Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parrot Mki9200 carkit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Parrot Mki9200 carkit

Mannen,
    Nadeel van ouwe meuk kopen blijft natuurlijk dat het over het algemeen niet helemaal is, wat je graag zou willen hebben.
    Is altijd wel een mouw aan te passen, maar goed, dat is dus achteraf werk.
    Anyway, in al m’n voorgaande wagens had ik een CD wisselaar, nu dus niet meer.
    Verder had ik ook altijd een ingebouwd navi-systeem met Bluetooth koppeling naar m’n mobieltje, incl. adresboek en alle ins and outs op het scherm.
    Loop nu ook al een maand te tobben om m’n GSM te koppelen met de BMW, koppelen lukt wel, maar da’s dan ook het enige. Adresboek neemt die niet over, verder moet ik ook elke keer weer handmatig opnieuw verbinding maken met de wagen.

Concreet, dat moet anders.
    Inmiddels een Ipod gekocht waar al m’n muziek op komt te staan.
    Maar ik wil nu eigenlijk alles in 1 en makkelijk in de bediening.

Kwam dit ding tegen:
    http://www.parrotmki9200.nl/
    Lijkt me voor mij DE oplossing…..
    Incl. inbouw ook nogeens een hele acceptabele prijs.

Iemand nog zwaarwegende redenen om dit niet te doen, ervaringen, Do’s and Dont’s…kortom alle relevante info is welkom.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Parrots zijn goed, maar een nadeel van zo'n oplossing is wel dat de batterij van je telefoon snel leeg raakt. Bluetooth vreet stroom en eigenlijk heb je dus een ladertje nodig in de auto, wat weer afbreuk doet aan 't idee van telefoon-in-je-tas-laten.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Mwoah. In de Bounty heb ik door VDV een draadje laten trekken in het aflegvakje tussen de voorstoelen. Achter de cupholders, en indien gewenst helemaal afgedekt met een schuif. Kwestie van instappen, telefoon aan de lader, voor de extreem neurotisch aangelegden het schuifje dicht, starten, en lullen maar.

Kost volgens mij niet al te veel geld om het zo op te lossen.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Aha kijk, een zinvolle tip.
        Dat Bluetooth veel stroom vreet wist ik niet.
        Maar anderzijds heb ik daar denk ik, weinig last van.
        Gemiddeld een uurtje of anderhalf per dag in de auto en bellen of gebeld worden, 2x in de week is veel.
        Dus dat moet dat mobieltje toch wel redden dacht ik, heb hem altijd in m'n zak zitten, dus zowel op kantoor als thuis heb ik dat ding bij me en op beide locaties hangt een oplader aan de muur.
        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja, dat redt ie vast wel. En zo niet, dan kun je altijd nog een kabeltje fröbelen.
          Niet dat dat laatste altijd perfect werkt: mijn iPhone blijft bij gebruik van de GPS/TomTom en via 'n USB kabeltje gekoppelt aan de autoradio maar nauwelijks op spanning en laadt niet of nauwelijks op.

Comment

John, bij mij is het precies andersom. :)

Per dag 2,5 uur minimaal in de auto, vaak meer. Mijn enige oplaadmoment is dus in de wagen, en ik moet op zoek naar de 220v-lader wanneer ik eens vervangend vervoer heb!
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

De allersimpelste oplossing is deze:

TomTom 750

Dan heb je Navi en BT carkit in 1, zonder dat je draden hoeft te trekken. Het ding kan ook je adresboek syncronisen. Ik heb 'm en het werkt allemaal verbazingwekkend goed, zelfs de spraaksturing. Geluid is beter dan de Nokia CW-7 carkit die ik hiervoor had.

Nadeel is natuurlijk wel dat je het ding van de ruit moet halen als je ergens parkeert.

Comment

Nee fout Taeke.....daar heb ik weer niks aan met m'n Ipod.
                Ik wil de Ipod nl ook kunnen bedienen via zo'n centrale unit en dat kan dus met die Parrot, titels, namen, artiesten, zelfs plaatjes en noem maar op....allemaal bedienbaar daarmee.
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                  Dan heb je Navi en BT carkit in 1, zonder dat je draden hoeft te trekken.
                  Loopt die op zonne-energie, dan?

