Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Espace - The defects thread

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Renault Espace - The defects thread

Niet dat ik verwacht dat er veel gummers overwegen een bus te kopen, dus beschouw dit draadje dan maar meer als vermeack.

De Renault Grand Espace is een erg fijne reisauto gebleken. Veel luxe, comfort en ruimte. De 2.0 turbo motor valt met 170pk alleszins mee. Ook in slechte weersomstandigheden zoals sneeuw en gladheid, blijft hij goed bestuurbaar. Waarschijnlijk vanwege zijn gewicht in combinatie met winterbanden.

Zo, dat was het positieve :)

Eigenlijk hebben we tot nu toe in bijna twee jaar slechts twee problemen gehad.

1.
    Op de terugweg van vakantie reden we door Zwitserland op een ongelukkig tijdstip. We kwamen in één streep vanaf Rome. Door de enorme file (ruim vijf uur over Zwitserland gedaan), en het veelvuldig optrekken vanuit stilstand, begon de koppeling te slippen. Steeds erger, dus ik dacht köt, koppelingsplaten naar z'n moer.
    Vreemd genoeg was het euvel bij de Nederlandse grens verdwenen. In die tussentijd hebben we redelijk doorgereden, en dus niet of nauwelijks de lage versnellingen hoeven te gebruiken.
    Sindsdien is het dus ook nooit meer voorgekomen. Mijn verklaring is dat door de hitte misschien de viscositeit van het smeermiddel is afgenomen, waardoor het door kieren kon komen waar het anders niet komt: tussen de koppelingsplaten. Misschien is dat onzin, maar het probleem heeft zich in ieder geval nooit meer voorgedaan. Even afwachten tot de volgende lange rit.

2.
    Deze is iets...."Franser"
    Recentelijk reed mdv met de bus weg richting Ede. Bij het starten kreeg ze kort een melding over iets in het elektrische circuit. Deze melding verdween ook direct weer.
    Rijden maar.
    Tot ze midden in Ede (25 km van ons huis) op een druk kruispunt stond, en de motor afsloeg. Verder ook alles uit. Ook licht, radio, etc. Auto wilde niet meer starten. Je zou zeggen accu of -nog voor de hand liggender- dynamo.
    Eigenlijk was er nog maar één elektrisch onderdeel dat nog merkbaar functioneerde, namelijk de elektronische handrem! Oui monseigneur!
    Geen beweging in te krijgen in die bus.
    Zo heeft mdv een half uur in de berm op de wegenwacht gewacht met de bus voor het stoplicht, de rijbaan blokkerend. De bus kon geen kant op.
    Later bleek dat bij het reservewiel een hendeltje zit waarmee je de zo goed functionerende handrem eraf kon halen, maar dat was uiteraard ná een groot aantal scheldsalvo's van boze bestuurders die voor niets achter de bus in de rij gingen staan.
    Het probleem bleek inderdaad de dynamo te zijn.

Als jij de koppeling lang achter elkaar in een file misbruikt kan het voorkomen dat ie als een gek begint te slippen. Als ie nu normaal reageert denk ik niet dat ie stuk is hoor, denk dat de platen gewoon zijn overhit, krijg je dat effect ook...

Comment

Koppeling heb ik ook gehad met de Grand Scenic. Kon niet meer rijden. Na uurtje wachten was probleem verdwenen.

Comment

kan ook heatsoak zijn van een hydraulische koppelingscilinder.
        Dan gaat de vloeistof in het koppleing bedieingscircuit koken.
        Dan komt de koppeling niet meer vrij.... ook niet grappig.

Comment

* Schop *

Vandaag weer geconfronteerd met een typisch staaltje Franse paniek.

De bandenspanning sensoren gaven aan dat ik de linker achterband moest oppompen. Harde piep; STOP.
          Wat op zich merkwaardig is, omdat ik dit anderhalve week terug nog had gedaan.In mijn geval geeft de boordcomputer in dit geval aan dat linksvoor moet worden opgepompt omdat ik de voor- en achterwielen bewust heb gewisseld bij het monteren van de zomerbanden. De fransozen hebben de "intelligentie" die communiceert met de boardcomputer dus in de ventielen geplaatst in plaats van de wielkasten. Vooruit maar.

