Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beveiliging auto...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• beveiliging auto...

j.l donderdag is voor de 3e keer mn auto gejat....(fijne buurt ja..)..ondanks zo'n stuurstangbeveiliging! ze hebben daar gewoon een schroevendraaier tussen gezet, en het "rubber om mn stuur gescheurd, zodat daar wat spelling ontstaat, en ze dat ding gewoon terzijde hebben gelegd. Heb mn auto dankzij zelfstandig speurwerk weer terug. Nu heb ik wel al wat rubber verwijderd van mijn stuur, zodat de "stuurbeveiliging" beter aansluit, en heb een schakelaar tussen de plus van het contactslot aangebracht (middels een schemerlampschakelaar...:-)), maar wat zou ik nog meer kunnen doen??? Het betreft een fiat cinco, van 600 euro, maar hij is mij wel heilig. Kom dus niet met tips die de waarde van mn auto overtrefffen...lol...bvd....

http://www.trailerplus.nl/Product/42...universeel.htm

Veritatis simplex oratio est

Comment

Ja,ja,ja, en vervolgens krijg ik een een site over een bobytrap die ik in mn auto in kan bouwen zodat die k****zak zichzelf en mn auto zich opblaast??. Ik doel eigenlijk op iets simpels, maar wel effectief, waar ik s"morgens in de vrieskou zo mee weg kan....maar alvast bedankt

Comment

Particuliere wielklem is wel een goede oplossing.
        2019 Volvo V60 T6

Comment

Dit is simpel en effectief.

Maar als dat al teveel moeite is...

Misschien kan je de Dobermann van de buren lenen..

Comment

*wacht nog op briezende reactie van motroosje*
            2019 Volvo V60 T6

Comment

Had jij geen Seat Leon Ibiza Cupra Toledo Diesel met minder pk dan volgens de specificaties ?

Comment

Met elk soort beveiliging is het het meestal zo dat: Hoe gemakkelijker het systeem is voor de gebruiker, des te slechter is de beveiliging.

Comment

quick release rally/racestuurtje? stuur 's avonds gewoon mee naar binnen nemen! Het lijkt mij voor een gelegenheidsdief niet zo handig als er GEEN stuur in de te jatten auto zit.

Ik bedoel, je stuur is toch al kapot!

De cinquecento is ook veel in rally gebruikt, dikke vette kans dat er voor deze auto ook zo'n set te koop is.
                  Je hebt dan nodig: het stuur zelf en de quick release naaf die jeop de kolom schroeft. Airbag ben je dan wel kwijt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                    Je hebt dan nodig: het stuur zelf en de quick release naaf die jeop de kolom schroeft. Airbag ben je dan wel kwijt...
                    Als er uberhaupt al een airbag in die Cinq zit in't stuur.

Maar eerlijk gezegd een prima oplossing, zou trouwens wel het gezicht van zo'n dief willen zien als ie gaat zitten, zoiets van: "potdomme, Jantje is mij al voor geweest en heeft het stuur gejat, grmbgrmbl!"

Comment

Mr. Bean deed het ook zo!
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                        quick release rally/racestuurtje? stuur 's avonds gewoon mee naar binnen nemen! Het lijkt mij voor een gelegenheidsdief niet zo handig als er GEEN stuur in de te jatten auto zit.

Ik bedoel, je stuur is toch al kapot!

De cinquecento is ook veel in rally gebruikt, dikke vette kans dat er voor deze auto ook zo'n set te koop is.
                        Kijk, das nog es een mooie oplossing......ga meteen es op zoek ja....en nee, toen mijn auto werd gefabriceerd moest de airbag nog geintroduceert worden

Comment

jaja....

Comment

<Geelhoed modus>

An American inventor, John W. Hetrick, a retired industrial engineer, designed the original safety cushion for automotive use in 1952 at his kitchen table.

Airbags for passenger cars were introduced in the United States in the mid-1970s, when seat belt usage rates in the country were quite low. Ford built an experimental fleet of cars with airbags in 1971, followed by General Motors in 1973 on Chevrolet vehicles.

In 1980, Mercedes-Benz introduced the airbag in Germany. as an option on its high-end S-Class (W126). In the Mercedes system, the sensors would tighten the seat belts, and then deploy the airbag on impact. This integrated the seat belts and airbag into a restraint system, rather than the airbag being considered an alternative to the seat belt.

In 1987, the Porsche 944 turbo became the first car in the world to have driver and passenger airbags as standard equipment. The Porsche 944 and 944S had this as an available option. The same year also saw the first airbag in a Japanese car, the Honda Legend.[10]

</Geelhoed modus>

Nu kan jij natuurlijk een hele bijzondere Cinquecento hebben natuurlijk...

Comment

toch kan het hoor, de kleinere auto's kregen pas begin jaren '90 een airbag standaard. Zelfs mijn Volvo 940T uit 1991(...! toch niet de goedkoopste auto!) had nog geen Airbags standaard!

Comment

Mijn '97 VW Polo heeft geen airbags. Ding was wel 33k gulden toendertijd en was verder (relatief gezien natuurlijk) best wel luxe uitgevoerd. Volgens mij waren airbags ook niet direct vanaf '95 leverbaar, but I'm not sure about that.
                                Last edited by floris_s; 24-12-09, 10:33.
                                2019 Volvo V60 T6

Comment

ěk heb wel een lekke skippybal liggen....mss dat die..............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mazzel Bekijk bericht
                                    Kijk, das nog es een mooie oplossing......ga meteen es op zoek ja....en nee, toen mijn auto werd gefabriceerd moest de airbag nog geintroduceert worden
                                    Kost 90 Euro, en is direct leverbaar bij mij en past op elk sportstuur.

Comment

Working...
                                    X