Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Project Mini

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

De afgelopen 2 of 3 weken weer wat klusjes gedaan. Het is en blijft meer werk dan gedacht...maar we vorderen!

De linkerkant zit nu vast: a-paneel netjes omgeklapt, voorscherm aan het binnenscherm vastgelast, frontje moet nog gelast worden maar dat doe ik als de mini weer op de kop in het spit hangt.
    image.jpg
    image.jpg

Ah...vergeten...afdekdekseltje voor de paravan. Een mini heeft geen binnenste wielkast zoals een moderne auto...zonder dit plaatje gooien de banden hun vocht/zooi o.a. richting de binnenkant van de dakstijl. Gelukkig zat het zijscherm nog niet vast (a-paneeltje al wel).
    image.jpg

Zo ziet dit plaatje eruit aan de rechterkant:
    image.jpg

Zijscherm vastgelast:
    image.jpg

En toen bedacht ik me....voordat het rechterscherm erop kan moet ik nog een gaatje dichten. Bij het demonteren van de schokdempers kwam ik aan beide kanten een heel gat tegen achter de de dempersteun die op het binnenscherm zit gebout. Die heb ik destijds eruit gezaagd (en bewaard):
    image.jpg

Dus: papiertje, aftekenen, plaatje snijden met haakse slijper, 4 montage gaten intekenen, gaten boren.....en vastpunten!
    image.jpg
    (Moet nog netjes afgeslepen worden)

Right. Volgende keer komt het rechter a-paneel aan de beurt, en het bijbehorende zijscherm....frontje gaat vast als de mini op zijn kop hangt.

Comment

De neus zit voor het grootste deel vastgelast, alleen het frontpaneel moet nog gelast worden en zit dus nog met lijmklemmen vast. Tot nu toen ik tevreden! Oh ja, de mini hangt weer in het spit, handig als straks de kofferbakbodem aan de beurt komt. Ook het frontje kan ik zo gemakkelijker lassen.
      image.jpg
      image.jpg

Ik kan al langzaamaan mijn blik naar achteren gaan richten. Het achterscherm, de kofferbakbodem, de banaan n de subframe ophangbrackets zijn de volgende in de lijst lasklussen. Zie:
      image.jpg
      image.jpg

De laatste klus wordt waarschijnlijk de lastigste. De hoek vr de linkse wielkast achter is ook rot. Vervelend, want die zit enigzins verstopt. Vanuit binnen komt je er erg slecht bij. Van buiten eigenlijk ook. En ook hier moet alles netjes uitgelijnd zitten aangezien ook hier een subframe ophang-bracket zit. Daarom dat ik eerst het subframe op de bestaande bracket vastzet waarmee ik de brackets in de kofferbak kan plaatsen. Als die op hun plek zitten gaat deze hoek er dus uit.
      image.jpg
      image.jpg

En drna komt de buitendorpel links aan de beurt :-) plus een klein stukje buitendorpel rechtsvoor.
      Last edited by OOPS; 13-01-15, 11:31.

Comment

Mooi torretje voor je OOPS:

http://www.ebay.co.uk/itm/CLASSIC-MI...item46354237ab
        Attached Files
        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• QTijd weer voor een update. De voorkant is inmiddels zo goed als klaar: alles zit vast. Dus nu is de achterzijde aan de beurt. De onderste rand van de kofferbak was echt helemaal vergaan. Ik heb een deel van de vloer moeten uitsnijden, de ophangpunten van het subframe, en ook de rand waar de kofferklepscharnieren gemonteerd zitten was rot. De roest had zich zelfs omhoog gewerkt via de velsrand van het achterscherm...dus ook hier moest 2 stukken uitgesneden worden...
          Plaatje ter verduidelijking: dit is waar het achterpaneel middels puntlassen aan het zijpaneel gelast zit. Doordat de kofferbakbodem hier verdwenen was kon vocht hier de boel verpesten.

image.jpg

Ergste rot wegsnijden om nieuw stukje in te lassen. (Ik ben met wegsnijden, plaatje maken en vastlassen dus een avond bezig....met n avond in de week schiet het niet heel hard op).
          image.jpg

Daarna was het tijd voor de kofferbakrand om te verdwijnen. Vervangen is een precieze klus: als je deze niet mooi uitlijnt past de kofferklep niet meer. De kofferklepscharnieren worden hieraan opgehangen en zijn nauwelijks te stellen. Ik ben in de weer geweest met mallen, meten, nadenken...ik kon maar geen handige manier vinden hoe dit middels meten=weten helemaal netjes te doen zonder de mini uit het spit te moeten halen. Dus...ben ik maar gewoon begonnen met een meetlat en een haakse slijper. Ik ben eens benieuwd...

Rand er nog op:
          image.jpg

Rand verwijderd:
          image.jpg

Nieuwe erop passend gemaakt en vastgepunt:
          image.jpg

Voor iemand die een paar maanden weet hou hij een lasapparaat aanzet vind ik het niet tegenvallen...
          image.jpg

Aangetaste oude rand:
          image.jpg

Hierna kunnen we weer verder met het stuk kofferbakbodem. In die bodem zitten verschillende verstevigingen en gaten tbv het subframe, dus dat wordt ook weer meten en passen. Dit is ook gelijk de reden van alle rottigheid: in de achterkant van de kofferbak is het geen rariteit om 3 lagen plaatwerk op elkaar gepuntlast tegen te komen....orgineel uit de fabriek wel te verstaan! Een geweldige plek voor vocht en daarmee rottigheid.
          Attached Files
          Last edited by OOPS; 15-04-15, 16:28.