Ik dus naar de pomp om de banden weer op spanning te zetten, breekt dat hele ventiel af tijdens het pompen! Niet eens terwijl ik die blaastuit eraf trok oid. Zelfs dan zou ik het bizar vinden, maar tijdens het pompen. Enfin, verklaring voor het langzaam leeglopen ook gevonden.

In de stromende regen met vrouw en kinderen aan boord het reservewiel erop gezet, en direct naar de Kwikfit gereden. Toen ik aan de beurt was, zei de bediende voordat ik uberhaupt mijn mond had opengetrokken, toen hij mij met het stukje ventiel in de hand zag staan: "Daarvoor moet u bij de Renaultdealer zijn. Of Peugeot."
          Zo'n ventiel met bandenspanningssensor kunnen ze dus alleen bij de merkdealer repareren a raison van 120 euro. Volvo heeft die dingen ook, maar daar breken ze volgens de man nooit af. De man begon na een kleine verontschuldiging te schuimen over deze techniek van de Franse merken :)

Op mijn winterbanden heb ik die sensoren niet, en geeft de boardcomputer braaf aan dat ik geen banden heb. Dat bevalt mij wel goed eigenlijk omdat ik daar nooit onzinnige meldingen krijg (die krijg je namelijk ook een paar keer per zomerbandenseizoen, maar vond ik het vermelden nog niet waard).

Heb nu afgesproken dat ik de bus maandag naar de kwikfit breng, en alle vier de ventielen laat vervangen door normale ventielen voor 2,50 per wiel.

Kloar.

Comment

Bij VAG producten kijkt de boordcomputer naar de ABS sensoren, als die iets afwijkends opmerken brand de bandenspanningslampje. Simple as that.

Ik weet na 2x lekke banden dat die lamp het goed doet: altijd werd ik gewaarschuwd voordat de band helemaal leeg was.

Heeeeeel af en toe brand die lampje wel onterecht, maar goed dat is niet zo een ramp.

Weet niet hoe het werkt bij Mercedes, BMW en de rest van de Duitse meuk.

Comment

Jammer genoeg ben ik ook ervaringsdeskundige als het de build quality van renault betreft of de kwaliteit van de merkdealers' technische kennis.

Ben in 2007 onderweg naar de franse alpen voor een 4-daagse mountainbike trip in panne gevallen met onze toemalige espace 2.2 diesel.

Toen de depanagevrachtwagenbestuurder de hoeveelheid olie zag die langs onder uit de motor stroomde wist hij me al te vertellen dat die vervangen moest worden.
              Er bleek een drijfstang (ofzo, ben niet bepaald motortechnisch aangelegd) gebroken te zijn die zowel aan de onder- als de bovenkant een gat in motor van enkele centimeters had geslagen. Een nacht in een hotel in the middle of nowhere en een paar dagen in een vervangberlingo (het enige type vervangwagen waar de 5 mountainbikes in en op pasten) waren we terug thuis.

De espace deed er nog wat langer over alvorens gerepatrieerd te worden, waarna renault ermee instemde dat dit niet normaal was na 55k km en de motor werd op hun kosten vervangen.

Op de terugweg van een korte vakantie in - again - Frankrijk met de kinderen besloot de motor om het op het linkerbaanvak aan 140km/u nog maar eens op te geven en alle bekrachtigingen en electronica uit te schakelen.

De garage bleek bij het vervangen van de motor de dieselleiding niet goed vastgezet te hebben waardoor zo te zien alle systemen ineens werden uitgeschakeld.

Uren vervangwagen perikelen later geraakten we terug op weg in tegenstelling tot de espace die nog 3 weken lang genoten heeft van een teruweg op een vrachtwagen.

