Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuurslot bij keyless-entry.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stuurslot bij keyless-entry.

Ha, die Gummers;

Zomaar een vraag; bij auto's met zo'n keyless entrysysteem, werkt daar het stuurslot net zoals die moderne (dat klinkt wel heel erg bejaard....) elektronische hand/parkeerremmen?
    Scherven brengen gelul.

Niet alleen bij keyless entry. Bv. mijn Passat heeft gewoon zo'n "bloksleutel" die je in het dash duwt, ergens 15 cm. rechts van het stuur. Ik denk niet dat daar nog een mechanische link is tussen de sleutel en het stuurslot, zoals bij een ouverwetse woage.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die JB;

Right. Vroeg het me van de week bij een niet nader te vermelden W221L af,
      zonder de dagdagelijkse bestuurder er gelijk naar te vragen. Die Benz had
      namelijk ook zo'n soort van overgrown USB-stick als contactsleutel.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Enneh, die electronische handremmen (die die Passat dus OOK al heeft), die kun je dus niet lekker even aanjetsen in de sneeuw, in een bocht, met 25 km/h.

Neeeeeeee da's veel te eng. Dan gaat er een Nanny State-achtig gongetje af, en je voelt de handrem na 0,1 seconden FLOEPS weer losschieten. Pfffffff.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Hmm dat spreekt dan wel weer in 't voordeel van die Prius-lui. Als je handrem niet mechanisch is kun je die dus niet gebruiken van 100 p/u als je auto op hol is geslagen. Vervelende bijkomstheid in geval van nood.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
            Ha, die JB;

Right. Vroeg het me van de week bij een niet nader te vermelden W221L af,
            zonder de dagdagelijkse bestuurder er gelijk naar te vragen. Die Benz had
            namelijk ook zo'n soort van overgrown USB-stick als contactsleutel.
            Had je de sleutel maar langer vastgehouden ipv te starten en direct weg te scheuren.....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die W220L;

Ik protesteer! Laster & geschiedvervalsing, dat zeg ik u!
              Scherven brengen gelul.

Comment

Maandag les 2....

Comment

Ha, die W220L;

Wat weet jij dat ik niet weet?
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Ik weet niets..

Comment

Ha, die W220L;

Dat lijkt me een hele rustige gedachte.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Klopt helemaal, als je bij Mercedes de sleutel erin doet hoor je goed hoe de electromotor(en?) de stuurslot eraf haalt.

Bij mijn Octavia is hij gewoon mechanisch, logisch ook want de sleutel doe je in de stuurkolom zelf zoals bij ouderwetse auto's. Passat heeft andere techniek, ook de oudere bouwjaren (2005 etc.), daar is het stuurslot wel electronischl. Schijnt wel wat vaker kapot te gaan, die electronische stuurslotzooi.

Comment

Working...
                        X