Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Distributieriem draadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Distributieriem draadje

    Vanwege de kleine hick-up genoemd in het 1000 Miglia draadje start ik dit draadje even. Er is een kans dat ik met de Alfa 75 America naar Italie ga, maar dan moet wel eerst de distributieriem vervangen worden. Wie heeft er ervaring mee?
    Bedrijven en prijzen graag! Het gaat om een Alfa 75 3.0 V6 uit 1988. Dus 12 kleppen.
    Ik belde net een specialist 'om de hoek' en schrok me de tering. Ik heb hier op Gummen andere prijzen gelezen, die mij beter in de oren klonken.

  • #2
    Alfa expert in Soest: http://www.alfaexpert.nl/

    Comment


    • #3
      Die naam heb ik hier vaker gehoord, maar de prijzen staan er niet bij voor een America. Lijkt me wel een goed adres verder.
      Beunadresjes ook welkom trouwens.

      Comment


      • #4
        Lenny,

        Een goede bekende van me is 1e monteur bij een Alfa garage.
        Hij heeft niet lang geleden voor mij distributieriemen en balansasriemen van een 156 2.0 twinspark vervangen voor de totaalprijs van 350.
        Ik weet niet of je dat veel geld vindt, maar contact me anders maar Hairry en Marsepein hebben mijn nummer.

        Comment


        • #5
          Gewoon bellen.
          Dan die doorgerotte Spider, op 4,5 pitten lopende Q4 en astmatische 145 noemen en dan heb je een goede prijs...;)

          Comment


          • #6
            Gordels klussen!

            Waar moet het adresje in de buurt zijn?

            Auto Romeo in Nootdorp of RD Autoservice in Leidschendam zijn kundig.
            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

            Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
            Rally organisatie: Rally-Events
            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
              Gewoon bellen.
              Dan die doorgerotte Spider, op 4,5 pitten lopende Q4 en astmatische 145 noemen en dan heb je een goede prijs...;)
              Mweheheheheh :)

              Ook ik kan Frank (Alfa Expert te Soest) aanraden, Lennart. Mijn distriwissel was vorig jaar ca. 500 even uit mijn hoofd, incl. alle aanverwante zaken. Is dus ook een V6 12V, en me dunkt dat een 75 een wat ruimere (lees: makkelijker in te sleutelen) engine bay heeft dan een Spider.
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                Hij ergert zich, net zoals ik, aan onjuist spatiegebruik. Lees even een dagje mee op Gummen en je hebt genoeg voorbeelden, of kijk even naar mailtjes die je van collega's krijgt. Het zit er vol mee.

                En dan toch een spatie tussen distributieriem en draadje.

                :-)
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  En dan toch een spatie tussen distributieriem en draadje.

                  :-)
                  Ik WIST dat je daar over ging vallen :-), maar in dit geval bewust gedaan, omdat dit draadje dan later beter te vinden is als je op hele woorden zoekt ;-).

                  500 euro klinkt al een stuk beter dan ruim duizend trouwens ...

                  Waar moet het zijn? Ergens in NL graag! :-) Auto staat in Wageningen nu, maar ik wil best naar het Westen rijden als het moet.

                  Comment


                  • #10
                    Wageningen-Soest, waar lullen we over. Drie keer tuffen, man! :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

                    Comment


                    • #11
                      Dat is prima te doen natuurlijk Soest.

                      Dank @ tips alvast!

                      Comment


                      • #12
                        Lullo,

                        Ede dichtbij genoeg ??

                        Comment


                        • #13
                          Richard van Alfa Nord in Grou is toch wel d (of iig n van de) 75-specialist in Nederland. Je zou hem ook even een belletje kunnen geven. Moet heel eerlijk bekennen dat ik geen idee heb van de prijs van een distributiewissel is, maar schat rond de 500,-.

                          Mijn 75 zit er ook dicht tegenaan, maar daar moet sowieso de motor van uit elkaar om nieuwe zuigers en cilinderbussen te monteren. Dat wordt helemaal een lekker klusje...
                          Auto's: veel...

                          Comment


                          • #14
                            1000+ euro lijkt me niet van deze wereld. Dat is de prijs van een distributiewissel voor een 166 V6 24V met calibratie van de 4 nokkenassen. Bij een 12V 75 waarbij de riem ook nog eens makkelijker bereikbaar is, moet dat toch voor veel minder kunnen. 500e lijkt me nog aan de hoge kant...
                            Voor een Biturbo was de distributiewissel 350e en die lijkt qua constructe erg veel op de 75 V6...

                            Comment


                            • #15
                              Voor de SZ inmiddels een paar keer laten doen. Laatste keer was <350 euro bij Sam van Lingen end at was inclusief leenauto volgens mij. Zal even checken.
                              Dat is dan wel zonder waterpomp etc.

                              Bij een 12 klepper V6 is het goed te doen volgens mij hoor.
                              Waterpompen/spanrollen etc is wel een puntje, want die zijn niet simpel verkrijgbaar voor een SZ. Voor een 75 weet ik dat niet. SZ is toch op veel punten anders namelijk.

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                Lullo,

                                Ede dichtbij genoeg ??
                                Jazeker, dat zou nog beter zijn! Stuur je wel ff pm.