Conclusie: nooit komt er hier nog een renault op de oprit...
              There are no stupid questions,
              but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Wow. Zo te lezen heb ik nog geluk gehad (tot nog toe). Misschien is dat typisch voor de diesels?

Doorgaans rijdt mdv in dat ding, en zit ik er een beetje als aangeschoten wild naast. Alsof ik gedronken heb, zeg maar.
                En als ik er in rijd, krijg ik bij de eerste de beste bocht het gevoel dat de carrosserie in een parallellogram verandert. Alsof de fransoos zwaar protesteert. Gaandeweg de vakantie (dan rijd ik erin) wen je er wel aardig aan, moet ik zeggen. En voor de autobahn is hij redelijk geschikt.

Slecht spul, maar uit noodzaak gekocht (4 kids). Toen we hem kochten met 110K op de teller kregen we er direct een nieuwe versnellingsbak bij. Tijdens de proefrit hoorde ik een tikje, wat na onderzoek de tanden van de tandwielen bleken te zijn......

Comment

Bij ons was het de bedrijfswagen van mijn vrouw. bedrijf kocht al jaren renault en ondanks het feit dat ze met verschillende modellen regelmatig problemen hadden, bleven ze trouw aan het merk.

Wanneer de auto terug naar het bedrijf ging bij verandering van job stonden er 95k km op en deden hele delen van de electronica het op regelmatige basis niet. Ook de koppeling begon af en toe kuren te verkopen (net als de tweede espace in de bedrijfsvloot).

Nu is er een peugeot in de plaats gekomen en die blijkt momenteel veel betrouwbaar.

Comment

gelukkig zeggen jullie het zelf dat het rotzooi is ;-)
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Die wagens zijn inderdaad kut.

Die hurkplee's daarentegen, bevallen me prima :)

Comment

1 versie schijnt wel redelijk probleemloos te zijn: de 245PK 3.5L V6
                        Waarom?: omdat dit een aandrijflijn is van Nissan (350Z motor)
                        Ben er al een tijdje naar aan het rondkijken, maar de 3.5L Grand Espaces zijn wanneer met onder de 100K KM snel weg en knap duur (2004/2005 met minder dan 100K KM prijzen van 15-19K Euro)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenéNSX Bekijk bericht
                          1 versie schijnt wel redelijk probleemloos te zijn: de 245PK 3.5L V6
                          Waarom?: omdat dit een aandrijflijn is van Nissan (350Z motor)
                          Ben er al een tijdje naar aan het rondkijken, maar de 3.5L Grand Espaces zijn wanneer met onder de 100K KM snel weg en knap duur (2004/2005 met minder dan 100K KM prijzen van 15-19K Euro)
                          Hoewel vermogen altijd leuk is, lijkt de Espace me een van de "auto's" waarin ik het nut ervan niet inzie.
                          Een Espace is en blijft een grote bus lucht die zich niet bepaald leent om even mee te lopen gooien en smijten, en bij hard rechtdoor gaan wordt je gek van het lawaai van de wind (althans bij 220km/h bergaf met de 2.2 diesel).

Verder sta je met die motor volgens mij gewoon om het uur aan het tankstation je halve inkomen af te geven. Hogervermelde diesel verbruikte gemiddeld 11-12 liter/100km dus met de 3.5 V6 zal dat wel oplopen naar de 20-22l/100km.

Comment

Dan verbruikt(e) die diesel van jou wel veel zeg!

Mijn bus verbruikt ook zoveel, maar dan op benzine met die 165 of 170 (?) pk 2.0t motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                              Hoewel vermogen altijd leuk is, lijkt de Espace me een van de "auto's" waarin ik het nut ervan niet inzie.
                              Een Espace is en blijft een grote bus lucht die zich niet bepaald leent om even mee te lopen gooien en smijten, en bij hard rechtdoor gaan wordt je gek van het lawaai van de wind (althans bij 220km/h bergaf met de 2.2 diesel).