Comment

• Wat een werk! Vergt ook discipline, om maar door te blijven gaan, of niet?
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Lol, alweer bijna 2,5 jaar later staat hij er zo bij....en de 3e foto is de opdracht aan de spuiter: Almond green met Old English White dak.

ik ben nu bezig met het aanleggen van elektra in een garagebox in mijn woonplaats, zodat ik in de zomer lekker op de fiets naar de beunplek kan ipv een half uur rijden...
              Attached Files

Comment

• Goede kleurencombi; misschien niet de meest originele, maar wel de mooiste.

Comment

• Verry Nice !!
                  VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

• Gaaf man!
                    Volgende update in 2020? ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                      Gaaf man!
                      LOL

*kijkt vervolgens naar eigen projectenkalender*
                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Wat een werk zeg. Wel heel gaaf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Gaaf man!
                          Ghe, ik vrees ervoor ja! We zullen zien of de verhuizing naar mijn woonplaats en het feit dat ik sinds 3 weken weer wat beter slaap (na anderhalf jaar...) verandering brengt. Stiekem zit in dat plaatwerk extreem veel tijd, vooral als je niet goed weet hoe en wat.

Ik ben trouwens aan het kijken voor het interieur van een Alfa GTV 916. Die achterbank en stoelen blijken goed te passen in een mini, en zijn aardig betaalbaar, in tegenstelling tot een interieur van een mini. Niet orgineel, maar daar geef ik niet zoveel om. Op Marktplaats staat een rode set te koop, maar in combi met bovenstaande kleuren doe ik dat maar niet, ik denk dat ik een zwarte set zoek.

Comment

• En dan kun je er dit mee gaan doen Oops Cooper - kopie.jpg mijn 2e Cooper en eerste inzet in Rally's eind 60er jaren
                            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Fraai zeg !

Comment

• Hij is thuis! Het opbouwen kan beginnen ;-) Spuitwerk is erg fraai, al is het nogal onhandig dat de spuiter dempingsmatjes over het chassisnummer heeft geplakt en gespoten. Eerst nu opbouwen, dan terug om nog te maken krassen te bewerken en dus dat matje wat weg te snijden/bij te spuiten.

Comment

• Now let the fun part begin! :-)

Mooi man, na al die jaren nu toch echt in de lak.
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Zo....anderhalf jaar later zitten de subframes eronder, incl wielophanging. Ook is de remmerij helemaal ververst, nieuwe koppelingscylinder, nieuw stuurhuis. Alles wat ik aanpak gaat eerst uit elkaar en wordt zonodig ontroest en gespoten.....een tijdrovende klus.

51A515E2-68BA-4033-ADCB-879C4AA37F82.jpegB18B35C7-F5B8-499E-8B32-F1851EBFF1A4.jpeg4FACDCE0-E658-4D83-9511-47402AC17336.jpeg25959BC2-922A-4C4A-AF16-37739978EFF9.jpeg42D84627-DEFA-40B7-B3A4-3954E6621C1F.jpegBE094A2F-2D8B-41FB-86A1-FD529EFD8C00.jpeg075CB698-7360-4C76-9DB6-3AE083EB0FB6.jpegA05F087F-1DAB-4845-8350-662915916FE8.jpeg

Dit moet het een beetje gaan worden....al ga ik wel voor beschaafde spatbordverbreders icm 12 incl worstjes.

0A26BD65-AC87-4C2C-A42F-DC0FA60B8501.jpeg

en waarom het allemaal zo lang duurt? Ongeveer 75% van de tijd gaat zitten in zoeken zoeken zoeken. Hoe zit het in elkaar, welke onderdelen heb ik precies nodig. Ik weet nu bijvoorbeeld dat mijn op kenteken 77 MINI voor 80% een 89-91 MINI betreft, waarbij bijvoorbeeld de kachel en achterlichten weer MK3 is, dus waarschijnlijk uit de 77 donor. Ook de ombouw van 998cc naar 1275cc is weer een zoektochtje qua benzineleidingen etc.

En vergeet niet: dit is hoe het er vantevoor ongeveer uitzag:
                                    AD17D588-A786-4BA3-9D7B-19772AEAB0CB.jpeg5629F30B-5150-4B62-B17D-22C4AD55C191.jpeg
                                    Attached Files

Comment

• Gaaf hoor! Heb 3 Mini's gehad in een grijs verleden, blijven toch leuke auto's. Succes!

Comment

• Die kleur is echt mooi. Het begint inmiddels op een echte auto te lijken. ;)

Comment

• Gaaf man. Die kleur is prachtig idd en hij wordt helemaal top straks!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Netjes, en mooi kleurtje! En dat zoeken is tijdrovend, maar documenteer wat van welk type er op en aan zit, scheelt weer als je ooit iets zou moeten vervangen.
                                            Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                            Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Dank heren!

Volgende update: parts! Voornamelijk rubbers en specifieke banjo bouten en ringetjes enzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                banjo bouten.
                                                photo.jpg

​​​​​​?
                                                Volvo V70 --- Lexus IS300h
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Hahaha, jij weet bij elk onderwerp wel een shit-visual te produceren.

Comment

• Vergeleken met paco beschouw ik mezelf op dit vlak een amateur. :)
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                                      Dank heren!

Volgende update: parts! Voornamelijk rubbers en specifieke banjo bouten en ringetjes enzo.

Wat een lading goodies man!
                                                      Ik denk vooral wat zo'n stapel onderdelen voor mijn 308 zou kosten :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dit was totaal 407 euro ;-) Ik vermoed dat jouw lijstje voor dat budget iets korter is..

Comment

• n stuks plaatjestang!
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                          X