Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekke uitlaat Volvo 240

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lekke uitlaat Volvo 240

    Net op de snelweg is de uitlaat van de Volvo 240 lek geraakt.

    Thuis gekomen ff gekeken wat er aan de hand is. In de voorste pijp zit aan de zijkant een perfect rond gat. Is dat de plaats waar de lambda sensor ooit zat?

    Wie heeft een idee of oplossing hiervoor?
    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

    Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
    Rally organisatie: Rally-Events
    Facebook: Model Car Workshop & SFRC

  • #2
    zit er schroefdraad in het gat?
    zo ja,dan kan het de lambdazonde zijn.
    wat TSM zegt!!!!!

    Comment


    • #3
      Dan moet er toch ergens in de buurt ook een los draadje hangen met die sensor eraan?

      Comment


      • #4
        Er zit geen schroefdraad (meer?). Ook zie ik nergens een draadje hangen. Die kan natuurlijk hoger in de auto los zijn gegaan.
        M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

        Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
        Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
        Rally organisatie: Rally-Events
        Facebook: Model Car Workshop & SFRC

        Comment


        • #5
          Allemaal leuk en aardig dit, maar klinkt het ook een beetje vet?!
          De Boekhouder

          Oi, no professionals

          Comment


          • #6
            Het klinkt gewoon zwaar belabbert. Als een lekke uitlaat.

            Ik heb net nog eens onder de auto gekeken. Nergens een afgebroken draadje te zien. Er is ook geen motormanagementlampje (2x woordwaarde) of lambdasensorlampje gaan branden. Zou mijn Volvo die wel ooit gehad hebben?

            Een optie is dus om het gat dicht te laten lassen. De pijp zelf voelt nog erg solide en dik aan zodat lassen wel moet lukken.
            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

            Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
            Rally organisatie: Rally-Events
            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
              Een optie is dus om het gat dicht te laten lassen.

              Zo te lezen aan je verhaal, lijkt me dat geen verkeerde oplossing.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
                Het klinkt gewoon zwaar belabbert. Als een lekke uitlaat.

                Ik heb net nog eens onder de auto gekeken. Nergens een afgebroken draadje te zien. Er is ook geen motormanagementlampje (2x woordwaarde) of lambdasensorlampje gaan branden. Zou mijn Volvo die wel ooit gehad hebben?

                Een optie is dus om het gat dicht te laten lassen. De pijp zelf voelt nog erg solide en dik aan zodat lassen wel moet lukken.
                als het net zo in elkaar zit als bij een 740/940 dan zit de lambda sonde in de voorzijde van de kathalysator geschroefd.
                als dat gat dus tussen kop en lambda sonde zit zal de motor daardoor na verloop van tijd een CEL doen branden op het dashboard doordat er frisse lucht bij de uitlaatgassen kan bijmengen via dat gat. (Ik neem aan dat het een moderne 240 is (bwj 1988 en nieuwer) met LH jetronic inspuiting)

                Gewoon dicht laten lassen.

                Comment


                • #9
                  Kurk ?
                  fka v164

                  Comment


                  • #10
                    @ janspeed. Het is een 90-er. Er zit geen lambdasensor meer. Die heeft denk ik in het gat gezeten

                    @ v164 Die schiet je er vast weer uit. Naar mensen op de stoep :)
                    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                    Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                    Rally organisatie: Rally-Events
                    Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                    Comment


                    • #11
                      Net ff naar Toncar gereden. De lambdasonde zit in de kat. Bij sommige modellen echter wel in de voorpijp, vandaar het gat. De afdichtplug was er uitgeschoten. Het gat is nu weer dichtgelast en voor 15,- is mijn probleem opgelost.

                      Soms zit het leven mee :)
                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

                      Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                      Rally organisatie: Rally-Events
                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

                      Comment


                      • #12
                        Kurk zei ik, een prop/spie asbest bedoelde ik, maar lassen kan ook natuurlijk :-)
                        fka v164

                        Comment

                        Working...
                        X