Verder sta je met die motor volgens mij gewoon om het uur aan het tankstation je halve inkomen af te geven. Hogervermelde diesel verbruikte gemiddeld 11-12 liter/100km dus met de 3.5 V6 zal dat wel oplopen naar de 20-22l/100km.
                              Niet mee eens!

Het gaat er maar om met wat voor motivatie en welke verwachting je een dergelijke auto wilt.

Ik zoek een zeer ruime dagelijkse auto die in luxe 4-5 personen kan vervoeren, indien nodig een enorme laadruimte heeft, een zware (2T) aanhanger kan trekken en graag met een sterke/snelle motor + sequentiele automaat, zodat je naar wens automaat of schakel kan rijden.
                              Bij een dergelijke auto weet je van tevoren dat het benzineverbruik fors zal zijn (met de 3.5L zal dat tussen de 1:6 stad en 1:10 lange afstand liggen). Dat de wegligging niet op sportwagen nivo zal liggen is duidelijk maar daar is indien nodig altijd we iets aan te doen.
                              De wensen die ik heb zijn moeilijk te combineren en tot nu toe is de Grand Espace de enige die dat lijkt te kunnen bieden.
                              Heb al een snelle station en supersnelle SUV geprobeerd en beide niet verkeerd, maar bieden simpelweg te weinig mogelijkheden/ruimte.

Tot nu toe is de enige auto die in de buurt komt mijn (JAJA) Ford Transit dubbel cabine bestelbus.
                              Geheel tegen wat je zou verwachten rijdt die luxe en wegligging toch "sportief" is super ruim voor passagiers en lading.
                              Kan licht opgevoerd naar 140 PK goed in het verkeer meekomen en +2T aanhanger geen probleem.
                              Nadeel: kom veel parkeergarages niet in (te hoog) en is toch te traag naar mijn zin.
                              Heb ook naar VW Transporter/Multivan 174PK versie gekeken maar die dingen zijn simpelweg voor particulier te duur in aanschaf en als je recenties leest, dan is de T5 technisch niet best, heel veel mankementen en boel mensen die aangeven er NOOIT meer een te willen hebben.
                              Ik heb zelf ook 2 eigenaren gesproken en beide gaven aan zeer regelmatig de garage te moeten bezoeken met manco's
                              Last edited by RenéNSX; 03-05-10, 09:11.

Comment

Een Espace koop je voor ruimte / praktisch nut en comfort. Daar is hij ook kampioen in imo. Destijds heb ik vanalles geprobeerd van Land rover defender tot Chrysler voyager, maar de Espace is het meest geschikt als people mover.

Ik denk trouwens dat die V6 nog wel iets harder zuipt dan wat jij denkt, ReneNSX.

Het schijnt ook diep bukken te zijn als de distributieriem van zo'n 3.5 V6 moet worden vervangen. Als de auto een beetje op leeftijd is, is hij bijna economisch total loss....

Comment

Een LaRo Discovery wellicht een optie?
                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Mijn pa heeft er ook een. Een 2.0T 170 PK met automaat uit 2005 geloof ik. Kilometerstand was toen hij hem kocht nog lekker laag, 80K of zo. Hij heeft hem inmiddels een anderhalf jaar of zo. Veel rijden doet-ie niet, minder dan 15K per jaar denk ik. In het eerste jaar (dus tijdens de garantie) zijn de volgende zaken vervangen/gerepareerd:
                                    • Auto wilde niet meer in de achteruit
                                    • Accu kapot

Dat laatste kan natuurlijk bij een auto van 4-5 jaar oud, en lijkt me niet typisch Renault. Die automaat was wel maf. Echter, de turbo is nog origineel, en zowel van collega's als wat je zo op het internet kunt lezen, gaan die er ALLEMAAL rond de 120K aan. Dus wanneer dat gebeurt, kan ik mijn vader uitlachen en zeggen dat-ie toch die V70 had moeten nemen. :)

Comfortabel is de auto trouwens wel, al is het een enorme deinbak, vind ik. Maar goed, hij is dan ook niet als bochtenridder gebouwd, dus dat kun je hem niet kwalijk nemen.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                      Een Espace koop je voor ruimte / praktisch nut en comfort. Daar is hij ook kampioen in imo. Destijds heb ik vanalles geprobeerd van Land rover defender tot Chrysler voyager, maar de Espace is het meest geschikt als people mover.

