Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leuk klusje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Leuk klusje

Bij de Audi 90 van mijn zus is de kachelradiateur gaan zweten. Daardoor beslaat de auto volkomen zodra je de verwarming aanzet. Hetgeen in dit jaargetijde dus nogal onmisbaar is. :-)

Heb gezegd dat ik het wel repareer.

Het goede nieuws: een nieuw radiateurtje kost me 35 euro. Ik had echt op het tienvoudige gerekend, dus dat is mooi.

Het slechte nieuws: alles moet eruit. Voorstoelen. Stuur. De volledige middenconsole. Het dashboardkastje. En het volledige dashboard. Dus moeten ook ALLE kabels los. :-)

Volgens de handleiding die op internet zwerft: 8 uur werk als je stevig doorzet. Dus ik reken op 12 uur met veel stroopwafelpauzes.

Binnenkort ga ik 't in drie avondjes doen. Hoop ik. Zal wel een spectaculair gezicht worden. Willen jullie foto's?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Goh, lijkt wel een W124... ;-)

Foto's ??? ach....
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Uiteraard!

Comment

WOEI! Foto's!!

of een webcam JPD-style :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

als het alleen zweten is dit geen oplossing? als het alternatief zoveel werk is

"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Mwah, die zooi gaat altijd in 't hele koelsysteem zitten. Gewoon meteen goed doen.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ook samen gedaan in een E28. Ik hield het dashboard vast terwijl vriend S met gevaar voor eigen leven de radiator er uit haalde. Zat achter de airco unit.

Klinkt niet zo erg als Brun's zus auto.

Maar Brun; Krijgen we dan ook foto's van Zus Brun?

Comment

<post nooit informatie over je zus op gummen, straks heb je allemaal zeer wanhopige en vooral erg lelijke potentiële zwagers over de vloer die willen mee-eten>

Comment

Woehahahahahahahah

Een writer die niet op Facebook staat?

Je staat nog niet op Hyves he?
                  Last edited by Kleintje; 26-01-10, 14:33.

Comment

Voorstoelen en stuur kun je laten zitten,toch weer een half uurtje gewonnen!
                    Chev's of the 50's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                      WOEI! Foto's!!

of een webcam JPD-style :-)
                      Zo'n time-lapse webcam aan laptop is wel handig. Als je dan perse wat wilt laten zien van dichtbij ga je voor de webcam staan en hou je 1 minuut lang het onderdeel omhoog zodat de webcam 't zeker opneemt.

:)

Comment

wees blij dat die auto geen airbags heeft!

Comment

Is kutklus.

1 keer in de golf VR6 gedaan, en 2 keer de NSX (airco radiator).
                          Vergeleken met die jap was die VW echt een baggerklus.

We willen foto's, en ook van zus.

suc6!
                          Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                            We willen foto's, en ook van zus.
                            Ik weet niet of je Brun wel eens gezien hebt.... Dus kijk uit wat je wenst....

:-)

Comment

er is niets meer erectie dodend
                              dan types met haar op de rug met een pul bier in de linker hand en met de rechter vuist slaand op tafel en holbewonerachtig grommen dat ze foto's van je zus "motten "
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

ai ai ai.dat is een klote klus. in 2008 was dat ding lek bij de Q4. gelukkig had ik een bevriende Q4 rijder die het hele zaakje in 2 1/2u kon vervangen. bij de garage had mij dit een fortuin gekost aangezien de meeste alfa garages het dashboard er eerst uithalen en er dan achterkomen dat dit niet hoeft :-)
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Als de asbak ook vol is, zou ik hem ruilen. Anders kun je overwegen om de asbak alsnog vol te maken.

Vergeet de zus, laat haar de foto's maken (en uiteraard af en toe een stroopwafel aanreiken op het moment dat je helemaal klem zit).
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Schop!

Live uit de beunhal. Helaas kreeg ik de webcam niet aan de praat, anders hadden jullie de hele middag mijn gevloek kunnen horen :-)

Grootste k*tklus ooit. Heeft zegge en schrijve zeven volle uren sleutelen gekost om de oude kachelradiator te demonteren. ALLES moest los. En overal zitten verborgen schroefjes, die ze zelfs in de beste handleidingen op internet niet vermelden.

Alleen het dashboard los krijgen kostte al een uur, omdat ik steeds maar niet vond waar het nog vastzat. Het bleken uiteindelijk twee kleine schroefjes in de verste hoek van de voetenruimte te zijn.

Hieronder foto's. Let op de hoeveelheid koelvloeistof die in de luchtkanalen lag.

Dit soort klussen kan dus alleen uit als je het zelf doet. Geen garage die hieraan begint bij zo'n oude auto. Maar ik vind 't eigenlijk wel goed om te doen, om een instelling aan te houden dat het MOET lukken. En zeg nou zelf, het is toch gewoon doodzonde om zo'n goeie en comfortabele auto om zoiets lulligs naar de sloop te moeten brengen?

Zo. Nu de boel weer in elkaar. *kijkt peinzend naar een schroefje* Waar hoorde dat ook alweer?
                                    Attached Files
                                    Last edited by brun; 07-08-10, 17:25.

Comment

Focking hell man. CSI Woudenberg. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Mijn god, wat een slagveld.
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Goeiedag zeg, da's niet mis. Grote kans dat je nog wel meer dan 1 schroefje gaat overhouden.

Comment

Brun

Als ik de foto's zo bekijk, ..................je hebt de verkeerde foto's geplaatst.

Dit zijn die van die 90 die je aan het omkatten bent.

:-)

Comment

Oh wacht het is niet de 100 Quattro.
                                              Vond het kleurtje van de deur al zo vreemd op de foto.

<wel het hele draadje lezen...>

Comment

Ik heb wel bewondering hoe je dit soort klussen weer steeds klaart Brun........wat een chaos man!
                                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

WTF?? Gaaf man dit! :-)

Bij een Ferrari 456 is de kachelradiateur ongeveer het 1e wat ze plaatsen op het onderstel, daarna wordt de rest (body, motor, kabelboom, interieur) eromheen gebouwd. Dus vergelijkbaar slagveld (misschien nog een klein beetje erger zelfs) als dat ding het begeeft.

Maar goed werk man! 7 uur valt mij nog mee als ik dit zie.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    Maar goed werk man! 7 uur valt mij nog mee als ik dit zie.
                                                    Die 7 uur is dan ook alleen het UIT elkaar halen he 8-)

Comment

Wel, tot nog toe is er maar één klein plastic miniklemmetje van een bevestiginkje iets afgebroken, dus dat valt mee. Meestal gaat er meer stuk bij dit soort reparaties.

Maar wie moe wordt, gaat haasten, en wie gaat haasten, gaat dingen vernielen. Dus noem ik het een dag. Naar huis. Morgen de rest.

Hmm. Misschien nog even één fotootje naar zuslief mailen en zeggen dat het 'een beetje tegenzit'. Ik hoor 'r al gillen. :-)

Comment

Yup, fotootje mailen met de tekst, "I give up, niet te doen. Kom hem maar halen. Die fles wijn, laat maar zitten. Alle begrip voor. Sjesus. Gr., Jeroen". :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Yep, het lijkt echt een W124.... ;-)
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

http://www.grapheine.com/bombaytv/gr...e66b3b77d.html
                                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

ROFL. Peking to Paterswolde. *grinnikt hardop*

Comment

Je zus zal wel blij met je zijn, nadat ze bijna 8 maanden moest wachten!

Comment

Working...
                                                                X