John: je kunt ook een autoradio nemen met BT-carkit en Ipod ondersteuning. Scheelt weer een apparaat.
                  Maar, trouwens, hoewel: hou er rekening mee dat de geluidskwaliteit van audio over BT niet altijd denderend is.
                  netraam
                  -zelfbenoemde veteraan-
                  Last edited by netraam; 03-05-10, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                    Loopt die op zonne-energie, dan?
                    Wel op een accu, he smartass. :) En die zou je kunnen opladen dmv je zonnecellen die je thuis ongetwijfeld op het dak hebt liggen!

Comment

Netraam, nope de BMW profi radio blijft erin zitten ziet netjes uit zo en heb pas een audio Upgrade aan de speakers uitgevoerd en da's prima zo.
                      De verbinding tussen de Ipod en de Parrot gaat niet via BT, gewoon mooi net kabeltje.
                      Zie je ook niks meer van, Ipod in dashboardkastje, kabeltje weggewerkt en als het goed is zie je alleen maar dit:

Gewoon netjes dus.
                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Jaja, whatever... is dat een van je dochters, die daar aan komt rennen?

Comment

John, in mijn 3-Touring had ik ook een Parrot laten installeren en daarbij was een extra kabel (ISO2Car) aangelegd, waardoor de Parrot is verbonden met de stuurwielbediening. Met andere woorden, voor 100 euro extra kun je vervolgens de BMW-stuurwielbediening gebruiken voor opnemne/ophangen/mute/redialing/volume aanpassen. Erg fijn.
                          En dan zoals Jasper zegt een 12V oplaadkabeltje ergens netjes laten installeren en je bent klaar.

Als je toch voor een Parrot gaat, zou ik absoluut daarvoor kiezen. Het enige waarvoor je dan nog aan de draaiknop van die Parrot hoeft te zitten, is het kiezen van een tel.nummer. Hoewel je met voicedialing dat ook ondervangt.
                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Goede tip Eddie, kijken wat we daarmee kunnen.
                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Hier ook een Parrot 9200 MKI (of hoe dat ding heet) in combi met iPhone. Heb in het begin last gehad omdat de afstandsbediening niet gepaird was met de rest. Nu werkt het goed tot erg goed. Zo nu en dan wel problemen met de verbinding met iPhone maar dat laat zich meestal erg snel oplossen.
                              Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ah mooi Ard, dus ben in goed gezelschap.
                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Zijn de gebruikers van de MKi9200 (nog steeds) tevreden?

Zit dat ding een beetje te bekijken als oplossing voor in de XK8. Voordeel: alles in 1 oplossing voor telefonie en MP3.

Maar het roept wel vragen op.

1. Ard, de iPhone-compatibility, is die al goed te noemen? Ik krijg over een paar maanden ook zo'n kreng.
                                  2. Hoe goed werkt de MP3-functie? Ik wil het SD-slot gaan gebruiken. Kan de speler goed shuffelen? Is de geluidskwaliteit (het blijft een FM-verbinding) een beetje OK?

Bij voorbaat dank!
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Hier een gebruiker van de mki9100. Ik ben er best tevreden over, maar om muziek van de iphone af te spelen gebruik ik toch liever de aux-input van de standaard bmw radio. De parrot beschikt over een eigen versterker die de autoradio by-passed en direct de speakers aanstuurt (dat gaat dus niet via een fm signaal). Geluidskwaliteit is slechter dan via de radio. Het leek dus een hele mooie geintegreerde oplossing maar in de praktijk gebruik ik alleen de handsfree telefoon functie.

Comment

Thanks, goede input. Toch niet zo ideaal als op papier dus. Heb je de SD slot wel eens gebruikt?
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Het SD slot heb ik nog niet gebruikt dus daar kan ik niets over zeggen. Heel belangrijk voor je gebruiksgemak is de plaats van het schermpje. Als dat niet direct in je blikveld zit is het redelijk onbruikbaar.

