Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kosten nieuwe koppeling e46

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kosten nieuwe koppeling e46

Vandaag een offerte gekregen voor het vervangen van de koppleing incl drukgroep voor de family transporter. De kosten lopen uiteen van 429,- incl. btw tott 800 euro incl. btw. Hebben jullie een idee wat normaal voor is een e46 316i 5 bak (touring).

Die 429 lijkt me goed en is bij een bedrijf met goede naam voor BMW.

Schrok al, heeft dat ding nu al een nieuwe koppeling nodig:-)
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Geen flauw benul van BMW prijzen, maar 429,- incl lijkt me een koopje. En bizar dat de duurste 2 x zoveel vraagt voor exact hetzelfde...
      Shoppen loont dus altijd.

Comment

@John de auto heeft 140K km gelopen. Is toch niet heel slecht of wel?
        Hopelijk gaat de nieuwe wel langer mee denk ik wel minder file dan de eerste 130K KM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinger Bekijk bericht
          Hopelijk gaat de nieuwe wel langer mee denk ik wel minder file dan de eerste 130K KM
          Haha, nee joh, dacht dat je het over de E90 had.....krijg nou het heen en weer, haal die gasten hier allemaal door mekaar...Stinger, Skipper, fijn hoor :-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

429 incl BTW voor een hele koppelingreparatie (zit alles erbij, drukgroep etc??) is wel erg scherp, daar zou ik niet over hoeven nadenken!
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Dat is ronduit slecht, tenzij het een leswagen betreft. Koppeling moet minimaal een ton meer kunnen draaien dan dit.

Comment

Helemaal waar Lenny, maar met een okkaazie weet je 't soms niet. Ik kocht een 166 met slechts 80K op de klok en daarvan was de koppeling ook naar z'n grootje. Sommige mensen kunnen gewoon niet rijden.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, maar die 166 heeft nog een beetje power, zo'n 316 trekt nog geen banaan door de fruitschaal :-).

Comment

LOL, maar ja, je hebt van die fruitvliegen die altijd met hun linkerhoef op de kluts hangen, dan gaat 't rap ook al heb je maar 56 PK. :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Vandaag een offerte gekregen voor het vervangen van de koppleing incl drukgroep voor de family transporter. De kosten lopen uiteen van 429,- incl. btw tott 800 euro incl. btw. Hebben jullie een idee wat normaal voor is een e46 316i 5 bak (touring).

Die 429 lijkt me goed en is bij een bedrijf met goede naam voor BMW.
                      is geen geld lijkt me
                      blijkbaar heb je geen dubbel massa vliegwiel ;-)
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

mijn eigen e46 320d is met 88k de koppeling onder garantie vervangen verklarin g dealer is de file. de 316 is idd 2de hand en ex lease dus file niet uitgesloten.
                        Wat voor vliegwiel er in dit ding zit geen idee.

Comment

Wanneer weet je of je koppeling versleten is?
                          Als ik de test doe met weg rijden dan rijdt de auto al snel weg bij het oplaten komen ook in de 2. Echter soms ruikt de koppeling wel een beetje?
                          Vreemde is hij is onlangs bij de Beier Heerenveen geweest voor wintercheck en toe is er geen opmerking overgemaakt door de monteur die er in reed ook de remmen kwamen goed door de visuele controle maar ik hoor ze wel schaven kan het weer zijn?
                          Maar goed de 19de gaat hij naar Offenga en daar ik wel een geod gevoel bij. Dus ik hou jullie op de hoogte maar alvorens hiermee naar Wintersport te gaan toch goed even te checken.

Comment

429 is echt niet veel! Zit daar echt alles bij? (drukgroep, druklager, koppelinsplaten, overig klein materiaal en arbeidsuren?)

Moet namelijk bij onze E46 3.20i ook binnenkort de boel eens vernieuwen (233k nu) maar voor dit geld ga ik bijna twijfelen om'm weg te brengen. Welke plaats zit die garage?

Comment

Wanneer weet je of je koppeling versleten is?

