Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar koop ik een BMW-onderdeel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waar koop ik een BMW-onderdeel

Zeg, heren drifters en RWD-fetischisten.

Niet lachen.

Maar de quattro heeft een defect. Het lager waarin de cardanas rust, is versleten. Audi, hufters dat 't er zijn, verkoopt dat lager niet los - je mag voor een dikke duizend euro een hele nieuwe cardanas aanschaffen.

Serieus. Ze willen ook niet vertellen welke toeleverancier dat lager destijds heeft geleverd.

Maar er is een BMW-onderdeel dat, met wat aanpassingen, geschikt is. BMW-onderdeelnummer is 26 11 1206 502. Zijn ze bij de BMW-dealer zo deskundig dat ik daar met dat nummer terechtkan? Of zijn er winkels á la Brezan die BMW-onderdelen los verkopen?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

*ziet brun volgende week bukken bij de bmw-dealert*
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Hahahaha!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
        Niet lachen.
        Sorry, gemist :-).

Maar wel weer typisch Audi zeg... Is er niet iets van de sloop te krijgen in Duitsland? Lüdolfs al gebeld?

Comment

Sloop is geen optie, want die lagers verslijten altijd. Dus dan vervang je een oud onderdeel door een oud onderdeel.

Ik zie nu trouwens dat het BMW-onderdeel niet zonder aanpassingen past. Misschien heeft een Amerikaanse webshop een oplossing. Heb er een bestelling geplaatst; eens zien of dat past.

Maar het is inderdaad van de zotte, hè? Voor ELKE vierwielaangedreven auto van VAG, ik herhaal: voor elke AWD-VAG (dus ook voor de huidige modellen, ja zelfs voor de Haldex-Skoda van Dutch) weigert VAG het middenlager los te verkopen. Prijs van zo'n onderdeel is 50 tot 150 euro. In plaats daarvan moet je een nieuwe cardanas kopen van minstens 1000 euro.

BMW en Mercedes leveren die delen gewoon los. Ongelooflijk :-/
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Brun;

Wordt dat zelfde onderdeel niet per ongeluk/expres ook voor de 4WD-uitvoering van de vorige generatie Passats geleverd? Die hadden immers ook het quattro-systeem van Audi. Zou me niet verbazen, broerv heeft zoiets meegemaakt met een Peugeot: een aanslagrubber in de voorwielophanging van een 306 was als los onderdeel niet te bestellen, enkel de complete draagarm. Bij Citroën echter kon exact hetzelfde gevalletje voor de ZX wèl los worden besteld....

Laat maar; je hebt het antwoord al gegeven. Anders van een jonge schadewagen afslopen?
            Scherven brengen gelul.

Comment

*visueel beeld van nietsvermoedende brun bij lokale Beiert*

Uh ja, hallo. Ik had jullie gebeld over onderdeel 12" A55-RAP3
              - aah ja, de Oudi-rijder...
              Jaja, inderdaad. Ach ja, u weet wel hè "Forsung durch Technik" enzo hè, haha. Maar ja, zelfs gestaalde perfectie met vier ringen heeft zijn mindere dagen, hè. Het beste Duitse merk ooit. Na Auto Union en Horch natuurlijk, hahaha
              - ja haha... momentje ik bel even de werkplaats...
              <BMW-klantmanager fluistert met hand over hoorn>
              - hij is HIER, die Oudi-rijder. Jaja, hij is alleen. Nee, er is verder niemand in de zaak. Staan jullie allemaal klaar? Ik sluit zo af. Bring out the Gimp!
              <op mierzoete toon>
              - U kunt door die deur verder, meneer brun. Ze wachten al op u.......
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ha, die PACO;

[visual van gummers die massaal 'Gimp' googlen]
                Scherven brengen gelul.

