Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MB W124 300E - Defects thread

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• MB W124 300E - Defects thread

Bij aankoop zag ik al dat de auto aan de voorkant hoger staat dan de achterkant. De voorveren zijn hagelnieuw, dus dat was wel de verklaring daarvoor. Maar ik kwam er vandaag ook achter dat de auto links hoger staat dan rechts. Scheelt een volle centimeter... Ik vermoed nu dat de rechter achterveer gebroken is. Vreemde is wel dat dit tijdens het rijden niet te merken is. De auto veert en spoort nog prima.
    Gebroken schroefveren zijn een veelvoorkomend euvel bij MB's en makkelijk te fixen met nieuwe veren. Geen moeilijke constructies met McPherson veerpoten oid, maar gewoon losse veren en schokdempers.
    Nou ja, meteen maar even verzwaarde veren laten monteren i.v.m. de LPG plannen op termijn.

Balen, maar het blijft een oude auto natuurlijk, dus dat kan gebeuren. Wellicht kunnen de mensen uit Dalen je nog wat matsen?

Comment

Dit is trouwens ook onderweg. Voor een dagelijkse auto wel net zo veilig. Ze zijn bij mij al 3 keer achterin gereden, dus opvallen wanneer je remt is een soort tik van me...

Last edited by Elentinos; 21-01-10, 19:53.

Comment

Is niet alleen een probleem van oude Benzen, t/m de w210 is het de meest voorkomende "storing" ;-))
        Veritatis simplex oratio est

Comment

O ja, iemand enig idee hoe zo'n oude Becker te demonteren is? Ik krijg hem maar niet uit het dash...

Comment

Even de inbreker van mijn zwarte 900 strikken, die zaagt 'm er zonder pardon uit. :(

Comment

Als het goed is zit er links en rechts onder het frontpaneel twee sleufjes...

Daar passen 2 sleutels in...

Em die heb je vast niet, dus van hard plastic twee plaatjes knippen op de breedte van de sleufjes, in de sleufjes stoppen, duwen en als het goed is kan je dan de radio naar voren halen.

Comment

Grote kans dat die 'sleutels' bij het onderhouds/instructieboekje zitten opgeborgen.

Comment

Die sleutels zitten er inderdaad niet bij. Morgen maar verder prutsen...

Comment

Het gaat erom dat de klemmetjes weggedrukt worden, en een schroevedraaier is net ff te dik.. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                      Bij aankoop zag ik al dat de auto aan de voorkant hoger staat dan de achterkant. De voorveren zijn hagelnieuw, dus dat was wel de verklaring daarvoor. Maar ik kwam er vandaag ook achter dat de auto links hoger staat dan rechts. Scheelt een volle centimeter... Ik vermoed nu dat de rechter achterveer gebroken is. Vreemde is wel dat dit tijdens het rijden niet te merken is. De auto veert en spoort nog prima.
                      Gebroken schroefveren zijn een veelvoorkomend euvel bij MB's en makkelijk te fixen met nieuwe veren. Geen moeilijke constructies met McPherson veerpoten oid, maar gewoon losse veren en schokdempers.
                      Nou ja, meteen maar even verzwaarde veren laten monteren i.v.m. de LPG plannen op termijn.
                      check ook even of de auto misschien Sachs Nivomat schokdempers heeft, zit vaak op klasse auto's uit die tijd, deze zijn zo ontworpen dat ze automatische de achteras op niveau brengen en houden tijdens het veren. Als er 1 z'n werk niet meer doet... you get the picture.

Comment

elentinos: heb je geen foto's van die taxi?
                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Nivomats stonden niet op de optielijst van mijn auto, dus ik neem niet aan dat die er onder zitten. Maar checken kan geen kwaad natuurlijk, thanx.

Dit zij de gegevens van mijn 300E

Dealer Baden-Baden branch (211)

Interior velours grey (978)
                          Paint 199 metallic blue-black (from 01.01.1983)

Options
                          240 outside temperature indicator (from 01.03.1982)
                          412 electric sliding roof with tilting device (from 01.07.1983)
                          420 automatic transmission, floor shift (from 01.01.1963)
                          442 airbag in steering wheel (from 01.02.1980)
                          470 anti-lock braking system (abs) (from 01.06.1978)
                          506 outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
                          511 Radio Becker Grand Prix Cassette Electronic Stereo Kurier LMU Typ 761 (from 01.11.1982)
                          532 automatic antenna without radio set (from 01.01.1963)
                          570 front folding armrest w202 - housing at front with armrest
                          583 electric window lifters (front doors) (from 01.04.1970)
                          591 green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (from 01.01.1972)
                          620 vehicles with catalyst technique (from 01.03.1985)
                          640 aluminium disc wheels with radial-ply tires (from 01.10.1969)
                          812 rear-mounted loudspeaker (from 01.11.1974)
                          873 seat heater for left and right front seats (from 01.02.1984)

En speciaal voor degene die de foto's hebben gemist in het klassieker voor dagelijks vervoer-draadje: :-)

Comment

Komen er nog van die originele sportvelgen onder, of hou je hem zo?