Ik denk trouwens dat die V6 nog wel iets harder zuipt dan wat jij denkt, ReneNSX.

Het schijnt ook diep bukken te zijn als de distributieriem van zo'n 3.5 V6 moet worden vervangen. Als de auto een beetje op leeftijd is, is hij bijna economisch total loss....
                                      Ik denk dat je je vergist en het hebt over de (oude) renault 3.0 V6.
                                      De 3.5 Nissan motor heeft volgens mij geen distr riem maar een ketting welke niet vervangen hoeft te worden.

Bovendien zijn zowel de Renault motoren alsook automaten notoir voor de dure mankementen, Turbo's gaan regelmatig kapot etc.
                                      De Nissan motor en automaat hebben echter als enige in de Espacelijn een probleemloze reputatie, daarom is dat ook de enige Espace waar ik interesse in zou hebben.

Verbruik van de 3.5 heb ik van 2 eigenaren vernomen en hangt natuurlijk altijd af van het gewicht van je rechter voet ik vind 1:6-1:9 geen probleem als je met een dergelijke auto/motor combinatie rijdt.

Comment

Okay, dan zal ik me wel vergissen in het type V6. Wist ik ook niet, maar wel grappig dat de meest betrouwbare componenten niet van Renault zijn :)

Comment

Niet mee eens!

Het gaat er maar om met wat voor motivatie en welke verwachting je een dergelijke auto wilt.

Ik zoek een zeer ruime dagelijkse auto die in luxe 4-5 personen kan vervoeren, indien nodig een enorme laadruimte heeft, een zware (2T) aanhanger kan trekken en graag met een sterke/snelle motor + sequentiele automaat, zodat je naar wens automaat of schakel kan rijden.
                                          Bij een dergelijke auto weet je van tevoren dat het benzineverbruik fors zal zijn (met de 3.5L zal dat tussen de 1:6 stad en 1:10 lange afstand liggen). Dat de wegligging niet op sportwagen nivo zal liggen is duidelijk maar daar is indien nodig altijd we iets aan te doen.
                                          De wensen die ik heb zijn moeilijk te combineren en tot nu toe is de Grand Espace de enige die dat lijkt te kunnen bieden.
                                          Heb al een snelle station en supersnelle SUV geprobeerd en beide niet verkeerd, maar bieden simpelweg te weinig mogelijkheden/ruimte.

Tot nu toe is de enige auto die in de buurt komt mijn (JAJA) Ford Transit dubbel cabine bestelbus.
                                          Geheel tegen wat je zou verwachten rijdt die luxe en wegligging toch "sportief" is super ruim voor passagiers en lading.
                                          Kan licht opgevoerd naar 140 PK goed in het verkeer meekomen en +2T aanhanger geen probleem.
                                          Nadeel: kom veel parkeergarages niet in (te hoog) en is toch te traag naar mijn zin.
                                          Heb ook naar VW Transporter/Multivan 174PK versie gekeken maar die dingen zijn simpelweg voor particulier te duur in aanschaf en als je recenties leest, dan is de T5 technisch niet best, heel veel mankementen en boel mensen die aangeven er NOOIT meer een te willen hebben.
                                          Ik heb zelf ook 2 eigenaren gesproken en beide gaven aan zeer regelmatig de garage te moeten bezoeken met manco's
                                          Een Zafira OPC heeft een 2.0 Turbo met 240 pk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                            Een Zafira OPC heeft een 2.0 Turbo met 240 pk.
                                            Je hebt mijn eisenpakket blijkbaar niet goed gelezen, OPC heb ik allang bekeken en valt af want heeft:
                                            -max trekgewicht 1500kg
                                            -veel minder (bagage)ruimte (1/3e minder) dan een Grand Espace
                                            -geen (sequentiele)automaat