Comment

Mwoah, we hebben toch allemaal wel Pulp Fiction gezien :)
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

*heeft Pulp Fiction gezien* :-)

Comment

Ha, die PACO;

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                      Mwoah, we hebben toch allemaal wel Pulp Fiction gezien :)
                      Dat wel, maar als ik al die quotes ook nog eens moet onthouden....
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Als je niet wil bukken bij de BMW-dealer dan is er vast wel een algemene garage die dat voor je kan bestellen?

Comment

Stuur me even een mailtje als je prijs wilt hebben.

Is het nummer 10 op de tekening ?

Ik kan morgen prijs en levertijd voor je nakijken. Is wel van de oudere type's BMW, bestellen kan, ruilen of retourneren ; niet. Als je zeker weet dat je het kan gebruiken is dat echter niet erg lijkt me, beter als 1000 euro...
                          Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                          Peugeot 404 1961 (RWD)
                          BMW 3 touring (RWD) daily
                          VW POLO 1.6

Comment

Zo, ben wat wijzer.

Zie hier.

Rechts de cardanas van mijn quattro. Links een lager (of eigenlijk twee) van BMW. Het grote verschil zit 'm in de lipjes: die van de quattro zijn langer en geknikt, die van de BMW recht.

Dus moet er iets gelast of gefabriceerd worden, en daar heb ik geen zin in. Dus ben ik uitgekomen bij de enige wereldwijde aanbieder van dit onderdeel:

http://www.034motorsport.com/product...roducts_id=579

Kost wat, verdomme, veel zelfs, maar dan heb je hopelijk ook wat.

Slaat desondanks helemaal nergens op dat ik voor een Duits onderdeel in de USA moet shoppen, maar goed.Ik heb dat Amerikaanse onderdeel besteld en hoop dat 't goedkomt. Maar als jullie willen helpen, dan zeer graag... want ik ken de onderdelencatalogi van BMW, Mercedes, Opel, Alfa en andere RWD-merken niet. Dus als iemand hier in zo'n catalogus een lager vindt dat precies op het quattrolager lijkt, dan zou dat de ultieme tip zijn.

Of zitten alle BMW-sleutelaars tegenwoordig bij de buren? :-)

Comment

Ah, Leffe404, kruisende post! Erg dank voor je moeite. Wat ik dus schreef: het lager blijkt toch niet te passen. Bij andere quattro's wel, maar bij de mijne niet.

Comment

lijkt verdomd veel op tussenlagers die ik ook tegenkwam op 2002, e21, en nog steeds op mijn e9 , ook mijn Volvo 940 (en dus ook 740 en 240) hebben soortgelijke tussenlagers.(die wel los geleverd worden.)
                                Ik heb het dan over die losstaande lagers! Niet die ik in de cardan as zit.

Ik heb alleen niks los liggen dus ik kan niet even meten of het zou passen...

begrijp ik het nu goed dat je geen zin hebt om zo'n gebogen audi beugeltje aan een ander merk lager te laten lassen?
                                Ghetto-fix:
                                zaag een stuk staalprofiel (met de juiste hoogte) op lengte, monteer deze op de orginele gaten van het Audi lager, monteer het BMW lager weer op het profiel! Zodanig dat het lager op gelijke hoogte uitkomt als het orginele Audi lager. Niks lassen, alleen boren en zagen.

Comment

En wellicht dat deze lui kunnen helpen (voorheen hbase): http://start.mijngrossier.nl/catalog...nbouwjaar.aspx

Comment

Da's inderdaad een goeie oplossing. Als het met dat USA-lager niks wordt, probeer ik dat. Een metalen balkje tussen het middenlager en de carrosserie, dat bedoel je toch?

Comment

bmw-lagertje in audi-steun is voor de smederij in blaricum een klein klusje.
                                      zoiets stelt toch niets voor....
                                      Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                      A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

http://www.carpartsdirect.nl/

Hier kan je de lagers in ieder geval online bestellen. Voor BMW, Mercedes...