Comment

Putdeksels heb ik erbij, met zomerbanden.

Comment

nette wagen erwin!
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Pff, vanmorgen 1,5 uur bezig geweest om die [email protected] Becker eruit te krijgen. Nog steeds niet gelukt. Ik ben bang dat ik het hele dash moet slopen. Geen spleetjes voor sleutels, geen schroefjes, nada... Er zitten aan de zijkant twee palletjes, maar als ik die indruk is er nog steeds geen beweging in te krijgen. Het moet simpel zijn, maar ja hoe. Op het inet ook nergens info over die bende, wel over de latere types met idd sleutels :-(
                                  Last edited by Elentinos; 23-01-10, 12:27.

Comment

Oja, ik zoek ook nog een soort 'Saabforum' maar dan voor Mercedes... ik heb al wel een paar fora gevonden, maar die stellen maar weinig voor. MB rijders delen niet veel merk ik... :-)

Comment

http://www.mercedesforum.nl/ for all your Merc needs... :-)
                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Hier al geweest ??

http://www.mercedesforum.nl/?sid=7fd...2bd7c4e91f7080

tis niet veel, maar ach..

Rijd anders eens langs bij de dealert, voordat je iets sloopt... ;-)

Comment

Ouwe Benz he, dat scheelt... ;-)

Comment

Thanks, gevonden.

http://www.beckerelectronics.com/Bec...ioRemoval.html

Alsnog het halve dash slopen...

Comment

http://www.w124-freunde.com/index.php?page=Index

http://www.w124-board.de/index.php?s...a4a6472b58e81b

Hebben we ook wel wat aan denk ik.

Comment

Nou, de Becker is eruit. Het viel achteraf mee. Ik kon bij de vergrendelingslipjes komen door alleen de asbak los te maken en iets naar voren te trekken. Nu nog even een verloop stekker naar ISO scoren.

Comment

Ik heb ook een paar defecten te melden: Naast de gebroken achterveer een lichte olielekkage via kleppendekselpakking en een defecte kentekenplaatverlichting door draadbreuk in kofferklep. Duitsers en kofferklepdraadbomen... :-)
                                                  Pakking en nieuwe achterveren zijn besteld.

Comment

Mooie auto en ook nog eens voorzien van Velours bekleding. Was toendertijd eigenlijk nog specialer dan leer.
                                                    www.movit-nederland.nl
                                                    www.driftdagen.nl

Comment

Dat Pullman was toendertijd ook bijna even duur als leer...

Polsterung Leder 2.536,50
                                                      Polsterung Velours 2.280,10

Leuk link om de toenmalige opties en prijzen te bekijken. Dit was nog eens bukken... :-)
                                                      http://www.meinbenz.de/preislisten/sonstiges.htm#1986
                                                      Last edited by Elentinos; 16-02-10, 16:55. Reden: Linkje

Comment

Inderdaad wel geinig om eens te bekijken! Zo betaalde je in 1987 voor de optie 'Telefonvorrüstung Netz C Phillips BSA 44 mit klappbarer Konsole' (da's toch gewoon telefoonvoorbereiding?) op een S-klasse (W126) maar liefst DM 13.338,-! Stel dat je alleen deze optie op je 260SE had genomen, dan was de catalogusprijs daarmee gelijk 23% gestegen....:-)

Vergeleken met 2 jaar eerder lijkt dat trouwens toch al een aardige prijsverlaging: in 1985 betaalde je voor een Becker autotelefoon met zo'n 'klappbarer Konsole' het ongelofelijke bedrag van bijna DM 23.000! Voor dat geld kocht Otto Normalverbraucher toentertijd waarschijnlijk z'n hele gloedjenieuwe Opel Ascona!
                                                        Last edited by Iep; 16-02-10, 17:12.

Comment

Ja, extras waren/zijn bij MB niet bepaald gratis. In het jaar dat mijn Benz op de weg kwam, kochten m'n schoonouders een vervallen boerderij in Frankrijk. Dat kostte toen evenveel als... de opties op mijn auto, heb ik laatst becijferd :-)
                                                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Net even aan het rekenen geweest: mijn 300E heeft iets meer dan 20.000DM aan extra's. Basisprijs was 51.500DM.... 40% aan extra's boven op de prijs. En overdreven luxe is de mijne zeker niet. Wat een tijden waren dat...

Comment

De optielijsten van de Duitschers nekten je toen al! :-)

Comment

Och, begin jaren 90 kostte de Siemens handheld ( formaat baksteen...) zo'n 8000 gulden en kwam Spectronic met een kopie van deze Siemens op de markt met een spotprijs van 3500 gulden. En hield het bereik tot net over de grens op... ( behalve de Alcatel met losse magneet-antenne, die werkte tot in de Antwerpse haven :-) )

Overigens, op de nieuwe S zit voor zo'n 48000 EURO aan opties... ( en m'n 300 TDT 4matic uit 1988 had ook een bedrag van 175.000 gulden op de rekening staan, en dat voor een E-tje)

Comment

Working...
                                                                X