Ik schreef al dat met mijn eisen, ik niets anders kan vinden dat daaraan voldoet dan de Grand Espace 3.5L

Comment

Je hebt mijn eisenpakket blijkbaar niet goed gelezen, OPC heb ik allang bekeken en valt af want heeft:
                                              -max trekgewicht 1500kg
                                              -veel minder (bagage)ruimte (1/3e minder) dan een Grand Espace
                                              -geen (sequentiele)automaat

Ik schreef al dat met mijn eisen, ik niets anders kan vinden dat daaraan voldoet dan de Grand Espace 3.5L
                                              Ok wist niet dat de OPC niet met automaat geleverd kon worden.

Anders een Sharan V6 niks dan? Die mag 2 ton trekken, heeft een 2.8 liter V6 met 204 pk? EN met automaat leverbaar (je kan ook zelf schakelen d8 ik).

Voorbeeldje:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6846528

Denk wel dat deze afvalt qua bagageruimte (vergeleken met Espace).
                                              Last edited by EG; 03-05-10, 23:12.

Comment

Vandaag nieuwe ruitenwissers gekocht. Mdv heeft ze opgehaald bij de Automat, en zelf gemonteerd (!). Komt geen schroevendraaier aan te pas.
                                                Van die grote rubberen bladen (voor de espace is dat dus bijna een meter per blad) die zoals bij een touringcar naar elkaar toe vegen :)

€ 80,- voor alleen de bladen vind ik behoorlijk aan de prijs.

Comment

Heeft ze niet gelijk een multi meter meegenomen?
                                                  M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                  Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                  Rally organisatie: Rally-Events
                                                  Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Nee, stom.
                                                    Waarschijnlijk neemt ze die vandaag wel mee.

Comment

Wat een troep toch, die Renaults! Zelfs de ruitenwissers verslijten!
                                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                                                        Conclusie: nooit komt er hier nog een renault op de oprit...
                                                        Zo... dat scheelt mij een boel typwerk :-)

3,5 Jaar Grand Scenic (hence the nickname) zijn voor mij meer dan voldoende reden om het stellig eens te zijn met Mr. Flat Cheese.

Zullen we iOnline nog eens vragen om zijn ervaringen met de Renault Grand Scenic hier te posten?

Overigens ook lol gehad met de Grand kZieNix natuurlijk:
                                                        Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
                                                          Zo... dat scheelt mij een boel typwerk :-)

3,5 Jaar Grand Scenic (hence the nickname) zijn voor mij meer dan voldoende reden om het stellig eens te zijn met Mr. Flat Cheese.

Zullen we iOnline nog eens vragen om zijn ervaringen met de Renault Grand Scenic hier te posten?

Overigens ook lol gehad met de Grand kZieNix natuurlijk:
                                                          Tsja,
                                                          Vwb de frans gemotoriseerde versies geef ik jullie volledig gelijk, zelfs de ANWB technisch specialist raadde mij een paar jaar geleden aanschaf van een 2e hands Espace ten zeerste af.
                                                          Ik blijf er echter bij dat de versie met de Nissan motor/automaat wel goed schijnt te zijn. Dat is volgens mij de ENIGE Espace waarover je geen tech problemen klaagzang vindt.
                                                          Alleen waardeloos dat meer mensen dat schijnen te weten, aangezien deze versie verdraaid duur blijft en de goede strak geprijsde exemplaren zeer snel verkocht zijn..
                                                          Lease maatschappij had pasgeleden een 3,5 V6 Initiale Bj 06/2005 met 98K op de klok te koop voor 15K E, was binnen 2 dagen verkocht

Comment

[CM]Daar hapert het wel vaker![/CM]

Comment

Ik snap trouwens niet waarom ze zo chagrijnig doen over die garantiegevallen. De onderdelen en uren krijgen ze toch gewoon vergoed van de importeur?

Comment

Gummenkeurig.nl werkt weer uitstekend vandaag. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X