Vreemde is hij is onlangs bij de Beier Heerenveen geweest voor wintercheck en toe is er geen opmerking overgemaakt door de monteur die er in reed ook de remmen kwamen goed door de visuele controle maar ik hoor ze wel schaven kan het weer zijn?.
                              motor starten, 4e versnelling inschakelen en koppeling op laten komen....
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Handrem stevig aantrekken...
                                M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                Rally organisatie: Rally-Events
                                Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Bij mijn ouwe bak merkte ik 't op de snelweg als je dan teveel gas gaf in z'n 5 dan ging ie er doorheen aka wel toeren erbij maar geen snelheid :)

Was rond de 195k km in een 2 liter 120 peekaa benzine bakje.

Comment

Even koppeling patsen: 350 k nu met de 1e koppeling. Heb ook idd meegemaakt dat koppelingen beneden de 150k er al aan zijn. Een beetje koppeling, moet, mits normaal bereden echt wel 2 ton meekunnen.
                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

De garage zit in Franeker Jacob Offenga.

Comment

De garage zit in Franeker Jacob Offenga.
                                        mmm... das wat ver vanuit Breda...

Maar je weet zeker dat alles inclusief is?

Comment

Ja alles is inclusief heb even niet zijn mail bij de hand staat op een andere pc maar alles inclusief drukgroep en lager.
                                          Vanuit Breda idd niet echt dichtbij dan moet je er maar een leuk dagje Friesland van maken shoppen in Sneek of leeuwarden is ook leuk voor een keer.

Comment

Ja alles is inclusief heb even niet zijn mail bij de hand staat op een andere pc maar alles inclusief drukgroep en lager.
                                            Vanuit Breda idd niet echt dichtbij dan moet je er maar een leuk dagje Friesland van maken shoppen in Sneek of leeuwarden is ook leuk voor een keer.
                                            Kom wel eens in Sneek of Leeuwarden, maar das vaker met de paszaad van 't werk... Indien met de beamer dus een hoop extra brandstofkosten en dat maakt het de moeite dan niet meer. Kan het zelf ook, maar zoals eerder gezegd, voor dit geld ga ik twijfelen om zelf weer een hele avond te lopen klooien in de kou... Wellicht wacht ik tot het voorjaar... Hier zijn ook wel goedkopere garages te vinden, echter die hebben dan ook geen beste naam qua kwaliteit en duurzaamheid.

Ik twijfel gewoon nog ff verder... waarschijnlijk tot ie er helemaal uitligt en ik geen keus meer heb om nog langer te wachten ;-)

Comment

Hé Leffe, thanks voor de PM/Mail, je krijgt een mail terug!

Comment

Gewoon je garage opruimen, die roestbak naar binnentrekken op oprijdbokjes en lekker zelf sleutelen ... ouwe vrek :-) LOL
                                                Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                                Peugeot 404 1961 (RWD)
                                                BMW 3 touring (RWD) daily
                                                VW POLO 1.6

Comment

De koppeling in mijn 320d is ook rond de 120k gegaan, terwijl er in totaal 3km file mee gereden is. ;-) Is volgens mij een zwak punt op de E46, hoor het vrij vaak.

Die 429 incl. is een koopje trouwens...
                                                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Er hoeft nog geen nieuwe koppeling volgen Offenga in Franeker.
                                                    Aardig mensen en goede service! Voor de mensen die in de buurt wonen een L Mobil1 ESP5w30 kost 8.50 ex btw en zonder consu. verpakking dus als ze bijvullen.
                                                    Dat is volgens mij een hele goede prijs.
                                                    Van de zomer krijgt de auto daar zijn Inspection.

Comment

Er hoeft nog geen nieuwe koppeling volgen Offenga in Franeker.
                                                      Aardig mensen en goede service! Voor de mensen die in de buurt wonen een L Mobil1 ESP5w30 kost 8.50 ex btw en zonder consu. verpakking dus als ze bijvullen.
                                                      Dat is volgens mij een hele goede prijs.
                                                      Van de zomer krijgt de auto daar zijn Inspection.
                                                      Die ken ik!

Geef de groetjes aan Jacob!

Comment

Working...
                                                      X