Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

importauto keuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• importauto keuren

Importerende Gummers,

Komt er bij het verkrijgen van een kenteken op een gebruikte auto uit het buitenland automatisch het trekgewicht op Deel 1a te staan? Bij nieuwe auto's is dit namelijk wel zo. Vraagstuk speelt hier momenteel ivm de import van een CitroŽn CX Prestige waar ook een trekhaak onder komt. We vragen ons af of we dat beter van te voren kunnen doen, dus voor de keuring, of achteraf.

Wie heeft hier ervaring mee?

Op mijn vers ingevoerde MB staat het trekgewicht (zowel geremd als ongeremd) op deel 1A ingevuld. Mijn auto heeft geen trekhaak, dus dat is m.i. geen bewuste actie geweest. Lijkt me dus standaard.

Comment

Dank je, Erwin.

Hiermee bevestig je mijn vermoeden.

Comment

..ik zou de RDW even bellen. Heb vorig jaar een auto ingevoerd en mij werd verteld om de duitse Fahrzeugbrief of iets dergelijks (CVO ?) bij de hand te houden. Hier werden de gegevens 1 op 1 van overgenomen. Heb je die niet, dan komen de gegevens volgens mij niet op het kenteken.

Zie linkje van de RDW waarin dit wordt aangegeven:
        http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaa...enstemming.htm
        Last edited by Saabv4; 25-03-10, 17:35.

Comment

Ha, die Ton;

Zoals Saabv4 al zegt; het CVO (certificaat van overeenstemming) is het ja en amen bij het invoeren van een auto. Wordt ook wel gelijkvormigheidsattest, ‹bereinstimmungsbescheinigung of COC (ja, echt: Certificate Of Conformity) genoemd. Een Fahrzeugbrief is wat anders en wordt door het RDW niet zomaar overgenomen.
          Scherven brengen gelul.

Comment

De trekgewichten stonden bij mijn MB inderdaad in de originele fahrzeugbrief.

Comment

Mannen bedankt.

Comment

Working...
              X