Comment

Ik heb deze http://www.parrot.com/nl/producten/b...ee-car-systeem
                                          Is volgens mij hetzelde als de 9200 met een kleiner schermpje.
                                          Gebruik ook alleen de handsfree functie mp3 klinkt voor geen meter.
                                          Als carkit ben ik super tevreden, schermpje is ook wat makkelijker te plaatse is nl een stuk kleiener.

Jacco

Comment

SKUP!

Ik had een Parrot MKi9200 in de Jag, en dat werkte goed. BT bellen, iPod aansluiting in het dashboardkastje.

In de V70 wil ik weer zoiets. Zijn er nog alternatieven, of is de Parrot heer en meester?

299 incl inbouw zag ik her en der.
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Jizzper, ik heb laatst een Alpine autoradio gekocht: bluetooth, geen CD-loopwerk erin, maar wel line direct en USB. Losse microfoon en de mogelijkheid twee telefoons tegelijk te pairen. Werkt als een droom. Muziek streamen naar de radio zonder moeite, telefoon te navigeren vanaf de radio en goede geluidskwaliteit tijdens bellen. Ding kostte nog geen €100.
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Zo. Maar ja, die V70 heeft een double DIN unit. Hedde een link van die Alpine?
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

In Aalsmeer zit toch een grote caraudio zaak? Effe langsrijden voor het Volvo narustingspakket: blauwe zwaaihaken, zonneklep met stopbord en een keinieuwe radio. :-)
                                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik heb wel een zwarte he? En mijn Volvo is ook al niet wit. :)

Zit even te Youtuben op van die double din BT units, maar die zijn lelijk zeg. Pffff.
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Japser. www.volvotech.eu voor al uw wenschen op het het gebied van dingetjes op je autoradio in je Volvo.
                                                      Geen aandelen, maar deze mannen hebben er wél verstand van!
                                                      The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Zo. Maar ja, die V70 heeft een double DIN unit. Hedde een link van die Alpine?
                                                        http://www.kieskeurig.nl/autoradio/p.../specificaties
                                                        Dubbel DIN kan ook enkel DIN aan. Rest van de ruimte vul je op met zo'n inzet paneeltje.
                                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Roger, ziet er inderdaad uit als een club met veel kennis. Maar voor de V70 vind ik eigenlijk alleen maar oplossingen die weliswaar mooi zijn (als in: bestaande infrastructuur blijft intact), maar ook beperkingen kennen (alleen muziek te spelen in 20 sub directories, want hij immiteert de CD-wisselaar, etc). Daar gaat mijn vrouw gillend gek van worden, dat weet ik nu al. :)

PACO: tja, ook weer zo'n lelijk ding. Liever houd ik dan toch het dash intact, en zet ik er een Parrot scherm en control op. Is ook niet 100% Pebble Beach natuurlijk, maar de rustig ogende Volvo stereo vervangen door zo'n schreeuwerig LCD ding met rare kleuren vind ik ook niks eigenlijk.
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ze leveren veel meer dan op de website staat. Als je een Volvo radio hebt zou ik kiezen voor een Bluetooth adapter en een iPod interface ;-)
                                                            Je kunt ze ook even mailen, meestal heb je binnen een dag antwoord!
                                                            The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Ga ik zeker even proberen! Thanks.
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Net nog even in de auto zitten pielen. De bestaande BT-oplossing (zo'n Nokia dingetje) werkt eigenlijk prima in combinatie met de stereo. Er ligt al een Brodit vent-mount in de auto - het allersimpelst is om daar een houder voor een iPhone op te jassen, en dan bel je gewoon met Siri. Werkt prima (Nokia draaiwieltje is stuk but who cares).

Heb een mailtje naar die Volvo Tech lieden gestuurd om te vragen of er een iPod direct op de HU-1205 (mijn type stereo) kan worden aangesloten, en wat dat dan kost. Dan zijn we klaar.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X