Of voor 20e op MP een lager voor een MB w123:
                                        http://link.marktplaats.nl/319180037

Comment

Niet lachen.
                                          You must be joking. :)

Maar goed, Leffe liet er al een plaatje van zien, hier kun je naar hartenlust grasduinen op het juiste lager:

http://www.realoem.com/bmw/
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

he brun? Q4 kopen? :-)
                                            Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

http://www.cardanas.com/nl/aandrijfassen.php

Waarschijnlijk kunnen ze een lager voor je op je bestaande as laten zetten.
                                              Simca 1000 rallye 2 (RWD)
                                              Peugeot 404 1961 (RWD)
                                              BMW 3 touring (RWD) daily
                                              VW POLO 1.6

Comment

Lagertje uit de USA is onderweg... Zal ergens komende week wel binnenkomen.

Nu eens zien wanneer ik tijd vind om te sleutelen :-/

Comment

Ik vond dit nog: http://www.blauparts.com/audi/audi_d...pair_kit.shtml

Zo te zien hebben ze de center support bearing ook los.

http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=F5C2006-B
                                                  ------------------------------------------------
                                                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Hé Brun, Coen Donckers al geprobeerd?

Comment

Precies die heb ik, Martijn, maar dan voor 100 dollar via 034 Motorsport.

Coen Donkers heeft 'm ook niet los...

Comment

Da's inderdaad een goeie oplossing. Als het met dat USA-lager niks wordt, probeer ik dat. Een metalen balkje tussen het middenlager en de carrosserie, dat bedoel je toch?
                                                        ja, dat bedoelde ik.

Comment

Lagertje komt steeds dichterbij. Is nu al in de UK!

2/11/2010
                                                          3:31 am Depart Facility East Midlands, United Kingdom
                                                          3:30 am In transit. East Midlands, United Kingdom

2/10/2010
                                                          9:28 am Depart Facility New York City Gateway, NY
                                                          8:00 am In transit. New York City Gateway, NY
                                                          7:56 am Processed at DHL Location. New York City Gateway, NY
                                                          5:52 am Depart Facility Cincinnati Hub, OH
                                                          4:48 am Processed at DHL Location. Cincinnati Hub, OH
                                                          4:35 am Transit through DHL facility Cincinnati Hub, OH

2/9/2010
                                                          9:24 pm Depart Facility San Francisco Gateway, CA
                                                          9:07 pm Processed at DHL Location. San Francisco Gateway, CA
                                                          7:18 pm Transit through DHL facility San Francisco Gateway, CA
                                                          6:43 pm Depart Facility Fremont, CA
                                                          6:43 pm Processed at DHL Location. Fremont, CA
                                                          5:32 pm Departing origin. Fremont, CA
                                                          5:03 pm Shipment picked up Fremont, CA

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
                                                            bmw-lagertje in audi-steun is voor de smederij in blaricum een klein klusje.
                                                            zoiets stelt toch niets voor....
                                                            Wel grappig dat je voor een autoonderdeel praktisch naar een smidse had kunnen gaan.. Oude paarden ontmoeten nieuwe (naja bijna nieuwe) paarden !

Comment

En? Al binnen Brun?

By the way, hoe kwam je erachter dat ie kaduuk was?

Tijdens een routinecheck waarbij je speling voelde, of had je last van bijgeluiden of andere nadelige invloeden, waarna je op onderzoek ging?

Succes met de reparatie verder.

Comment

Onderdeel ligt bij DHL, ik was niet thuis toen ze langskwamen. Maandag of woensdag even ophalen.

Het lager maakt een terminaal geluid, als een cirkelzaag, echt vreselijk. Gezien de plaats van het lawaai (midden onder de auto) komt weinig anders in aanmerking... hoop ik, want anders begint de ellende pas echt natuurlijk.

Ik ga het lager volgend weekend vervangen. Zal foto's maken. Misschien wordt het zelfs een tweedaagse klus en blijf ik in Woudenberg slapen. Dan komt er wel een wanhopige, eenzame schreeuw om aandacht op gummen. :-)

Comment

Working...
                                                                X