt er waarschijnlijk alleen een zere nek of rug van, omdat je in het voeteneinde moet liggen. :-)

Dashboardkastje eruit, eventueel andere plaatjes die in de weg zitten eruit. Heel misschien de middenconsole, maar ik vermoed met grote zekerheid dat 't zonder dat ook wel lukt.

De ventilator zal wel met een paar schroefjes vastzitten. Misschien is het Torx, dan moet je even een passend bitje halen bij de Gamma.

Comment

Mooi. Voor 35 euro inclusief 3 maanden garantie kan ik de ventilator motor ophalen ergens in R'dam. Via http://www.onderdelenzoeker.nl/ vrij rap geregeld. Eerste 55 euro zijn verdiend.
                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                              Aan een goede gereedschapset kan ik je wel helpen Mr. S :) Nu die fan nog...
                              Heb jij maandag wat te doen? ;-)
                              2019 Volvo V60 T6

Comment

update - voor in totaal nog geen 6 tientjes zit dat ding weer werkend in mijn auto. Loonde dus behoorlijk om even zelf op onderzoek uit te gaan.
                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Working...
                                X