                                Verder: wat iedereen zegt. Mag toch niet meer dan 500 euronen kosten. Je kan er prima bij immers. Waterpomp eventueel vervangen als het nodig is, maar niet uit voorzorg. Idem voor spanrollen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  Waterpomp eventueel vervangen als het nodig is, maar niet uit voorzorg. Idem voor spanrollen.
                                  Precies, heb je hem ook meteen verkoopklaar :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als ik 20.000km per jaar met die auto zou rijden, dan is dat het overwegen wel waard om een waterpomp te vervangen. Nu moet ik de riem vervangen op basis van leeftijd, niet op basis van kilometers. Die riem zit er hooguit 15.000km op. Maar wel een jaar of 5-6. Die zouden jullie toch ook vervangen dan neem ik aan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik hoor en lees overal ; bezuinig nooit op de waterpomp en spanrollen bij een distributiewissel. Als er wat mis gaat kan de hele boel er weer vanaf. En als er wat mis gaat gaat dat altijd buiten je garantieperiode.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zou ik nog garantie hebben op een Alfa 75 uit 1988? :-)

                                        Ik snap je redenatie M4, maar goed is goed. Als je de lagers van een waterpomp niet hoort, is hij goed. Ik rij misschien 5000km per jaar maximaal en op basis van leeftijd zal de riem weer een keer vervangen moeten worden. Dan luisteren we wel weer naar de waterpomp. Spanrollen idemdito.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Lennart,

                                          Wat M4 zegt. Bezuinig niet op waterpomp en spanrol. Punt.

                                          Beide onderdelen hebben dezelfde levensverwachting als je distributieriem, vandaar dat iedereen er altijd (terecht) op hamert. En het zijn echt de kosten niet, want die dingen moeten toch los voor je riem, dus je betaalt alleen de onderdelenprijs.

                                          Overigens gaan vrijwel nooit de lagers van de waterpomp stuk. Eerder scheurt het schoepenwiel los van het asje (dat wiel is tegenwoordig meestal uit kunststof). En dat gebeurt altijd als je 'm eens lekker warmrijdt en door de toeren jaagt, lees: precies n die geile haarspeldbocht op de Stelvio...
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Waterpomp kost 180 euro volgens de specialist die ik net aan de lijn had. Prijsopgaaf voor riem + waterpomp + spanrol komt daarmee op 780 euro inclusief BTW en alles. Hmmm, met APK erbij, achterremmen wordt dat via die toko een klusje van sowieso 1000 + euro. Da's wel veel extra voor een weekje Italie. Hoeveel kostten die gordels ook alweer? :-)

                                            Best veel geld, zeker als je bedenkt dat ik net voor een paar honderd euro een hele motor heb laten omhangen..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tja. Jij wilde geen gordels van 30 euro in de auto zetten omdat je daarvoor twee gaatjes moet boren, weet je nog :-)

                                              Ik bedoel, 't gaat een beetje richting HTT-Thalan, dit draadje. :-)))
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                              Comment


                                              • #24
                                                LOL!

                                                Die 500 was voor het vervangen van de distributie bij een 164 V6, trouwens. Zal bij een 75 zeker goedkoper zijn.

                                                Elentinos heeft wel gelijk dat de 75 dan verkoopklaar is. Hoewel het mijns inziens doodzonde is, zou je dan de rit naar de MM als een soort afscheidsrit kunnen zien...
                                                Auto's: veel...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Hier kan je ook terecht

                                                  http://www.arcabreukelen.nl/
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                    Tja. Jij wilde geen gordels van 30 euro in de auto zetten omdat je daarvoor twee gaatjes moet boren, weet je nog :-)

                                                    Ik bedoel, 't gaat een beetje richting HTT-Thalan, dit draadje. :-)))
                                                    Ik snap dat je er zelf geen problemen mee hebt om een paar gaten in je gare Audi te boren, maar bij zo'n juweeltje van een junior doet dat echt pijn hoor :-).

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Die specialist, was dat Alfa Expert te Soest?
                                                      Kan me haast niet voorstellen nl.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Neen, Portello uit Renkum. Normaal wel over te spreken hoor, maar ik vond deze 'aanbieding' nogal tegenvallen, dus de moeite om even verder te shoppen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ah, die zocht ik vanmorgen ook idd, maar kon niet op de naam komen.
                                                          Adverteerde vroeger met goedkope distributieriemwissels voor TS-motoren, maar zelf geen ervaring mee.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Voor TS motoren zijn ze best scherp moet ik zeggen, alleen viel het me erg tegen voor wat betreft de 6 cilinders. Stonden ook geen tarieven op de site van de Alfa 75 specifiek.
                                                            Op zich jammer, want mijn auto staat denk ik 3km bij hun vandaan..

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              Ik snap dat je er zelf geen problemen mee hebt om een paar gaten in je gare Audi te boren, maar bij zo'n juweeltje van een junior doet dat echt pijn hoor :-).
                                                              Ach man, een keer heen en terug naar Itali en de gaten roesten d'r al uit zichzelf in, dus wat maakt het uit. :-)
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Verder: wat iedereen zegt. Mag toch niet meer dan 500 euronen kosten. Je kan er prima bij immers. Waterpomp eventueel vervangen als het nodig is, maar niet uit voorzorg. Idem voor spanrollen.
                                                                Punt is: ik wist bij mijn V6 bastaard niet of die pomp en die rollen eerder al eens gedaan waren. Met bijna 200K op de klok heb ik daar verder niet eens over getwijfeld: vernieuwen die handel.
                                                                Rekening was net boven de 600 eur, incl pomp, rollen en wat rubberen koelwaterslangen waar je anders nooit bij kunt, verder zit er 1 spanrol op de Lancia die afwijkt en natuurlijk net weer duurder is.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X