Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E30 325i houdt niet van warm worden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • E30 325i houdt niet van warm worden

    mannen,

    hopelijk kunnen jullie mij enigszins de goede weg op helpen.

    Heb een 325i E30 van '90.

    Motor loopt super na koude start, echter na een minuut of wat gaat ie van t ene op t andere moment slecht lopen.
    Slaat net niet af, gas geven helpt een beetje, maar er valt niet fatsoenlijk mee te rijden.
    Warme start is ook slecht. Motor moet eerst afkoelen voordat het weer 'normaal' is.

    Lijkt dus sterk te maken te hebben met het omschakelmoment van signaal koud naar warm.

    Wie herkent deze symptomen en wie heeft er evt een oplossing?

    Alvast bedankt ;)
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

  • #2
    LMM kaduuk ?

    Comment


    • #3
      te weinig bougievonkjes?
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        LMM kaduuk ?
        al wel aan gedacht. Zal t eens testen. Leek me niet erg waarschijnlijk, maar wie weet...
        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
          te weinig bougievonkjes?
          heb ze geteld: zelfs 1 teveel. Maar misschien heb ik de verkeerde kleur :D
          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

          Comment


          • #6
            Klinkt als een gare temperatuursensor. (De blauwe die voorop het blok in het thermostaathuis geschroefd is. Er zit ook een bruine maar die is voor de temperatuurmeter op het dashboard.)

            Kan uit ervaring melden dat de motor beroerd loopt wanneer de ecu een verkeerde temperatuur doorkrijgt.

            Je zou de temperatuursensor eens door kunnen meten.
            Volgens de Haynes manual zou de sensor bij koude motor een weerstand moeten hebben van 2100-2900 ohm, bij warme motor 270-400 ohm.

            Comment


            • #7
              Is de stationair stelmotor nog wel goed? De problemen beginnen dan ook vaak pas als ie niet meer verhoogd stationair draait. Vaak helpt(even loshalen en) schoonmaken nog wel een beetje.

              Temperatuursensor is op zich ook een goede.
              Every second of your life is a part of your song

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kwub Bekijk bericht
                Klinkt als een gare temperatuursensor. (De blauwe die voorop het blok in het thermostaathuis geschroefd is. Er zit ook een bruine maar die is voor de temperatuurmeter op het dashboard.)

                Kan uit ervaring melden dat de motor beroerd loopt wanneer de ecu een verkeerde temperatuur doorkrijgt.

                Je zou de temperatuursensor eens door kunnen meten.
                Volgens de Haynes manual zou de sensor bij koude motor een weerstand moeten hebben van 2100-2900 ohm, bij warme motor 270-400 ohm.
                thnx, hier ga ik eerst eens mee verder.
                flink weerstandsverschil, dat moet lukken met de multimeter :D
                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                Comment


                • #9
                  onderzoek ook je inlaatslang op scheuren, als daar veel valse (ongemeten)lucht door wordt aangezogen loopt de auto ook te arm en dat merk je dan vooral direct nadat het koudstartmengsel wordt afgeschakeld.

                  Het is trouwens een goeie zaak om je ervan te verzekeren dat het hele inlaatsysteem tussen LMM en cilinderkop goed dicht zit, elk lek werkt verarmend voor het mengsel. Let op pakkingen, gescheurde slangen, loshangende slangen, lekkende injectorseals, lekkende brandstofdrukregelaar.
                  Last edited by janspeed; 18-02-10, 21:33.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                    onderzoek ook je inlaatslang op scheuren, als daar veel valse (ongemeten)lucht door wordt aangezogen loopt de auto ook te arm en dat merk je dan vooral direct nadat het koudstartmengsel wordt afgeschakeld.

                    Het is trouwens een goeie zaak om je ervan te verzekeren dat het hele inlaatsysteem tussen LMM en cilinderkop goed dicht zit, elk lek werkt verarmend voor het mengsel. Let op pakkingen, gescheurde slangen, loshangende slangen, lekkende injectorseals, lekkende brandstofdrukregelaar.

                    het probleem lijkt opgelost, inderdaad valse lucht en nog meer aansluitingen die niet helemaal afgedicht waren.
                    temp.sensor klopte redelijk met de opgegeven weerstandswaarden.

                    Nu ff gaan rijden en kijken of ie met echt warme motor ook goed blijft lopen!

                    Bedankt voor de hulp tot hier mannen!
                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                    Comment

                    Working...
                    X